Mijn bijrijdpaard is zó ongeduldig. Staan schrapen of stampen als het haar te lang duurt of gewoon niet willen stilstaan, niet naast je willen blijven lopen want jij loopt veeeeeel te langzaam en als je in de weg staat, loopt ze dwars door je heen want stel je voor dat ze twee seconde wacht tot je een stapje aan de kant doet (vooral als het om eten gaat). Elke dag opnieuw corrigeren, mevrouw is verder goed opgevoed hoor en luistert prima, maar toch elke dag opnieuw weer proberen. Oh en denk maar niet dat je ooit iemand, voetganger of fietser of rijder of wie dan ook, kan voorlaten, daar is geen tijd voor mevrouw moet eerst!!
Ze heeft ook van die dagen dat ze tijdens het rijden gewoon geen zin heeft en denkt: Joe, bekijk het maar. Dan is ze ineens alle hulpen vergeten, luistert ze voor geen meter meer en neemt ze letterlijk een loopje met je, dan sprint ze vanuit het niets naar de andere kant van de bak en dat dan elk rondje op een bepaalde plek. Soms ben je een uur bezig om haar gewoon normaal door de hoek te rijden, terwijl mevrouw met haar Z1 prima een rondje kan lopen.
Soms kan ik haar echt wel achter het behang plakken

maar het maakt het ook wel weer leuk, sommige dagen luistert ze perfect en heb ik na een kwartier rijden alles al gedaan wat ik wilde doen, daar is eigenlijk ook geen lol aan
Het enige wat echt vervelend is, is dat ze een enorme viespeuk op stal is. Daar word ik soms echt moedeloos van, ben ik een half uur bezig met de stal mesten en dan is het de volgende dag weer één grote bende alsof de stal al een week niet is gedaan