Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
DreamGuide schreef:Isabel_k schreef:Ik denk dat mensen vroeger minder poespas hadden Gewoon rijden hup. Daar is ook niet alles voor te zeggen, maar daar krijg je wel lekker ongecompliceerde paarden van.
Dit dus
In mijn omgeving zitten ook plenty meiden te miepen van 'oh hij is zo sensibel en niet geschikt voor onervaren ruiters' 'oh ik kan echt niet veilig met hem naar buiten'.
Heel eerlijk, denk ik dat de ruiters vaak zelf gewoon bang zijn of het paard niet aankunnen, en dat proberen goed te praten door te zeggen dat hun paard zo gevoelig en sensibel is.
Ik zou mijn paard ook als braaf beschouwen. Ik doe alles met haar, ga ook gewoon in mijn eentje op winderige dagen naar buiten. Ze is ook nog eens hartstikke stevig gebouwd, nog nooit blessures of ziektes gehad. Heel fijn, zo'n ouderwets type
Sizzle schreef:Het zou ook helpen als mensen die net manege af zijn niet gelijk gaan proberen om de fluisteraar uit te hangen en zelf hun dier gaan inrijden zonder hulp met ‚baanbrekende‘ technieken uit een boek om er vervolgens na 2 jaar nog niets mee re kunnen en het verwende slimme ding vervolgens de stempel: „trauma opgelopen als veulen“ meegeven.
Ik heb echt zo veel doodbrave dieren voorbij zien komen die hun baasje beleerd hebben ipv omgekeerd
Zouden die normale opvoeding gehad hebben dan waren het goede recreatiepaarden geweest.
Dee_Es schreef:Sizzle schreef:Het zou ook helpen als mensen die net manege af zijn niet gelijk gaan proberen om de fluisteraar uit te hangen en zelf hun dier gaan inrijden zonder hulp met ‚baanbrekende‘ technieken uit een boek om er vervolgens na 2 jaar nog niets mee re kunnen en het verwende slimme ding vervolgens de stempel: „trauma opgelopen als veulen“ meegeven.
Ik heb echt zo veel doodbrave dieren voorbij zien komen die hun baasje beleerd hebben ipv omgekeerd
Zouden die normale opvoeding gehad hebben dan waren het goede recreatiepaarden geweest.
Eigenlijk te erg maar ik zie dit ook vaker gebeuren. Niet alleen met manegeruiters, ook met mensen met eigen paarden die het eigen kunnen iets te hoog inschatten.
eventueel schreef:Als hij echt iets eng vindt, hebben we het commando "touch". Dan steekt hij knorrend zijn dikke neus tegen het enge voorwerp aan (juryhokjes ofzo) en daarna kunnen we weer verder met ademhalen.
Skippy01 schreef:eventueel schreef:Als hij echt iets eng vindt, hebben we het commando "touch". Dan steekt hij knorrend zijn dikke neus tegen het enge voorwerp aan (juryhokjes ofzo) en daarna kunnen we weer verder met ademhalen.
Hier ook ja: alles wordt getouched om de lading eraf te halen.
Enige nadeel: de scooter van stalgenootje wás heel spannend. Tot ze die mocht touchen. Daarna met wandelen kwam er een scooter aan.... Jep, dat dus Scooterrijder keek best verschrikt even
Wyb_ster schreef:O, ik heb er ook eentje op stal, maar pas op hoor, het is wel een KWPN Uphill x Gribaldi van 6
Ontzettend lieve merrie, die nog nooit een stap verkeerd heeft gezet. Met windkracht 8 buiten kan ik zo mijn zusjes erop weg zetten, omdat ik weet dat ze niks fout zal doen
Eerlijk? Een braaf paard is een stukje karakter en nog veel meer opvoeding