Skippy01 schreef:SusanH schreef:Ik lees even mee. We hebben helaas onverwacht onze A pony in moeten laten slapen en zijn op termijn op zoek naar een nieuwe pony. Liefst 1 waar ik ook op kan. Ik ben heel rustig rond aan het kijken naar een grote D of kleine E, het heeft absoluut geen haast. Ik ben wel wat groter als TS, 1.75 en normaal gewicht. Ik vind het zelf best lastig want welke pony's kunnen nu goed een volwassene dragen waarmee het er ook nog leuk uit ziet. En zijn daarnaast braaf genoeg voor een 8 jarig meisje met ruim 1 jaar rij ervaring. En dan de kosten, grotere pony's kosten nu net zoveel als paarden een aantal jaar geleden.
Ligt er sterk aan wat je zoekt ook: vriendin van mij heeft geregeld brave tinkers waar wat technisch werk in zit voor fijne prijzen. Maar als je zoekt naar pony's die technisch al iets kunnen, of met een fijn papiertje, dan ligt de prijs net zo hoog als bij de paarden ja![]()
Voor de beeldvorming: ken aantal hafs met goede papieren die braaf, maar groen gereden (jong) voor 3000+ gaan, ook hafs met goed papier, z-gereden, braaf buiten: 4000+. sportievere types pony durven daar nog ver boven te gaan, terwijl huis-tuin-keuken tinkers voor rond de 1700-2000 braaf-maar-technisch-groen gaan.
Wil perse geen tinker. Verder ben ik niet kritisch en is alles welkom, ook als er nog wat werk in zit. Braaf en de maat, dat zijn de 2 enige vereisten.
en vaak fijne sportpony's.
. Helaas veel te vroeg in moeten laten slapen afgelopen zaterdag na een korte ziekteperiode van een paar weken. Ze was pas 5. Omdat we ook net een nieuw paard hebben (want ons vorige paard hebben we in juli in moeten laten slapen) en ik met ons nieuwe paard angst heb gekregen om er weer op te gaan deze optie bedacht. Zo kan ik het vertrouwen in het rijden hopelijk weer terug krijgen. En hebben we er beide profijt van. Dochter is inmiddels de 1.40 ruim gepasseerd qua lengte en wordt 9. Past nu dus prima op een (paar) maatje(s) groter. Maar idd de kleine pony hebben we in maart ook gekocht omdat ze op een grote pony niet goed durfde te rijden. Dat durft ze inmiddels dus wel, mits de pony echt braaf is.