Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
klaske schreef:alle paarden worden geregistreerd dmv dat kl*te paspoort
als ze belasting willen vragen, doen ze dat toch wel.
maar dan mag wat mij betreft de hondenbelasting opgeheven worden, want die schijtyen een stuk minder dan een paard.
paardedrollen droger beter en spoelen eerder weg door de regen (plantenteters).
Ze worden dus in die categorie gestopt waar de overheid het uitkomt blijkbaar. gouda schreef:misschien komt er straks wel paardenbelasting want dat zou 1 van de gevolgen kunnen zijn van het registreren van alle paarden.
gouda schreef:bij ons op stal is volgens mij van de 30 paarden slechts 1 gechipt en een paspoort. Denk ook niet dat de rest op stal dit gaat doen. Immers de meeste weten nog niet eens dat een paspoort al verplicht is als ze hun paard vervoeren. Een reclamecampagne is er niet geweest toch in landelijke dagbladen enzo ? Niet iedereen leest ook op bokt of de paardenbladen.... Mijn dierenarts is gister nog geweest om te enten en heeft ook nog niets gemeld aan mij of een mailing aan zijn klanten verstuurd ofzo.
Lijkt mij toch wel als het volgend jaar verplicht is ze toch wel gauw mogen beginnen om alle paarden op tijd gechipt te krijgen. Meteen een nieuw beroep: chipper
gouda schreef:dat is ook waar en hondepoep is vettiger (vleeseters)paardedrollen droger beter en spoelen eerder weg door de regen (plantenteters).
Hond is een huisdier en paarden zouden dus met zo'n belasting daar ook onder vallen. De een zegt dus paard = huisdier maar dan in ene moet er in het paspoort bestemt voor slacht of nietZe worden dus in die categorie gestopt waar de overheid het uitkomt blijkbaar.

klaske schreef:vanaf 1 jan 2004 is het paspoort verplicht. ook al komt het paard niet van t erf af..
de chip is voor zover ik weet nog niet verplicht, maar ooit zal het wel komen.
daarom heb ik er voor gekozen om voor 30 euro een paspoort + chip aan te schaffen. klaske heeft er geen last van en als het goed en kundig gedaan word is er geen risico..
nu staat ze iig op mijn naam en kan ze dus niet zomaar meegenomen worden door onbekenden..
zo, zo denk ik er over

klaske schreef:alle paarden worden geregistreerd dmv dat kl*te paspoort
als ze belasting willen vragen, doen ze dat toch wel.
maar dan mag wat mij betreft de hondenbelasting opgeheven worden, want die schijtyen een stuk minder dan een paard.
ik kan niet voor alles betalen. t leven is al duur genoeg
Citaat:Het paspoort is alleen verplicht als je meedoet met wedstrijden. Heb je je paard puur voor recreatief gebruik (en kom je op de openbare weg)dan is chippen voldoende echter moet je wel een bewijs bij je dragen dat het dier gechipt is (dit bewijs kun je dus ook aanvragen i.p.v. een paspoort en is denk wel een stukje goedkoper). Voordat jullie vragen hoe ik hier aan kom.......van een vriend van mij die tevens dierenarts is.
Klopt niets van, en het maakt het des te verwarrender wat de regelgeving nu precies is!Citaat:maar waarom hebben jullie zo'n moeite met chippen als ik vragen mag???
Citaat:maar als je een paard in de spier chipt, kan er niets gebeuren en kan ie ook niet gaan dwalen
lijkt mij
Citaat:ja daarom snap ik het ook niet De ene keer word een paard huisdier genoemt en dan in ene slachtvee (vermelding in paspoort).