Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kims schreef:Fijne reacties, dank!
Zoals ik het nu lees vinden jullie vnl ook de 8000 euro teveel. Prima natuurlijk met een goede lijn, pony met een goed gestel én een dosis dressuurervaring. Maar voor een groene pony met een topkarakter wel veel geld.
Het is wel echt een leukerd om te zien. Pony met een absolute wauw-factor. En dat is volgens mij wel wat waard. Het is geen dertien-in-een-dozijn E-pony. Maar dan is het verschil tussen "gewone" e-pony's van rond de 3000 euro en deze van 8000 wel groot.
Ik ga toch kijken, word ik niet dommer van. Dan kan ik gelijk horen waarom de eigenaresse zoveel geld wil hebben.
har166 schreef:Aan de andere kant, als je al weet dat je de vraagprijs niet wilt betalen ( maar de helft ervan ) waarom zou je dan nog gaan kijken? Zonde van hun tijd en misschien vindt je de pony heel leuk maar ik denk niet dat ze de helft minder ervoor willen hebben. Echt no offense maar waarom nog gaan?
Kims schreef:Fijne reacties, dank!
Zoals ik het nu lees vinden jullie vnl ook de 8000 euro teveel. Prima natuurlijk met een goede lijn, pony met een goed gestel én een dosis dressuurervaring. Maar voor een groene pony met een topkarakter wel veel geld.
Het is wel echt een leukerd om te zien. Pony met een absolute wauw-factor. En dat is volgens mij wel wat waard. Het is geen dertien-in-een-dozijn E-pony. Maar dan is het verschil tussen "gewone" e-pony's van rond de 3000 euro en deze van 8000 wel groot.
Ik ga toch kijken, word ik niet dommer van. Dan kan ik gelijk horen waarom de eigenaresse zoveel geld wil hebben.
Marisje76 schreef:Ik zou ook niet gaan kijken als je al weet dat je het niet wil betalen. Ik vind dat ook niet fair tegenover die mensen je verspilt ook hun tijd...pony wordt waarschijnlijk netjes opgezet en voorgereden. Toen mijn pony te koop stond had ik dat als verkoper niet gewaardeerd toch soort van aapjes kijken..sorry
NatasjavE schreef:Kims schreef:Fijne reacties, dank!
Ik zou niet zeggen dat het teveel is voor die pony. Daar voor moet je hem zien. Als hij echt de wow-factor heeft...tja...die pony's zijn duur.
Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat is de max die jij er aan uit zou geven. Als max 4000 euro is zou ik deze laten gaan. Dan ging ik niet kijken. 4000 overbruggen is wel veel.
MarryAnneR schreef:Het enige bomproof beest wat ik ken, stond vroeger C&A en je gooide er wat geld in voor een ritje op Palomino (gekke naam trouwens voor een zwart met gekleurde vlekken hobbelpaard)
8000 euro zou ik persoonlijk zelf nooit uitgeven (nogal makkelijk, ik heb het ook niet). Voor 8000 euro zou ik toch wel iets meer ervaring willen zien dan af en toe gereden en bomproof. Waar is hij dan bomproof? In de wei? Die af en toe keer dat ze hem hebben gereden?
Die van ons was ook best braaf, tot ze bedacht had dat juryhokjes toch echt wel eens monsters konden zijn (tja, soms wel)
Voor mij zijn mijn pony's goud waard natuurlijk, maar je hebt zo'n gezegde: Een paard is waard wat de slager er voor geeft, de rest is emotie.
Marisje76 schreef:Ik zou ook niet gaan kijken als je al weet dat je het niet wil betalen. Ik vind dat ook niet fair tegenover die mensen je verspilt ook hun tijd...pony wordt waarschijnlijk netjes opgezet en voorgereden. Toen mijn pony te koop stond had ik dat als verkoper niet gewaardeerd toch soort van aapjes kijken..sorry
DiantaM schreef:De vraagprijs hangt toch geheel samen met de kwaliteiten van de pony? Als het een htk pony is, dan lijkt 8k aan de hoge kant. Maar als het een bewegingstopper is, dan is 8k niet veel geld.
DiantaM schreef:Wel knap dat mensen de waarde van een pony kunnen beoordelen zonder de pony gezien te hebben.
De vraagprijs hangt toch geheel samen met de kwaliteiten van de pony? Als het een htk pony is, dan lijkt 8k aan de hoge kant. Maar als het een bewegingstopper is, dan is 8k niet veel geld.