Voor mijn studie woonde ik in Amsterdam, mijn ouderlijk huis was in Tiel. Toen ik een paard ging kopen, heb ik zeker naar pensionstalling in omgeving Amsterdam gekeken. Daar kon ik alleen niks vinden naar mijn zin en vooral naar mijn budget. De keuze was dus al snel gevallen op stalling in de omgeving waar ik vandaan kwam. Zodoende woonde ik zelf in Amsterdam doordeweeks en stond mijn paard in Tiel. Absoluut niet de meest logische of handige keuze, maar op dat moment voor mij wel het beste. Mijn paard stond overigens volpension, dus ik hoefde ook niet dagelijks te gaan.
Mijn studie ging mij vrij makkelijk af, hoewel ik echt wel veel contacturen had. Grootste deel van hoorcolleges sloeg ik over, dan reisde ik terug naar Tiel (1 uur en 3 kwartier enkele reis van deur tot deur) om naar mijn paard te gaan. Vanaf ouderlijk huis tot stal was ook nog 20-25 minuten fietsen of 10 minuten met de auto. In de weekenden was ik sowieso altijd in Tiel, dus dat maakte niet zoveel uit. Ik reed toen geen fanatieke wedstrijden, heel af en toe pakte ik wat mee. Eerlijk gezegd heb ik het nooit als zwaar of moeilijk ervaren, maar ik was dan ook geen echte student. Na 1.5 jaar in Amsterdam gewoond te hebben, ben ik heel gauw terug gegaan naar mijn ouderlijk huis. In die periode in Amsterdam had ik daar overigens ook een (kantoor)bijbaantje, waar ik voornamelijk werkte op collegevrije dagen. Vrienden had ik niet zoveel, dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken