Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Poekkie schreef:Wat een prijzen... ja er zijn heel veel faciliteiten, maar zouden er veel bijrijders zomaar minstens 200 euro per maand kunnen of willen neertellen voor een paard dat niet van hen is? Ik niet in elk geval. En volgens mij de betere bijrijders meestel ook niet, die kunnen vaak (bijna) gratis aan de bak met goede paarden.
Sjarett schreef:Ik zit met verbazing te lezen welke bedragen jullie willen betalen.
Ik heb bijrijders en goede paarden. Ze krijgen een vast bedrag per maand van mij om lessen te volgen, ik betaal alles voor het paard, zorg voor tandarts, osteo enz enz. Wedstrijden mogen ze ook rijden, dan betaal ik de startkaart en startgelden, ik breng het paard ernaartoe. Alleen prijzengeld wil ik graag zelf houden om zo de wedstrijdkosten iets te drukken.
LENTI schreef:Even een kritische vraag he: als iemand die halve stal meebetaald is die dan ook mede eigenaar van het paard? Want, hoe ga jij anders aantonen dat jij de eigenaar bent?
Ik vind dat altijd zo krom.
Je zet om een bepaalde reden je paard deels te huur, waarschijnlijk doe je dat niet vanwege het feit dat je andere mensen het gunt om te rijden met jouw paard maar om een andere (persoonlijke) reden. Dat je mensen laat betalen is tot daaraan toe maar je hoort nooit dat mensen dan ook zeggenschap hebben over het paard. Dat recht blijft altijd bij de 'eigenaar'.
Anyway, succes met je zoektocht naar een fijne deler.
Sjarett schreef:Ik zit met verbazing te lezen welke bedragen jullie willen betalen.
Ik heb bijrijders en goede paarden. Ze krijgen een vast bedrag per maand van mij om lessen te volgen, ik betaal alles voor het paard, zorg voor tandarts, osteo enz enz. Wedstrijden mogen ze ook rijden, dan betaal ik de startkaart en startgelden, ik breng het paard ernaartoe. Alleen prijzengeld wil ik graag zelf houden om zo de wedstrijdkosten iets te drukken.
Autumnn schreef:Persoonlijk max. €100. Daarboven zou ik liever zelf een paard aanschaffen
Noblesse_ schreef:Ik vind het ook best wel gek dat er mensen zijn die blijkbaar verwachten mede-eigenaar te worden bij het betalen van (bijvoorbeeld) de helft van het stalgeld. Als je een huis/auto/trailer huurt gaat dat toch ook niet zo?
Als iemand de helft van het bedrag betaald waarvoor ik hem gekocht heb, de helft van DA/hoefsmid/tandarts/osteo/materiaal/... én de helft van het stalgeld zullen we verder spreken haha.
Verder, bedankt iedereen voor de adviezen en andere inzichten! Ik neem alle tips en uitleg zeker mee.
De reden dat hij ter halve stal komt is omdat ik door persoonlijke redenen vanaf dit jaar nog maar halftijds werk. En dan geef ik ook gewoon toe dat elke maand volledig stalgeld best veel is. Veranderen van stal zie ik niet meteen zitten gezien paard het hier erg goed doet. Verder rijd ik zelf niet zo veel wegens rugproblemen, en gun ik het iemand anders om een goed paard te rijden. Ik verwacht geen topruiter die hem verder brengt, iemand die hem goed behandelt en min of meer op hetzelfde niveau kan blijven rijden als waar hij nu staat is voor mij meer dan genoeg! Maar gezien ik volgens mij toch aardig wat faciliteiten kan bieden in combinatie met een goed getraind paard wil ik er graag wel iets voor krijgen
.