Moeite met paard vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:38

Lolaxx18 schreef:
Hee
Ik zoek een paard maar ik kan er eigelijk geen vinden die voldoet aan me eisen. Me eisen:
Moet een paard zijn.
6 tot 10 jaar.
Wel zadelmak hoeft bijna niks te kennen liefst wel een beetje.
Niet hoger dan €5500.-
Liefst een ruin. GEEN hengst.
Vgm zijn ze niet zo streng maar ik kan eigelijk niks vinden :(
Ik kijk voornamelijk op Sporthorses Marktplaats en HorseStep.

Weet een merrie te staan die voldoet.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:42

Om het perfecte paard te vinden zal je meestal een langere tijd moeten zoeken. Sommigen doen er makkelijk een jaar over om het paard te vinden waar ze een klik mee hebben. Ook zal je echt wel verder moeten reizen dan die 50 km. Ik ben zelf vanaf gelderland naar bijv. Noord-Holland en Limburg gereden. Uiteindelijk stond mijn pony een uurtje van ons vandaan.

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:44

Wij hebben thuis nog een leuk paard staan. Hij is dit jaar 5 geworden, heeft een paar B proefjes gelopen en is nog best groen in qua africhting. Voor meer info mag je een pb sturen

Janine_B

Re: Moeite met paard vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:51

Heb geduld, het duurt soms even voor je het paard vind dat bij jou past, en op facebook staat een heleboel dus ga daar zeker ook zoeken.
Maak ook zelf een advertentie met wat je zoekt want niet iedereen biedt zijn paard openbaar aan.
Succes met je zoektocht!!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:55

Ik zit juist met het probleem dat alle paarden die ik leuk vind in Groningen staan, ook nog is gunstig geprijsd. Heb dus al paar keer 8 uur heen en weer moeten reizen..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:00

En hier op de boktmarkt wel eens gekeken?
Marktplaats zou ik ook wel durven, want met zo'n budget ga je toch laten keuren.

Ik kom best wel vaak wat tegen in Friesland, Groningen, Drenthe....

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:06

50 Km als reistijd is je probleem naast je budget. De paarden die 5 jaar geleden 5500 euro kosten, kosten nu het dubbele. De markt is zo overspannen dat er zelfs voor hele normale 4 jarigen belachelijk geld gevraagd wordt.

Eerlijk, in deze tijd koop ik geen paard en geen huis :+

Ik zag laatst een heel eenvoudig vosje op sporthorses waar ze tussen de 15 en 25 voor vroegen, dat diertje is eigenlijk net 5 waard, en 10 jaar geleden was ie rond de 3750 waard. Maar ja, de markt is overspannen he.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:12

Het is mogelijk! Vraag een handelaar voor je mee te kijken. Die krijgen toch vaak eerder paarden aangeboden dan dat ze op de markt komen! En als het handelaar is die kent weten ze ook of het zou kunnen matchen.

Zo ben ik aan mijn nieuwe topper gekomen. Uiteindelijk was het heel snel na inslapen vorige paard. Het was eigenlijk alles wat ik niet wilde groot en een schimmel, maar hij koos mij uit en gaf me onder zadel een heel vertrouwd gevoel.
Door een ocd operatie duurde het iets langer voordat ik hem de mijne kon normen, maar daar nog steeds geen spijt van.

Dus ergens staat er iets en kiest het paard jou uit ipv andersom!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:28

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:33

Ik heb ook een normaal paard in een normale prijsklasse te koop. Alleen dan een merrie. 1.60 hoog en is BB klaar met springen. Qua dressuur is er nog werk te doen voor een B proef.
Maar goed. Als zij B proef braaf kan lopen en een B parcour foutloos kan springen valt ze ook weer in een hogere prijsklasse.