Wat zou een eigen paard kosten?Wat is een goed beginnersras?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:51

YoniB

Re: Wat zou een eigen paard kosten?Wat is een goed beginnersras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:47

Zoals sommigen hier al aangeven kan je het zo duur maken als je zelf wil. Ik heb mijn Haflinger voor nog geen 1000 euro gekocht, en betaal maandelijks rond de 200 euro (inclusief enting, hoefsmid, wormkuren en tandarts). Koop mijn spullen tweedehands en heb in al die jaren gelukkig maar twee keer een dierenarts nodig gehad, voor in totaal nog geen 1500 euro denk ik.

Ik rij dan geen wedstrijden en sta op een eenvoudige, maar super gezellige stal. Wel volpension, dus voor bovenstaand bedrag zit alles erbij.

Het is dus wat je zelf zoekt en wil.

Sure_lee

Re: Wat zou een eigen paard kosten?Wat is een goed beginnersras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:20

Je kunt ook eens kijken op Ponylease.nl

Goed concept voor iemand die wil beginnen in de paarden met een fijn vangnet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:29

Sylviax schreef:
en wat zou het ongeveer zijn als je de wedstrijden weg zou laten?

Hier zit wel een gevaar.
Als je begint denk je dat je niet zoveel eisen hebt.
Eenmaal een paar jaar verder gebeurt het vaak dat je interesse veranderd.
Een allround paard is de beste aankoop voor je eerste paard en 1 die braaf is en gezond. Juist omdat je nooit eerder een paard hebt gehad weet je niet of en hoe je gaat veranderen

Een aankoopkeuring laat je door dierenarts doen, maar die geeft meestal enkel zijn bevindingen aan.
Een holle/weke rug of ongelijke voeten zijn geen reden voor een negatief aankoopadvies, echter kan dat wel voor problemen gaan zorgen (moeilijk een zadel vinden en meer kans op slijtage bijv)

En investeer nu vooral in goede lessen (privéles, desnoods 1 x per maand) IPV meer sparen. En clinics. Probeer hier en daar wat te vrijwilligen en ervaring op te doen en connecties.
Ervaring levert je heel veel op.