Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jolynne schreef:Gloednieuwe Eskadrons dekjes kopen en wanneer ze uit de collectie zijn te koop zetten. Heb toch al heel vaak mensen dit zien doen, waarbij ze het verkocht kregen voor veel meer dan de nieuwprijs. Maar of het een gouden handel is weet ik niet

Janneke2 schreef:?
Nu ja, werken met een BIG-registratie valt niet onder het normale 'werken in de paarden'.
De opmerking broodnijd ging er over dat persoon x schreef over 'veredelde rijles op kosten van de gemeenschap'.
Ik vind dat een beschuldiging en zonder verdere toelichting vind ik dat laster.
Achterom schreef:Janneke2 schreef:?
Nu ja, werken met een BIG-registratie valt niet onder het normale 'werken in de paarden'.
De opmerking broodnijd ging er over dat persoon x schreef over 'veredelde rijles op kosten van de gemeenschap'.
Ik vind dat een beschuldiging en zonder verdere toelichting vind ik dat laster.
Het model is simpel, persoon met BIG registratie is verantwoordelijk en zet de handtekening. Verder wordt het uitgevoerd door derden.
Natuurlijk knappen de kinderen er door op, immers: persoonlijk contact (1 op 1 met een hulpverlener) en de interactie met een paard.
Maar datzelfde effect kan ook bereikt worden zonder die persoon met die BIG registratie.
En nee, het is geen laster, ik noem nergens namen oid. Alleen dat er zulke bedrijven bestaan en ja, dat is cashen.
Citaat:Het model is simpel, persoon met BIG registratie is verantwoordelijk en zet de handtekening. Verder wordt het uitgevoerd door derden.
Natuurlijk knappen de kinderen er door op, immers: persoonlijk contact (1 op 1 met een hulpverlener) en de interactie met een paard.
Maar datzelfde effect kan ook bereikt worden zonder die persoon met die BIG registratie.
En nee, het is geen laster, ik noem nergens namen oid. Alleen dat er zulke bedrijven bestaan en ja, dat is cashen.
Janneke2 schreef:Citaat:Het model is simpel, persoon met BIG registratie is verantwoordelijk en zet de handtekening. Verder wordt het uitgevoerd door derden.
Ik wil best geloven dat die bedrijven bestaan.
Maar: in deze vorm gaat de persoon met de BIG registratie het boekje te buiten.
Dus wie namen kent: niet leuteren op bokt, maar de strafbare feiten melden bij de inspectie dan wel de politie.
(En het is off topic : "wie een BIG registratie heeft kan cashen via oplichting plus de paarden".)
MariekeS_ schreef:Er gaat heel veel geld om in (internationale) handel van jonge sportpaarden. Maar meestal komt daar een aanzienlijk startkapitaal uit andere bronnen bij kijken.
De paarden die als veulen aangekocht zijn voor 7-15k en als 2.5/3 jarige verkopen voor bedragen die in de tonnen lopen. (Tel daar 2 jaar opfok, voorbereiden hengstenkeuring etc bij op... zeg ruim genomen nog 10k aan kosten)... tel uit je winst.
Grof geld wordt ook betaald voor de jonge Subtop/GP paarden maar daar zit al zoveel tijd en geld in, dat is een heel ander verdien model.
In een interview met Van Olst zeiden ze elk jaar zo’n 100 veulens terug te kopen en voegen daar 20 eigen fok aan toe. Als ze 2.5 zijn hebben ze een veiling met de 35-40 beste waarvan het gros verkoopt voor 20-30k met enkele uitschieters.
Ik neem even aan dat deze de investering in alle andere aangekochte veulens dekken maar dit is natuurlijk handel op heel grote schaal. 100 veulens heb je ook niet zomaar met gekocht
en meerdere GGK jonge hengsten zijn (soms onder andere namen) zijn ook terug te vinden op de veulenveilingen voor prijzen in de range die ik noemde. Maar ja, natuurlijk staat het gros gewoon bij de trotse fokker thuis op te groeien
Citaat:Het model is simpel, persoon met BIG registratie is verantwoordelijk en zet de handtekening. Verder wordt het uitgevoerd door derden.
Citaat:Ik wil best geloven dat die bedrijven bestaan.
Maar: in deze vorm gaat de persoon met de BIG registratie het boekje te buiten.
Dus wie namen kent: niet leuteren op bokt, maar de strafbare feiten melden bij de inspectie dan wel de politie.
(En het is off topic : "wie een BIG registratie heeft kan cashen via oplichting plus de paarden".)
Citaat:Dit is gewoon geheel legaal. Daar valt niets over te melden bij de inspectie of tuchtcollege.
Cchiara schreef:Natuurlijk wordt er extreem veel verdiend in het bovenste laagje van de handel. De jonge paarden die naar het buitenland gaan leveren immers het meeste op.
Maar naar verhouding wordt er juist de laatste jaren ook veel verdiend in de ‘basishandel’.
Verschil is alleen dat daar veel meer paarden verhandeld moeten worden qua aantallen om tot dezelfde winst te komen.