Paard verkopen of toch een andere mogelijkheid?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:06

anjali schreef:
Achterom schreef:
Heel hard, maar ik zou de pony gewoon verkopen. Zeker als je een kinderwens hebt, is de kans dat je op korte termijn zelf weer gaat rijden niet groot.
Wat moet je er dan nog mee?

Een paard is toch niet enkel een gebruiksvoorwerp!Het is een levend wezen met wie je een emotionele band kunt hebben.

Natuurlijk, maar als je met tegenzin naar stal gaat, is er dan wel sprake van een emotionele band?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Paard verkopen of toch een andere mogelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:02

Er kan wel zeker sprake zijn van een emotionele band maar houden van is ook loslaten en soms is het dan beter om voor je paard te kiezen ipv egoistisch omdat je geen afscheid wil of kan nemen.

__AM

Re: Paard verkopen of toch een andere mogelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 17:49

De emotionele band is er zeker. Dat is ook de rede dat ik zo bezig ben met wat ik het beste kan doen om haar gelukkig te maken. Ik denk dat ik, mede dankzij jullie reacties, goed weet wat ik wil gaan doen (zie mijn vorige post). Waar nodig mag dit topic van mij gesloten worden. Niet verwacht dat ik zoveel fijne reacties zou krijgen. Iedereen bedankt daarvoor.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:10

Ik heb mijn paard ook in bruikleen gedaan, dagelijkse kosten zijn voor de leaser en in het geval van een dierenarts bijvoorbeeld kom ik om de hoek kijken. Zo had ik voor mezelf het idee dat ik nog wat te zeggen had, maar niet meer de kosten die ik niet meer kon verantwoorden aan mezelf en mijn gezin.

Inmiddels zijn we drie maanden verder en ik heb het nog geen seconde gemist. En mn paard heeft weer lekker veel aandacht en beweging!

Ik heb wel een contract opgesteld. Je weet maar nooit.

CStokman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:28

Als ik het zo lees kun je meerder opties doen:

Fokken: zit wel een kostenplaatje aan maar de merrie kun je dan verhuizen naar een stal zonder buiten- en of binnenbaan waardoor de kosten ook een heel stuk minder worden.

Leasen: een serieus meisje dat een maandelijks bedrag betaald om je paard te rijden en verzorgen. Vaak zijn meiden die deze overweging maken betrouwbaar.

Verzorgen: iemand die je pony wilt verzorgen kan heel goed werken. Vaak zie je toch dat ze er na een geringe tijd mee stoppen of het niet meer leuk vinden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:50

Polly schreef:
Hij blijft wel van mij, dagelijkse kosten zijn voor de gebruiker.

Wat versta jij onder dagelijkse kosten en wat niet?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:17

IngridM schreef:
Polly schreef:
Hij blijft wel van mij, dagelijkse kosten zijn voor de gebruiker.

Wat versta jij onder dagelijkse kosten en wat niet?

Stalling, voer, bodembedekking, hoefsmid etc