Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Granoek schreef:Dat van die galop vind ik niet helemaal kloppen. Dexter ís beleerd en die ‘kan’ niet eens galopperen. Heeft bij hem met bespiering te maken maar kan me zomaar voorstellen dat een volslanke zwarte parel zoals die van ts er ook wel eens moeite mee zou kunnen hebben. Sowieso gelijk de eerste dag galopperen snap ik niet goed? Het is toch niet erg dat ze het later pas leren? Of begrijp ik iets verkeerd
Buffelduke schreef:@limilou wauw wat een verschil zeg!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mooi in verhouding nu.

Malle1970 schreef:Granoek schreef:Dat van die galop vind ik niet helemaal kloppen. Dexter ís beleerd en die ‘kan’ niet eens galopperen. Heeft bij hem met bespiering te maken maar kan me zomaar voorstellen dat een volslanke zwarte parel zoals die van ts er ook wel eens moeite mee zou kunnen hebben. Sowieso gelijk de eerste dag galopperen snap ik niet goed? Het is toch niet erg dat ze het later pas leren? Of begrijp ik iets verkeerd
Als jij leert fietsen, dan is wat harder fietsen ook veel makkelijker dan langzaam fietsen.
Paarden hebben in het begin moeite met hun evenwicht en balans, een wat hoger tempo is dan makkelijker om gewicht te dragen.
Maar ik weet dat veel mensen beweren dat het niet zo is, en dat is voornamelijk omdat ze niet direct durven te galopperen en daardoor beweren dat het moeilijk is voor het paard. Heel veel wordt beweerd vanuit de angst van de ruiter en niet vanuit de kunde.
Malle1970 schreef:Granoek schreef:Dat van die galop vind ik niet helemaal kloppen. Dexter ís beleerd en die ‘kan’ niet eens galopperen. Heeft bij hem met bespiering te maken maar kan me zomaar voorstellen dat een volslanke zwarte parel zoals die van ts er ook wel eens moeite mee zou kunnen hebben. Sowieso gelijk de eerste dag galopperen snap ik niet goed? Het is toch niet erg dat ze het later pas leren? Of begrijp ik iets verkeerd
Als jij leert fietsen, dan is wat harder fietsen ook veel makkelijker dan langzaam fietsen.
Paarden hebben in het begin moeite met hun evenwicht en balans, een wat hoger tempo is dan makkelijker om gewicht te dragen.
Maar ik weet dat veel mensen beweren dat het niet zo is, en dat is voornamelijk omdat ze niet direct durven te galopperen en daardoor beweren dat het moeilijk is voor het paard. Heel veel wordt beweerd vanuit de angst van de ruiter en niet vanuit de kunde.
het zal qua gewicht dragen wellicht makkelijker zijn maar ik vind het toch een prettiger idee dat het paard eerst kan lopen (stappen) voor ik hem op een fiets zet
Hier zijn de korte manen gewoon puur omdat ik dat leuk vind, niet om schuren oid

Die eerste was ze eigenlijk juist op haar dikst, na die foto is ze van het koeienkuil af gegaan. En ik moet eens leren rechte foto's te maken
Hoppit schreef:Oh typo'tjeDie eerste was ze eigenlijk juist op haar dikst, na die foto is ze van het koeienkuil af gegaan. En ik moet eens leren rechte foto's te maken
![]()
Net even alles wat beter doorgelezen en ik ga echt met interesse volgen. Toevallig is galop in de bak en aan de longe bij ons ook een probleem (en ik ben buiten een beetje een schijtluis om het veel rechtuit te doen).
hoe doe je azijn over hooi en wat is daar dan het functioneel nut van?

maar wat een verschil zeg.
wat een verschil!
mijn eigen schuld ik heb ze op onbeperkt hooi gezet toen de wei zo droog en dor was, en dat was simpelweg te vet hooi voor d'r. Zodra ik dat in de gaten had, heb ik ze op droog hooi gezet (hoeveelheid ook verminderd) maar ons troeleke eet alsof haar leven er van af hangt en deed zich tegoed aan het hooi van het paard waar ze mee samen stond. Die 2 krijgen nu dus apart eten
Helaas blijkt ze koliek te krijgen als ze een hele dag op het gras staat dus nu staat ze overdag op een arm stukje wei (strookbegrazing). En als dat nog niet alles is, vermoed ik dat haar zomereczeem ook nog met gras te maken heeft
Oh wacht, er is nog meer: ik kan ze amper beweging geven omdat ze niet 1 nee dames en heren welgeteld 2 losse knieën heeft
over het algemeen gelukkig geen last van maar ik hoef ze niet te proberen te longeren.
dat kan ik nog proberen

De paddock sluit aan op het land, de slowfeeders staan gescheiden in twee aaneengesloten paddocks. Meestal kunnen we het niveau van gelopen stappen wel aan de poepjes doorheen het land zien, nu lag er exact 1 poepje 10m uit de paddock. Zucht, geen medelijden hebben dus