Is de pony de vraagprijs waard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: Is de pony de vraagprijs waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:47

Ik weet welke je bedoelt en het lijk me idd een leuk beestje. Heb je gevraagd om een video? (ik zag dat ze liever hebben dat je komt kijken, maar ik zou toch ook zijn gangen eerst willen zien)
Voor dat geld verwacht ik nl wel extra bewegen eigenlijk. Anders vind ik het veel geld voor een groene pony in de E maat. Maar wat hierboven ook al wordt gezegd; uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:06

Kims schreef:
Fijne reacties, dank!

Zoals ik het nu lees vinden jullie vnl ook de 8000 euro teveel. Prima natuurlijk met een goede lijn, pony met een goed gestel én een dosis dressuurervaring. Maar voor een groene pony met een topkarakter wel veel geld.

Het is wel echt een leukerd om te zien. Pony met een absolute wauw-factor. En dat is volgens mij wel wat waard. Het is geen dertien-in-een-dozijn E-pony. Maar dan is het verschil tussen "gewone" e-pony's van rond de 3000 euro en deze van 8000 wel groot.

Ik ga toch kijken, word ik niet dommer van. Dan kan ik gelijk horen waarom de eigenaresse zoveel geld wil hebben.

The quality will remain long after the price is forgotten. Ga eerst maar kijken of hij echt zo leuk is.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:11

Aan de andere kant, als je al weet dat je de vraagprijs niet wilt betalen ( maar de helft ervan ) waarom zou je dan nog gaan kijken? Zonde van hun tijd en misschien vindt je de pony heel leuk maar ik denk niet dat ze de helft minder ervoor willen hebben. Echt no offense maar waarom nog gaan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:30

har166 schreef:
Aan de andere kant, als je al weet dat je de vraagprijs niet wilt betalen ( maar de helft ervan ) waarom zou je dan nog gaan kijken? Zonde van hun tijd en misschien vindt je de pony heel leuk maar ik denk niet dat ze de helft minder ervoor willen hebben. Echt no offense maar waarom nog gaan?

Ik vind het normaal om iets te willen afdingen. Maar niet de helft of zo. Ik ga zelf geen paarden ,of huizen,of wat dan ook, bezichtigen als ik de prijs bij lange na niet kan of wil betalen.Wat heb je daaraan, en je verknoeit je eigen tijd en die van de verkoper.Wat ik dan wel zou doen is kijken of hij na een hele tijd nog niet verkocht is en dat men daarom de prijs flink zou hebben laten zakken. Zeg maar wachten op de uitverkoop......

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:59

Ik zou ook niet gaan kijken als je al weet dat je het niet wil betalen. Ik vind dat ook niet fair tegenover die mensen je verspilt ook hun tijd...pony wordt waarschijnlijk netjes opgezet en voorgereden. Toen mijn pony te koop stond had ik dat als verkoper niet gewaardeerd toch soort van aapjes kijken..sorry

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:10

Kims schreef:
Fijne reacties, dank!

Zoals ik het nu lees vinden jullie vnl ook de 8000 euro teveel. Prima natuurlijk met een goede lijn, pony met een goed gestel én een dosis dressuurervaring. Maar voor een groene pony met een topkarakter wel veel geld.

Het is wel echt een leukerd om te zien. Pony met een absolute wauw-factor. En dat is volgens mij wel wat waard. Het is geen dertien-in-een-dozijn E-pony. Maar dan is het verschil tussen "gewone" e-pony's van rond de 3000 euro en deze van 8000 wel groot.

Ik ga toch kijken, word ik niet dommer van. Dan kan ik gelijk horen waarom de eigenaresse zoveel geld wil hebben.

Ik zou niet zeggen dat het teveel is voor die pony. Daar voor moet je hem zien. Als hij echt de wow-factor heeft...tja...die pony's zijn duur.

Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat is de max die jij er aan uit zou geven. Als max 4000 euro is zou ik deze laten gaan. Dan ging ik niet kijken. 4000 overbruggen is wel veel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:22

Marisje76 schreef:
Ik zou ook niet gaan kijken als je al weet dat je het niet wil betalen. Ik vind dat ook niet fair tegenover die mensen je verspilt ook hun tijd...pony wordt waarschijnlijk netjes opgezet en voorgereden. Toen mijn pony te koop stond had ik dat als verkoper niet gewaardeerd toch soort van aapjes kijken..sorry

Mee eens.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:27

NatasjavE schreef:
Kims schreef:
Fijne reacties, dank!

Ik zou niet zeggen dat het teveel is voor die pony. Daar voor moet je hem zien. Als hij echt de wow-factor heeft...tja...die pony's zijn duur.

Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat is de max die jij er aan uit zou geven. Als max 4000 euro is zou ik deze laten gaan. Dan ging ik niet kijken. 4000 overbruggen is wel veel.

Mee eens...
Je moet hem zien om te kunnen bepalen.
Wanneer de pony echt een wow factor heeft en extreem kan bewegen, goed karakter heeft... dan zou het het zeker waard kunnen zijn.
Als hij aan de bovengrens ligt in de E categorie, kan een dergelijk beestje namelijk ook prima voor een kleinere volwassen ruiter interessant zijn.
Het ligt duur puur aan de kwaliteit en karakter of het het waard zal zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:42

Luister ...laat je niet gek maken heb ook net wat gekocht, er zijn altijd weer andere leuke pony's! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:18

MarryAnneR schreef:
Het enige bomproof beest wat ik ken, stond vroeger C&A en je gooide er wat geld in voor een ritje op Palomino (gekke naam trouwens voor een zwart met gekleurde vlekken hobbelpaard)

8000 euro zou ik persoonlijk zelf nooit uitgeven (nogal makkelijk, ik heb het ook niet). Voor 8000 euro zou ik toch wel iets meer ervaring willen zien dan af en toe gereden en bomproof. Waar is hij dan bomproof? In de wei? Die af en toe keer dat ze hem hebben gereden?

Die van ons was ook best braaf, tot ze bedacht had dat juryhokjes toch echt wel eens monsters konden zijn (tja, soms wel)

Voor mij zijn mijn pony's goud waard natuurlijk, maar je hebt zo'n gezegde: Een paard is waard wat de slager er voor geeft, de rest is emotie.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:20

Ik vind het veel omdat het een E-pony is die nog wat groen is :)

Voor een groen beloftevol paard zou het wel kunnen.

Maar dat is natuurlijk subjectief. Blijkbaar zijn E-pony's wel hot dus het is maar net hoeveel vraag ernaar is.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:38

De prijzen zijn op dit moment nou eenmaal bizar.

Wij zijn op zoek naar een leuke d pony die niet te oud is, en die M of hoger qua dressuur loopt en braaf. Zijn sowieso lastig te vinden natuurlijk maar alles wat er tot nu toe opstaat is allemaal boven de 10000 euro. Bizar. Had er eentje gezien dus gevraagd voor prijs, 16000 euro :oo

Kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Verkopers willen ook weleens zakken met de prijs als ze zien waar hij heen gaat. Maar 7000/8000 euro vind ik wel echt heel erg hoog voor een groene pony, en zeker een E.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:24

Het is altijd goed om af te vragen of zo'n pony zo veel geld waard is, maar je moet het wel afvragen of het zoveel waard is voor jezelf. De verkopers mogen natuurlijk zo veel vragen als ze willen.

Heb je liever een budget van 4000 euro, maar je kan wel stijgen naar 7/8000 als de pony echt zo spectaculair is, dan moet je zeker gaan kijken.

Maar ga AUB niet de tijd van de eigenaren verspillen als je niet van plan bent meer dan 4000 uit te geven, want voor hen is hun pony wel 8000 waard en die gaan echt niet zakken naar 4000 omdat een potentiële koper vindt dat het te duur is. Het is dan echt zonde van hun tijd (en ook die van jou). :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:27

8000 voor een E pony die niks kent, belachelijk! E pony’s zijn sowieso minder waard dan D pony’s, en daarnaast koop je voor 8000 ook een D/E pony die al Z gelopen heeft.

Echt niet doen hoor. :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:50

Vind ik ook belachelijk duur. Ook al kan hij meer bewegen, als hij zo groen is moet dat er ook nog maar eens uitkomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:10

Marisje76 schreef:

Mee eens!
En je hebt het over de wauw factor? Bedoel je daar apart kleurtje mee? Die zijn nu eenmaal duurder
Ik vind het behoorlijk wat geld en zou eerst vragen in hoever de prijs bespreekbaar is, anders de pony laten gaan.
Ik verwachr voor die prijs wel een paard wat gekeurd is en op de foto gegaan is?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:12

Tja de pony is zoveel waard als wat de gek er voor wil geven. En als er iemand langs komt die dat wil betalen dan is die pony dat waard. Jij en ik kunnen dat te veel vinden. Maar als de eigenaar het een redelijke prijs vindt en wil wachten tot dat er iemand komt die dat ook vindt, dan kun jij hem vast niet voor 4000 euro meekrijgen.

Dus wat is die pony jou waard? Ben jij bereidt om richting de 8000 te gaan als alles aan hem klopt? Of weet je op voorhand al dat je bijvoorbeeld niet verder wilt gaan dan 4000? Want dan hoef je niet eens te gaan kijken want dan verspil je de tijd van de eigenaren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:23

Wel knap dat mensen de waarde van een pony kunnen beoordelen zonder de pony gezien te hebben.

De vraagprijs hangt toch geheel samen met de kwaliteiten van de pony? Als het een htk pony is, dan lijkt 8k aan de hoge kant. Maar als het een bewegingstopper is, dan is 8k niet veel geld.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:57

De waarde van een paard is de kiloprijs plus emotie.
Wat jij voor die emotie over hebt moet in de buurt komen met wat de verkoper ervoor wil hebben.
Of dat veel of weinig geld is, dat is voor iedereen anders.

Ik vind €100 voor een spijkerbroek veel geld, maar een rijbroek leg ik het zo neer. :+
Dus tja, iets is te duur als we het er niet voor over hebben. En die keuze is aan jou.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:17

Zelf zou ik dat echt nooit betalen.
Er zijn voor de helft van de prijs hetzelfde soort paardjes te koop.
Die ook gezond zijn, heel braaf en super ruime gangen hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:24

DiantaM schreef:
De vraagprijs hangt toch geheel samen met de kwaliteiten van de pony? Als het een htk pony is, dan lijkt 8k aan de hoge kant. Maar als het een bewegingstopper is, dan is 8k niet veel geld.

Voor een groen paard niet. Maar voor een groene E pony vind ik dat echt teveel geld hoe goed hij ook kan bewegen.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:52

DiantaM schreef:
Wel knap dat mensen de waarde van een pony kunnen beoordelen zonder de pony gezien te hebben.

Zelfs als we de pony gezien hebben kunnen we niet zeggen of die het waard is of niet. Het is niet zo dat er een standaardlijstje bestaat waar je op aan kunt vinden welke kwaliteiten hij wel of niet heeft en dat er dan een standaardprijs uit komt.

En die 'kwaliteiten' verschilt ook weer voor een iedereen. Persoon A wil een brave pony en definieert dat als een pony die liever lui dan moe is waar ze in het bos mee rond kunnen sjokken waarbij de houding niet uit maakt. Persoon B wil een brave pony en definieert dat dan als één die niet té lui is maar een go heeft en gewoon braaf zijn rondjes dressuurt in de rijbak en 'vanzelf aan de teugel loopt'. Persoon C wil een bewegingsstopper met vooral een goede draf om punten te scoren in de dressuur. Persoon D wil een er één met vooral een goede galop voor het springen. Persoon E wil juist vlakke gangen. Persoon F wil een pony die altijd over de sprong heen gaat waarbij het niet uit maakt hoe. Persoon G wil juist een pony met een goede springtechniek. Persoon H wil endurance rijden en vooral snelheid en uithoudingsvermogen hebben. Persoon I wil vooral een mooi kleurtje. Persoon J wil vooral een goede lijn voor de fokkerij. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het verschilt dus voor iedereen wat de kwaliteiten zijn en hoeveel die waard zijn. Daarnaast kunnen we niet een standaardlijstje afvinken waarna er een prijs uit komt. Want er zijn wel gemiddelde prijzen maar dat betekent niet dat er geen uitschieters zijn naar boven of beneden. Er zal vast ooit iemand geweest zijn met een bewegingsstopper die dat niet direct wist of minder belangrijk vond die hem voor minder dan het gemiddelde heeft verkocht. En er zullen vast ook htk pony's zijn geweest die voor veel meer dan het gemiddelde zijn verkocht.

Kortom het gaat erom wat de pony waard is voor degene die hem wil kopen. Of die het er voor over heeft of niet. Dus wij kunnen dat te duur vinden en verder kijken. Een ander vind hem dat wel waard en kan het betalen en doet het. Dus daar is allemaal geen pijl op te trekken. Zoals Freggle_Edge mooi zegt kiloprijs + emotie.