musiqolog schreef:Oké, nog een misverstand. Ik mag wel gewoon naar de manege komen zonder te rijden, maar je loopt daar toch een beetje in de weg als je er niets te zoeken hebt. Als ik paardjes ga aaien, ben ik dan zoveel beter dan die jongens die langs de bak naar meisjes in strakke broeken staan te gluren? Ik heb (uiteraard, zou ik haast zeggen) nooit aan de eigenaar gevraagd of ik mocht komen zonder te rijden, en hij zou vast geen 'nee' zeggen, maar ik voel me zelf een beetje opgelaten.
Ik ben trouwens al eerder tijdelijk gestopt, maar dat was niet om precies dezelfde reden. Toen vond ik rijden wel leuk maar dacht ik "waarom zou ik mijn tijd en geld hierin steken als ik er toch nooit goed in word? Ik kan beter wat meer gaan studeren, daar ben ik in ieder geval goed in." Maar dan kreeg ik altijd spijt, want in mijn hart stond ik er niet achter. Ook nu denk ik dat ik spijt zal krijgen als ik stop. Waarschijnlijk heeft Nienkje ("Regelmaat is je redding en dieren zijn heilzaam") gelijk.
Jeetje, wat eis jij veel van jezelf.
Je bent niet op de wereld om alleen maar te doen waar je heel goed in bent of om alleen maar heel goed te zijn, je bent op de wereld om te genieten!
Faal 1000x, maar geniet ervan. Nou en!?
Een manege is juist een plek waar je gewoon mag zijn, je bent lid, je betaalt, dus als ga jij 3x per dag langs om paarden te aaien is dat ook prima. Ga er gewoon eens lekker heen, drink een kop koffie, bekijk een les, geniet gewoon op afstand.
En maak je niet zo druk om wat anderen van jou denken