Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Francieen schreef:Eerlijk had ik niet gedacht aan de hoefbenen, heel dom maar is zo. We hebben ooit een Fries gehad die dit had en deze kon dus niet meer lopen zonder ijzers. Nu ik hierover nadenk denk ik dat de keuze al is gemaakt omdat die Fries voor de slacht is gegaan en een paar weken later in Denemarken stond. Ook weer stom dat ik daar niet aan heb gedacht
Kinke schreef:Francieen schreef:Daar zit je met watertoevoer en als de groep wegloopt staat ze daar. Ik vind dat ook zielig. Nee is niet naar gekeken
Tja, dat wordt dan water brengen en een maatje erbij.
JoyCiej007 schreef:Troi, ik vind jou reactie wel erg kwetsend tov TS. lijkt mij niet dat ze dat bewust doet; met zo'n toon een beschuldigende vinger wijzen heeft dan ook niet veel zin, behalve dat het onnodig en kwetsend is.
troi schreef:JoyCiej007 schreef:Troi, ik vind jou reactie wel erg kwetsend tov TS. lijkt mij niet dat ze dat bewust doet; met zo'n toon een beschuldigende vinger wijzen heeft dan ook niet veel zin, behalve dat het onnodig en kwetsend is.
Niet bedoeld om te kwetsen, natuurlijk!
Maar ik ben wel echt verbaast hoor, tot 4x toe waarvan 2x ernstig, dan ga je toch niet wachten tot het opnieuw misgaat?
Francieen schreef:Nou kijk. Ze zijn pas verplaatst van weiland en daar staat echt niks. Maar blijkbaar al wel teveel voor haar. Dit hadden we gedaan omdat sommige ook wat aan de zware kant werden. Die 2 hectare is helemaal kaal gegeten door de schapen..
Troi ik vat jouw reactie ook niet zo op! Ik vraag om wat ik moet doen en dan kan ik ook een antwoord verwachten toch?
Francieen schreef:Nou kijk. Ze zijn pas verplaatst van weiland en daar staat echt niks. Maar blijkbaar al wel teveel voor haar. Dit hadden we gedaan omdat sommige ook wat aan de zware kant werden. Die 2 hectare is helemaal kaal gegeten door de schapen..
Troi ik vat jouw reactie ook niet zo op! Ik vraag om wat ik moet doen en dan kan ik ook een antwoord verwachten toch?
JoyCiej007 schreef:Dat is toch écht hoogste prioriteit!!! mocht je überhaupt na gaan denken over verkoop.
Ook voor jullie zelf trouwens.
Of je hem nu zelf houdt of verkoopt; flink gekantelde/verzakte hoefbeentjes is iets dat je wel MOET weten, helemaal nu het zo vaak gebeurd is met HB. En persoonlijk denk ik dat het al flink gekanteld is..... Dat is onomkeerbare, zeer ernstige en pijnlijke schade.
Een (bijna) zoolperforatie wil je zowiezo echt echt niet hebben!
Dan is de enige oplossing, uit lijden verlossen.
éérst goede foto's, en dan pas verder kijken.
Of...... sorry, shoot me; geen foto's en nog deze week uit lijden verlossen.
Als je dat kan en wil betalen, dan foto's laten maken, maar persoonlijk....... vraag een GOEDE DA eens hoe hij/zij er over na denkt. Ik vermoed dat die zal zeggen; "wil best foto's maken, maar ik weet de uitkomst al bijna zeker"....
Pistasche schreef:JoyCiej007 schreef:Dat is toch écht hoogste prioriteit!!! mocht je überhaupt na gaan denken over verkoop.
Ook voor jullie zelf trouwens.
Of je hem nu zelf houdt of verkoopt; flink gekantelde/verzakte hoefbeentjes is iets dat je wel MOET weten, helemaal nu het zo vaak gebeurd is met HB. En persoonlijk denk ik dat het al flink gekanteld is..... Dat is onomkeerbare, zeer ernstige en pijnlijke schade.
Een (bijna) zoolperforatie wil je zowiezo echt echt niet hebben!
Dan is de enige oplossing, uit lijden verlossen.
éérst goede foto's, en dan pas verder kijken.
Of...... sorry, shoot me; geen foto's en nog deze week uit lijden verlossen.
Als je dat kan en wil betalen, dan foto's laten maken, maar persoonlijk....... vraag een GOEDE DA eens hoe hij/zij er over na denkt. Ik vermoed dat die zal zeggen; "wil best foto's maken, maar ik weet de uitkomst al bijna zeker"....
Dat is nogal een diagnose die je stelt vanachter je laptop. Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Ja, het is belangrijk om te laten checken, maar nee, het hoeft niet zo te zijn dat het zo ernstig gekanteld is.