Moederdag, vaderdag en ....vriendendag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:28

Ik serveer met liefde 2x per dag een heerlijk maaltje brok/muesli waar ze iedere keer erg naar uitkijken. Geloof dat ze daar het meest blij van worden :') Al die andere dingen zijn om mij blij te maken

tones

Re: Moederdag, vaderdag en ....vriendendag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:35

Ik vind vaderdag, moederdag en al dat andere gezemel klinkklare onzin.
Mijn paarden hebben het elke dag goed, geen speciale dag voor nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:36

Ik word sowieso moe van al die dagen. :+
Vaderdag, moederdag, vriendendag, dierendag, mishandelde vrouwendag, stervende rozendag, verlepte bomendag, vrijwilligersdag, ziekendag, overwinnaarsdag.

Als ik al die dagen ook nog met mijn honden moet vieren word ik accuut levensmoe. :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:38

lieveli schreef:
Ik speel vaak backgammon met mijn paard en op vriendendag zou ik hem laten winnen.

Jullie vriendschap klinkt niet erg gelijkwaardig. Als ik jouw paard was zou ik de vriendschap verbreken. :o Zit hij ook op bokt? Misschien kun je hem dit topic laten lezen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:40

goeroe schreef:
lieveli schreef:
Ik speel vaak backgammon met mijn paard en op vriendendag zou ik hem laten winnen.

Jullie vriendschap klinkt niet erg gelijkwaardig. Als ik jouw paard was zou ik de vriendschap verbreken. :o Zit hij ook op bokt? Misschien kun je hem dit topic laten lezen?

*getemd* persoonlijke aanval

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:48

Marin_ka3 schreef:
Sizzle schreef:
Nutteloos

Wat?

Vriendendag.
Ik heb geen dag nodig om vrienden te zijn.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:50

Ik vier geen vriendendag met mijn paard. Mijn paard is mijn paard; niet mijn vriend. Ik vind hem heel leuk, hoor. Maar om dat nou te gaan vieren. Een wortel krijgt hij toch elke dag, daar hoeft het geen speciale dag voor te zijn.

Buitendat: een paard heeft geen besef van dagen. Ik heb hem fijne kerstdagen gewenst, maar toen keek hij me ook stommig aan en vrat de wortel op. Dus...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:51

Marin_ka3 schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen vijandig subjectief reageren.

Mijn theorie is, wanneer men niks te vertellen heeft reageert men subjectief vijandig.

Mijn theorie is meer dat mensen een andere mening hebben.

Een paard is en blijft een dier, ondanks dat ie beste vriend kan zijn. Een gelijkwaardige relatie ga je never krijgen. Tuurlijk geef en krijg je, maar voor mij is Dierendag meer dan genoeg. Tuurlijk zijn mijn verzorgponys mijn vriendjes en maatjes, en als er wat is dan zal ik er altijd voor ze zijn. Als het Mn eigen waren en er was iets ergs tegelijk aan beide kanten en ik moest de keuze maken tussen mijn paarden en de paarden, maar je draagt zorg voor de paarden, en die kunnen nu eenmaal niet zelf de DA bellen

Maar vrienden zijn voor mij toch echt menselijke vrienden. Dus vriendendag om ie beste vrienden in het zonnetje te zetten, het gaat wat ver, maar ala.

Voor dierenvriendendag is gewoon dierendag in het leven geroepen.

Ik word altijd een beetje triest van mensen die zeggen dat paarden hun aller beste vrienden zijn, want dan heb je imo nooit het mooie van een vriendschap leren kennen

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:59

Marin_ka3 schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen vijandig subjectief reageren.

Mijn theorie is, wanneer men niks te vertellen heeft reageert men subjectief vijandig.

Je topics zijn wat vaag, ik denk dat daar de crux zit voor velen hier. Je doet krampachtig je best intelligent te discussieren, maar het komt er net niet van. Dit is geen persoonlijke aanval, maar meer een verklaring waarom mensen reageren zoals ze doen.

Ik zie mijn dieren ook niet als vrienden. Het zijn dieren, niets meer of minder.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:34

Ik kan me wel enigzins vinden in wat TS bedoeld.

Ik vier alleen niks en ik heb ook geen dag nodig om degene incl dieren te laten zien dat ik veel van ze hou. (vier geen verjaardagen geen feestdagen (alleen 1 dag kerst omdat mijn schoonouders dan komen eten en dat is wel altijd gezellig)

Maar in de zin van een dier zal nooit een mes in je rug steken na al die jaren of aan het begin, hij heeft altijd wel zijn redenen voor zijn daden en is geen door emotie geleid wezen. Snap ik wel dat je een dier als meer vriend kan zien dan een mens.

Alleen mijn beste vriend en mijn maatje is mijn vriend met hem deel ik lief en leed en kan ik mee praten als ik dat nodig heb, en het belangrijkste hij is niet alleen morele steun maar ook fysiek kan hij me met bijna alles helpen om het op te lossen waar ik mee zit. Andersom kan hij voor alles bij mij terrecht (al heb ik niet de skills die hij heb maar sta altijd voor hem klaar en help hem waar ik kan)
En ben heel selectief met wie ik vrienden noem maar net als elk wezen is het voor ons ook leuk en belangrijk om met soortgenoten (mensen dus) leuke dingen te doen en sociaal te zijn.

Ik zou echt niet zonder dieren willen want die zijn altijd blij om je te zien en wat is er nou fijner dan zoon dierenkoppie die blij naar je hinnikt, achter de deur zit te wachten of in de tralies van de kooi hangt want baasje is er weer. (ookal zullen veel van onze dieren ons vooral met eten Associëren maar dat terzijd :+)

bericht is iets langer geworden dan ik had gepland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:43

Ik krijg nooit iets voor moederdag van mijn paard. Beetje jammer. -O-

En verder vieren wij gewoon elke dag de liefde, hebben we elke dag plezier en gaan we ook door de slechtere momenten heen.

Een paard is een vriend ja, maar ik denk dat ie beter valt onder de categorie van dierendag/dierenweek/dierenjaar. Maar als jij wel een vriendendag wil vieren. Dan doe je dat toch. _O- Ieder voor zich.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:44

Als je vriendendag zou vieren met je paard dan zou ik ergens medelijden met je hebben. Want dat zou betekenen dat je geen goede vrienden zou hebben om het mee te vieren.

Daarnaast vind ik die dagen idd nutteloos. Leuk voor bedrijven

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:18

_Dominique schreef:
Ik krijg nooit iets voor moederdag van mijn paard. Beetje jammer. -O-

Dat vind ik ook stom :') Hoe durven ze. Ze weten niet hoe duur ze zijn :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:47

Ik doe het één zaterdag per jaar.
Sochtends krijg ik een ontbijt op bed. Beetje jammer dat er dan een paar happen uit mijn brood zijn genomen maar hey, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken!

Daarna gaan we shoppen, met de trein naar Amsterdam! Hele happening is dat altijd. Ik trakteer dan meestal de lunch, en op één of andere manier roept de eigenaar van het restaurant ons na afloop altijd toe ; hey bok eens op! Iets met bruine traktaties op de grond...

Dan shop till we drop, handig zo'n pakezel! Euhhh paard.

S'avonds gaan we naar de bioscoop, waar niet iedereen van gecharmeerd is als het druk is, want wie achter ons zit ziet niks?

Daarna een hotelovernachting, wel met bubbelbad natuurlijk!

Zie je het voor je? :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:31

Ik vind dat soort gemaakte dagen altijd voer voor ruzie.
Ben je net op die dag vergeten om die veel te dure bloemen te kopen dan is dat ineens een drama ook al ben je 2 dagen ervoor nog leuk uit eten geweest.

Vaderdag is helemaal een ellende, ieder land doet het op een andere dag, dat is echt vragen om ruzie :')

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:37

TS - hoe zou jij die dag met je paard ''vieren''

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 12:19

FatCat schreef:

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om mensen die telkens weer roepen 'mijn paard is mijn beste vriend!' , of zij hier oren naar hebben. Zo ja, hoe?

Welke betekenis moet ik aan zo'n uitspraak geven (mijn paard is mijn beste vriend)? Hoever reikt dat? How deep is your love?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:21

Hoever dat rijkt heeft toch niks te maken of je oren hebt naar zo'n dag of niet? Dat zie je eerder in wat iemand voor zijn dier over heeft

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:22

Zie vaak zat idd mensen die bijna nooit voor hun dier zorgen maar wel op dierendag berichten op internet zetten hoeveel ze er wel niet van houden..

Het zou niet zo mogen zijn dat je een speciale dag nodig hebt om van iemand te houden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:23

Marin_ka3 schreef:
FatCat schreef:

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om mensen die telkens weer roepen 'mijn paard is mijn beste vriend!' , of zij hier oren naar hebben. Zo ja, hoe?

Welke betekenis moet ik aan zo'n uitspraak geven (mijn paard is mijn beste vriend)? Hoever reikt dat? How deep is your love?

Iig dieper dan 1 'speciale dag' per jaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:26

Marin_ka3 schreef:
FatCat schreef:

Als mensen zeggen: ik hou van mijn partner. Trek je dan ook die liefde in twijfel? Vraag je aan die mensen ook 'how deep is your love?'
Als ik niets voor mijn paard doe op Vriendendag, mag ik dan niet meer zeggen dat mijn paard mijn beste vriend is?
Als ik niets voor mijn partner doe op Valentijn, mag ik dan niet meer zeggen dat ik van mijn partner houd?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:28

Ik zou geen vrienden dag met mijn paard vieren. Ik viet trouwens ook geen dierendag. Mijn dieren worden het hele jaar goed verzorgd. Voor hen is het eigenlijk iedere dag al dierendag. Dus nee ik ga daarvoor niet ook nog eens vrienden dag voor vieren.

Nu ik er over nadenk. Als ik mijn vrienden in het zonnetje wil zetten kan ik dat doen wanneer ik wil niet wanneer iemand zegt dat het vriendendag is en het dus dan moet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:29

In mijn ervaring zijn het mensen die overdreven moeilijke zinnen maken en daarin ook nog eens foute constructies kiezen, die het minst te zeggen hebben. Iets met compensatie.

Anyhow. Mijn paard is mijn paard, ik ben gek van hem en hij is mijn maatje maar hij is een paard en hij heeft niks aan een vriendendag. Hij heeft iets aan mijn loyaliteit en het is dus ook loyaliteit wat hij krijgt, geen vriendendag.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:32

Erg vreemd topic... :\
Ik vind sowieso moeder- en vaderdag maar ook valentijnsdag een commercieel ding...

Ondanks mijn paard mijn 'kind' is, maar je hebt ook geen 'kinderdag'... Dus krijgt hij op z'n verjaardag iets. Net wat ik mijn vrienden geef...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:32

Waarschijnlijk heeft dit topic meer aansluiting in het jeugdhonk.
Als kind heb ik vroeger wel slobberkoekjes geprobeerd te maken voor mijn lievelings manegepony enzo. Toen kocht ik ook nog van die knabbelstengels voor mijn konijn die achteraf eigenlijk niet echt gezond waren :')