De dikke, de dooie en de deugniet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:49

Wat leuk om zo'n overzicht te zien! Wat heb je toch leuke paarden. Ik vind Frum en Carice er in het echt net zo gaaf uitzien als op de foto's. En je zorgt echt fantastisch voor de paarden!!
Jammer dat je zoveel last hebt gehad van je rug. Hopelijk is het nu minder.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 12:59

Hey! Weet je hoe het nu met Davino is? :) We hadden het laatst nog over hem. We hebben nog nooit een paard meegemaakt dat het buiten zó leuk vond, dat hij een zwaar teleurgesteld 'ah nee hè, ik wil nog niet naar huis'-moment had op de terugweg. Niet dat hij ooit vervelend deed, maar dan ging hij een stuk minder enthousiast. :+ De meeste paarden gaan toch graag naar stal.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:07

_Lorette_ schreef:
Hey! Weet je hoe het nu met Davino is? :) We hadden het laatst nog over hem. We hebben nog nooit een paard meegemaakt dat het buiten zó leuk vond, dat hij een zwaar teleurgesteld 'ah nee hè, ik wil nog niet naar huis'-moment had op de terugweg. Niet dat hij ooit vervelend deed, maar dan ging hij een stuk minder enthousiast. :+ De meeste paarden gaan toch graag naar stal.

Hij heeft het heel erg naar zijn zin. Volgende week ga ik hem opzoeken.
Maar inderdaad hij vond het altijd vervelend om weer terug naar stal te moeten. Niks leukers dan buiten de boel te verkennen.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:09

Wauw wat kan jij paarden opknappen zeg! Diep respect dat je dat doet!
Ook leuk om weer iets van Frummel te lezen. Blijft toch wel mijn favoriet van Bokt. Jullie zijn zo speciaal samen _/-\o_

kim_1990

Re: De dikke, de dooie en de deugniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:08

Wauw! Wat zien ze er stuk voor stuk top uit zeg!
Beez is echt ontzettend opgeknapt en Carice ook! Als ik beez had gezien in de verkoop, weet ik bijna zeker dat ze nu bij mij op stal had gestaan...wat een fijne nuchtere merrie...precies wat ik in een paard zoek...lekker gek en lol met je knol en gewoon lekker je gekke ding kunnen doen zonder dat je paard in paniek schrikt oid...heerlijk! Heel knap werk gedaan en ik ben van mening dat je vooral niet stil moet zitten! Ik heb 6 jaar geleden mijn rug gebroken gehad op 2 plekken...al die jaren erna flink bezig geweest in de paarden en sinds 2,5 jaar zit ik als vrachtwagenchauffeuse in het werk...inmiddels zit ik alweer een jaar met flink ernatige rugklachten thuis in de ziektewet omdat ik gewoonweg niks meer kan...komt doordat ik met mijn werk veel stilzit en daarnaast ook niet meer deed paardrijden...mede door mijn werk ook veel aangekomen waardor ik niet meer op het paard zat...nu in een half jaar tijd 40+ kilo kwijt en ik ga nu hopelijk weer opbouwen met het rijden...niet gaan stilzitten...ze zeggen niet voor niets dat rust roest :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:32

Wat een heerlijk filmpje! Heerlijk, Heerlijk, Heerlijk! Wordt er helemaal blij van. Bedankt voor het delen!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:35

Frummel alweer 9 dit jaar? Jeetje wat gaat de tijd snel... en inderdaad, respect voor hoe ver je eigenlijk met al je paarden bent gekomen!
Bij het afsluitende project vielen m'n ogen toch echt even uit mijn hoofd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:02

Is de Frummel alweer bijna 9 jaar? Waar blijft de tijd...

Je hebt weer prachtige dieren staan en wat is Beez lekker opgeknapt.

Heb je trouwens de moeder van Frum niet meer? Ik weet dat ze bij je weggegaan is en dat de nieuwe eigenaresse toen helaas is overleden. Of was de merrie toen niet bij je teruggekomen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:15

maah,daar ga ik zo voor zitten!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 14:40

Rocamor schreef:
Heb je trouwens de moeder van Frum niet meer? Ik weet dat ze bij je weggegaan is en dat de nieuwe eigenaresse toen helaas is overleden. Of was de merrie toen niet bij je teruggekomen?

Ze zou toen in augustus terugkomen, maar de man van de overleden eigenaresse vond het te moeilijk om afscheid te nemen van de oogappel van zijn vrouw. Zodoende is ze gebleven. Maar ze mag altijd terugkomen. Het is een heel bijzonder paard.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:45

Ik heb je pb gestuurd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:11

Wat een gaaf overzicht zo! Geweldig wat je met Frummel hebt bereikt, en wat eerlijk dat het nu ook gewoon goed is, qua wedstrijden en starten.

Carice en Beez zijn echt enorm opgeknapt, wat een verschil joh :oo Zo fijn dat ook zulke paarden de tijd, zorg en aandacht krijgen die ze zo nodig hebben en dan zo veranderen.

Het lukt je vast een ruitertje voor Bluebell te vinden, hier in de omgeving in ieder geval genoeg kleine ruitertjes die wel voor een leuke pony willen gaan :j Het enige nadeel is dat de meeste niet zo lang klein blijven -O-

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:21

Wat heb jij een stel heerlijke paarden! Knap werk met allemaal, maar Frummel is voor mij het meest bijzonder, wat een paard! <3

Ik ben dan wel benieuwd of je naast trainingspaarden ook les geeft?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 11:40

Les geven heb ik nooit gedaan. Daar heb ik de papieren niet voor en ik weet ook niet of ik het zou kunnen, naast het gegeven dat het me niet zo trekt.

Ik ben heel erg van het werken en reageren aan de hand van mijn eigen gevoel. Voelen vind ik makkelijker dan kijken. Ik weet niet of ik bij elke combinatie goed kan zien wat diegene voelt. Wel zo handig als ik daar als instructeur op zou moeten inspelen... Ik vind dat ik onvoldoende kennis en ervaring heb om een ander te vertellen wat hij/zij moet doen. Daarnaast ben ik er heilig van overtuigd dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Zo ken ik vele methodes om een paard zadelmak te maken. Hoewel ik bepaalde manieren fantastisch vindt, zou ik het zelf niet willen doen, omdat er aspecten zijn die niet geheel ideaal zijn voor mij als persoon en die daardoor automatisch minder goed werken voor het paard. Als ik me prettig voel, dan neemt mijn paard dat gevoel veel sneller over.

Vorig jaar zou ik iemand helpen met inrijden. Zij ging erop, ik zou begeleiden vanaf de grond. Ik vond het belangrijk dat de amazone deed waar zij zich prettig bij voelde. Haar manier stond echter erg ver af van mijn manier. Het was zo'n verschil dat ik er de zenuwen van kreeg. Op dat moment geef ik aan dat ik niet kan helpen. Helaas. Maar je kan niet hebben dat het paard mijn zenuwen overneemt. Dan werkt het meer tegen je dan dat het helpt.

Vandaar dat ik het liefst alleen werk, op mijn eigen manier, hooguit met begeleiding van mijn moeder.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:01

Je hebt ze geweldig opgeknapt! Verder sluit ik me aan bij alle complimenten van andere bokkers :D