Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PerleB schreef:Leuke foto's! Ik vraag me af of je dat niet eng vind, dat je als er zo achter zit, niet kan zien wat er van voor gebeurt.. :p
Verder kan ik langs het paard af kijken en dan kijk ik gewoon naar de berm aan beide kanten.. ik moet ver vooruit kijken want ik heb een grote blinde vlek natuurlijk haha.. ongeveer net zo groot als de billen van Licor
het is namelijk wel een beetje 'don't try this at home' hahaha Licor schreef:PerleB schreef:Leuke foto's! Ik vraag me af of je dat niet eng vind, dat je als er zo achter zit, niet kan zien wat er van voor gebeurt.. :p
Nee ik ben het gewend om zo te zitten haha.. Je kant alleen niet zo goed dressuur rijden zo.. dus hem corrigeren als hij zo'n banaan wordt met drammen gaat moeilijk.. dat gaat met een 4-wieler wel..
Ik kan trouwens wel gewoon alles zien.. alleen de bochten naar rechts kan ik moeilijk door kijkenVerder kan ik langs het paard af kijken en dan kijk ik gewoon naar de berm aan beide kanten.. ik moet ver vooruit kijken want ik heb een grote blinde vlek natuurlijk haha.. ongeveer net zo groot als de billen van Licor
![]()
Ik heb nog een filmpje van het harddraven.. heb het op youtube gezet.. maar twijfelde of het wel bokt-proef was..het is namelijk wel een beetje 'don't try this at home' hahaha
ik ben dravers gewend haha liespower94 schreef:Licor schreef:
Heerlijk! Dat koppie naar links is echt zo’n koers-dingetje. Wachten met het hoofd zo voordat ze gaan. Zou het knap vinden als je dat er uit krijgt!
dat is drammen..

Wacht hier al sinds november ongeveer op dus keek er erg naar uit. Zadel netjes op Licor aangepast, die lag goed.. maar twijfel of ik niet toch liever een 19 inch heb ipv een 18. 18 inch past net, maar wanneer ik net een beetje uit balans ben, helpt dit zadel mij niet.. duwt me dan te veel naar voren zeg maar.. heb afgesproken dat ik het even ga proberen met dit zadel en mocht ik toch een 19 willen, dan konden ze de zadels gewoon omruilen.

leek op een drukplek.. dus ik meteen balen en dacht gelijk dat het van het zadel kwam.. maar naar beter onderzoek leek het meer op een tandafdruk.. heb er maar wat arnica opgedaan en hoop dat t snel beter is.. nu kan ik alsnog niet rijden 
) maar we gaan de goede kant op..
Nu ik er wat meer aan ging rijden (normaal mag hij lekker lopen hoe hij zelf wil) en hem recht ging maken voor de koets vond hij dat moeilijk en werd hij toch wat stug en zeer voorwaarts
toen hij rechts de bocht om moest.. en Licor dit met contrastelling wou doen.. ik de zweep aan de binnenkant aanlegde om hem te laten buigen.. besloot hij toen hij de bocht uit kwam even te vertrekken.. zit je dan.. je handen vol met de teugels en zweep en een paard dat steeds harder gaat.. owja en de rem is stuk en de instructeur hield niet zo erg van hard gaan als ik
ik heb maar gevraagd of hij even de zweep over kon nemen.. toen kon ik de teugels korter pakken en stonden we ook zo stil.. later hebben we er natuurlijk hard om gelachen.. bij terugkomst zeiden de anderen al, het is wel de bedoeling dat hij nog terug komt om les te geven