troi schreef:Bijzonder dier hoor!
Puur uit nieuwsgierigheid, is zo’n diertje ook geschikt om mee te rijden?
Absoluut! Ik rijd met al mijn Arabieren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fohadie schreef:sherif schreef:Prachtige foto`sEn naast der mooie uiterlijk ook nog eens een imo zeer mooie en interessante moederstam
![]()
![]()
Ze zal je ongetwijfeld mooie veulens gaan geven
.
Het betreft een jaarling merrie dus zij zal echt in haar hoofd nog wel wat gaan veranderen, de dish valt nu gewoon meer op omdat ze op alle foto`s ook haar neusgaten mooi gesperd heeft (en dat is typisch een Arabisch volbloed daar kan je van houden of niet maar dat behoort gewoon tot het ras wanneer ze opgewonden zijn ).![]()
Veel succes en plezier Ilona met beiden toppers!!
Ben het niet met je eens dat het typisch Arabisch volbloed is, deze dish. En dat het bij het ras hoort. Ja, tegenwoordig misschien omdat het zo gefokt wordt, maar van origine ziet de Arabisch volbloed er toch anders uit. Minder dish bedoel ik.
Maar idd smaken verschillen. Ik houd meer van oorspronkelijke rassen die niet zo doorgefokt zijn. Helaas zie je dat zelden meer. Ieder zijn smaak.

Liesje1611 schreef:Wat een knappe merrie! Die kan mooi lopen volgens mij
Puur uit interesse: ben je als liefhebber van het ras niet bang dat de dishes zo extreem gefokt worden dat er vroeg of laat ademhalingsproblemen ontstaan zoals bijvoorbeeld bij kortsnuitige hondenrassen?
Ilona_Bax schreef:Liesje1611 schreef:Wat een knappe merrie! Die kan mooi lopen volgens mij
Puur uit interesse: ben je als liefhebber van het ras niet bang dat de dishes zo extreem gefokt worden dat er vroeg of laat ademhalingsproblemen ontstaan zoals bijvoorbeeld bij kortsnuitige hondenrassen?
Er wordt veel gesproken over bijv de hengst el rey magnum. Dat noem ik een extreem paard (overigens is dit niet met opzet gefokt de ouders en grootouders hebben geen van allen zo'n extreem hoofd en ook de eigenaren waren zeer verrast over zijn extreme dish). Hij is door diverse artsen onderzocht en er is geen enkele aanmerking op zijn welzijn gevonden.
Dit paard zal de komende jaren worden opgevolgd door dierenartsen en dat vind ik zeer zeker interessant om te volgen.
Ik denk eerlijk gezegd dat er eerder problemen zouden kunnen ontstaan id kaak zoals bijv de stand en groei van de tanden.
Mijn fokdoel is niet om een extreem hoofd te fokken maar een all over correct paard volgens de rasstandaard welke ook bruikbaar is in de sport.
Op deze foto's lijkt Mayah wellicht ook extreem door de hoek en de neusgaten die open staan maar als je haar in het echt zou komen bekijken zul je zien dat ze prachtig en heel natuurlijk is.
De nadruk wordt hier nu gelegd op haar hoofd maar mayah heeft ook een zeer goede body, droog en correct beenwerk en kan beter bewegen als menig kwpnr!