Sill_Monster schreef:Ik denk dat de opmerking over het zadel nu wel goed zijn nietwaar? Ik ben er mee aan het werk. Rome is ook niet gemaakt binnen 1 dag.
Er is geen haast met het inrijden van haar. Longeren of voltewerk zit er niet in door slapheid van haar. Ik wil puur nu even de go en ho erin hebben en dan rustig kracht opbouwen.
Ja, ik vind te tips fijn, ja ik snap ze. Maar erover doorgaan is wat minder leuk
Daarnaast hou ik haar reactie op en top in de gaten. Anders had ik haar niet 2 jaar lang stil gezet.
nowylover schreef:@Bowo ik kan je zeggen die bok kwam echt door het punt dat ze met een andere paard mee wou die in de baan reed. Daar zijn meerdere getuigen van. En die paar sprongen dat weg rende zijn bijna niet noemens waardig. Beestje stond vrijwel gelijk stil toen ze er af lag.
Verder is ze volledig op de foto geweest en was daar niets op te vinden dat dit zou kunnen veroorzaken. En nee ze zit verder ook niet vast, dat is allemaal gecontroleerd en wordt ook bij gehouden.
Daarnaast liet ze haar lopen zoals ze graag zelf wou lopen dat dat moment en was het vooral alleen gas/rem en sturen wat ze deed.
Nog een klein dingetje hierover, omdat ik het idee heb dat jullie mij niet helemaal begrijpen

Ik ben er niet bij geweest en ik kan dus niet oordelen over de reden van de bok en dat doe ik dus ook niet, maar TS leek te ontkennen dat het zadel te klein is/beugels te kort en het zou juist zo zonde zijn als jullie zover zijn gekomen, dat het paardje haar vertrouwen verliest door een pijnlijke rug (of jij bang wordt omdat je niet stevig/in balans kan zitten). Daar wil ik enkel voor waarschuwen.