Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:39

9 april 2015 Is Jocien bij ons gebracht door haar oude eigenaren. Op het moment dat de oude eigenaren afscheid van haar aan het nemen waren belde mijn zus dat ze nog maar 3 weken tot 3 maanden te leven had. Wat een rollercoaster van emoties. 16 mei is mijn zus overleden Omdat mijn dochter niet meer bij de pony;s mag rijden hebben we Jocien verkocht. Op het moment dat wij haar op zouden laden om haar weg te brengen belde mijn andere zus dat de man van mijn overleden zus heel plotseling was overleden. Toen hebben we het wegbrengen maar een paar dagen uitgesteld.

Begin september kregen we een berichtje dat ze een peesblessure had gehad en dat ze toch geen klik met haar hadden en haar weg wilde doen. Toen vroegen die mensen veel te veel geld voor haar. Vorige week zondag een berichtje dat ze heel veel in prijs gezakt waren. Na veel wikken en wegen zijn we woensdag bij haar gaan kijken en hebben haar donderdag zonder vervelende berichten weer opgehaald. Het is alsof ze nooit weg geweest is.

Bij mijn eerste paardje wat ik kreeg toen ze 11 maanden was kreeg ik een rijksdaalder voor het geluk. Die heeft zijn werk gedaan. Ze is 33 jaar en 7 maanden geworden.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:46

Wave werd gebracht, haar oude eigenaars wilde graag zien waar ze terecht kwam.
Ze was die dag herkeurt en gelukkig goed gekeurd! De oude eigenaresse zou daarna een tijd weg gaan en wilde Wave eigenlijk die avond nog brengen. Ik snel mijn aankomende stal gebeld en er kon een stal klaargemaakt worden.
‘S avonds laat werd ze gebracht en ik kan nog zó voor me zien hoe ze uit de trailer kwam, zich oprichtte (en dat kan ze, het is een halve fries) en daarna uitblies. Het was december en je zag echt de adem in het licht uitgeblazen worden. Wat gaaf was dat zeg. Daarna was ze eigenlijk best relaxed. Toen wat gevoerd voor de afleiding, even erbij gebleven en toen ze echt rustiger was zijn we naar huis gegaan.
Ik kan het me nog zoooo voor me halen, ook hoe ik me die dag voelde! <3

Morrie

Re: Hoe ging jullie dag dat je je nieuwe paard ging ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:35

mijn ezel was helemaal hilarisch. Een prof. ingehuurd, kon niet fout gaan..... laden moest al met 3 volwassenen en een minishet die er eerst in moest lopen. Ezeltje vast genoopt en rijden. Na een paar km begon de trailer enorm te schudden, dus gestopt op een drukke parkeerplaats langs de snelweg (vakantietijd). Allemaal publiek erbij, klep open, stond er een ienemienie ezeltje achterstevoren (hoe dan???) in de trailer. Zeiltje naar beneden, klep dicht en rijden maar.
Vlakbij de afslag die we moesten hebben, kwam er een motoragent naast ons rijden..... bereid je maar voor zei mijn chauffeuse.... ezeltje achterstevoren in de trailer, verzin een verhaal.... maar oom agent stak z'n duim op naar ons en gebaarde dat we door konden rijden *pffffiewwww*

Nadat Morrie was ingeslapen 2 maanden geleden, liep de inmiddels volwassen ezel gewoon zo de trailer op. er liepen 2 man achter maar dat was niet eens nodig.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:00

Die van mij kwamen bij de handelaar waar ik al jaren kom op mijn pad en 1 van de shetten kocht ik spontaan op de markt.
Hele onvderwachtse dagen dus :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 17:44

Mijn aller eerste merrie kwam in een vrachtwagen naar het weiland waar ze een poosje kwam te staan. Ik zag haar witte neus door het raampje van de wagen en ik was op slag verliefd. Ge-wel-dig. Ze was perfect. Ruim vijf jaar mijn grote vriendin geweest en kon er mee lezen en schrijven.

In de tussentijd kocht ik mijn Quarter merrie. Die is niet gebracht, die stond al op die stal … ik was alleen gedoemd om haar stal uit te mesten. Het veulen wat het licht uit je ogen sloeg :') Ja … en toen waren we ineens weg van elkaar en is ze al bijna negen jaar van mij. *\o/*

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:05

Ik zag een advertentie staan in de krant. Twenter haflingermerrie te koop. Bij ons in de buurt. Samen met mijn vader wezen kijken en haar gekocht. Op de manege, waar ik toen werkte, verteld dat er over 3 dagen een haflinger zou komen. Niet te veel voorstellen zei ik. Ze is niet moeders mooiste. 3 dagen later samen met mijn vader en tweelingzus haar opgehaald. Ze stond al op stal. Of de trailer zo voor wilden rijden dat ze haar in 1 x op trailer konden zetten. Ze liep er met een gang op. Vast gezet klep dicht en rijden. 1e x dat mijn vader met trailer reed en wst was ze onrustig. Ze was daar geboren en nog nooit eerder weg geweest. Op stsl aangekomen heb ik haar uitgeladen. Jeetje wat had ik mij vergist. Ze was prachtig! Dat is nu 20 jaar geleden en nog steeds mijn beste vriendin.

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:47

Mijn pony's ophalen was ook een bijzonder verhaal . Op woensdag zag ik op mp een merrie met veulen. En op donderdag wezen kijken bij de Fokker en de helen familie van de merrie gezien. Foto's er bij van de keuring en zo. Helemaal verliefd naar huis om de volgende keer terug te komen met de trailer.
De beste dag moest ik werken dus me moeder met me zusjes heen . Daar stond de merrie al met het veulen in de box op hun te wachten. Toen op de terug weg zat me zusje over de eerste auto te hebben dat er euro 95 in moest. En kort daar op moesten ze tanken. En in de trailer kijken want ze had nog niks gehoord van de pony's. En al pratent der voort tankt me moeder benzine in plaats van diesel. Toen hebben ze ruim een uur op de weg en wacht staan wachten om de euro 95 uit de auto te pompen . En al die tijd geluk niks geen ongeduld gehoord van de merrie of het veulen. En toen ik op stal kwam waren hun en er nog niet dus ik heb echt met smart op ze staan wachten. En nu ruim 4 jaar veder en nog steeds heel blij met die pony's.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:13

Spannend en wat emotioneel.
De vorige eigenaren kende ik al langer en ze hadden het paard toen met wel veel pijn verkocht, maar hadden er niet zo veel tijd voor en ik ben elke dag bij haar. Ik was eenmalig op de stal wezen kijken waar ze nu al ruim een jaar staat (sinds ik haar heb), kende verder niemand daar, dus het was wel spannend. De vorige eigenaren kwamen haar zelf brengen en bleven even om rustig te praten en te zien hoe het paard het vond, die in een paddock werd gezet om vervolgens op de wei te gaan met een ruin waar ze het goed mee kon vinden. De eerste 4 dagen reed ik ook wel 2x per dag die kant op om te kijken hoe het met haar ging en om mensen te leren kennen. Het was mijn eerste eigen paard dus een grote droom waarbij ik echt even (nog steeds hoor, hihi) in de hemel was.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:29

Grappig topic :)

Mijn ruin stond in Friesland toen ik 'm vond. Omdat ik geen trailer heb had een lieve bokker die in de buurt woont aangeboden om 'm op te halen. Dus die ochtend legde ik het eerste stuk per trein af, naar een station waar de bokker in kwestie mij kwam ophalen. We reden samen naar Appelscha en verdwaalden eerst nog in wereldstad Assen :') Bij de weide aangekomen stond de verkoper er op het paard zelf in te laden. Toen hij eenmaal in de trailer stond heb ik ingegrepen, ze wilden 'm meteen aanbinden maar ik wilde eerst de klep dicht. Dat aanbinden heb ik ook maar zelf gedaan, hem aan de voorstang knopen leek me niet het allerbeste idee...
De verkopers reden achter ons aan, ze gingen naar een verjaardag in Amsterdam en onderweg wilden ze dan kijken waar het paard zou komen te staan. We hebben 'm daar uitgeladen en in een paddockje gezet zodat hij even kon wennen. Het was begin maart, hij had een dikke wintervacht en omdat hij daar 's nachts op stal moest (wat hij niet gewend was) zweette hij in het begin heel erg.

De dag voordat hij kwam had ik samen met de verkoper de papieren voor het stamboek op de bus gedaan. Die dag had ik 'm ook afgerekend. Daarna ben ik van Friesland naar huis gegaan, om op stal vast wat dingen in orde te maken, en de dag erna dus weer terug naar Friesland :')

Toen mijn merrie kwam had ik inmiddels een weide in eigen beheer. Ze kwam op de zelfde dag dat mijn ruin daar naartoe verhuisde. De kennis die de merrie bij mij herplaatst had is haar komen brengen. Mijn ruin was er een uur eerder, en had zich vast over een stuk gras ontfermd. Toen mijn merrie er eenmaal was hebben we haar er meteen bij gezet. Ze hebben wat heen en weer gelopen, mijn merrie werd acuut knetterhengstig en mijn ruin vond daar niet veel aan. Binnen een paar minuten wisten ze wat ze aan elkaar hadden en kort daarna kwamen ze er ook achter dat ze de zelfde hobby hebben (gras eten). Het was een superrustige inscharing. Aan mijn merrie heb ik wel moeten wennen. Mijn ruin en ik zijn nogal direct, ook naar elkaar toe. Mijn merrie is wat afwachtender en daar had ik wat moeite mee in het begin.
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-10-18 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:30

Mijn shettie was ik 6 jaar ofzo toen ik die kreeg. Hij werd gebracht en ik zie het nog zo weer voor me <3 Man wat was ik gelukkig <3 1 van de mooiste dagen in mijn leven.

2e pony was een jaarling. Er kwamen nog verschillende mensen en paarden afscheid nemen, ponylief wilde de trailer niet op (uiteindelijk wel). Ik kon wel janken. Vond het toen zo zielig dat iedereen haar ging missen, zowel mens als dier en voelde me haast schuldig dat ik haar meenam.

Paar jaar geleden Tinker gekocht; dit ging eigenlijk heel zakelijk. Paardlief vond het allemaal wel spannend maar werkte geweldig mee. Eigenaren waren ook vrij zakelijk en er waren ook geen zielige hinnikende paarden bij :P

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:55

Ik heb mijn toen 3 jarige ruin samen met mijn ouders en zusje opgehaald. Smiddags hadden we afgesproken bij zijn fokkers. We hebben een ponyruin geleend die gewent was op de trailer te staan. Na een rit van bijna anderhalf uur de pony van de trailer gehaald, daar even op stal gezet (dat was het enige wat op dat moment beschikbaar was) en wat eten en drinken gegeven. Paard hadden ze al uit het land gehaald, daar even gekeken, even gezeten voor wat drinken, betaald, paard op de trailer gezet naast de pony (wat gelukkig erg goed ging) en terug naar huis. Daar paard van de trailer gehaald en in de bak los gedaan. Oma was ook komen kijken. Pony is door mn vader en zusje teruggebracht. Uiteindelijk paard op stal gezet naast het oaard van mn zusje, om ze aan elkaar te laten wennen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:00

Mijn eerste paard kon ik snel even zien en daarna moest ik snel alles regelen qua stalling. Hij moest daar namelijk zo snel mogelijk weg. De dag zelf was natuurlijk spannend.

Mijn huidige paard haalde ik op en we zouden een soort tijdelijke ruil doen met mijn eerste. Dus we spraken ergens af en hebben daar de touwen omgewisseld en ik gaf mijn oude weg en kreeg mijn nieuwe gelijk mee. Dat was erg emotioneel en zwaar dus erg gemixte gevoelens.

Ik heb nog nooit een paard uitgezocht, ze kozen altijd mij!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:34

Ik heb meerdere paarden gehad, maar het ophalen van de nieuwste aanwinst was het spannendst. Die had ik namelijk ongezien van een foto van Facebook gekocht en een vliegticket voor geboekt.
Ik kwam haar natuurlijk halen van het vliegveld, ze zat op vlucht met zo'n 100 andere paarden.

In een kantoortje kreeg ik haar paspoort en een post-it met een nummer erop, daarna ging het hek open naar de parkeerplaats van de vliegtuigen, en kon ik opzoek naar het juiste vliegtuig. Daarna het juiste paard zoeken. De paarden hadden een halster met nummer om en dit nummer was ook in de vacht geschoren. Dus het was een kwestie van paard met post-it matchen :D Inladen en naar huis, t'is een erg leuk paard gelukkig, want terugsturen kan niet 8-)

Ik heb al eerder paarden van het vliegveld gehaald, maar die kende ik al voor ze overkwamen.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:49

Heb het 3 keer meegemaakt. 1e was Falco (e- pony), Mirza (b pony) hadden we al in de wei. Falco werd niet gebracht op de afgesproken dag. Verkopers kwamen met vermoedelijk een smoesje dat ze verdwaald waren op buitenrit en het te laat was geworden. Achteraf vermoed ik dat ze hem niet op de trailer kregen omdat hij totaal niet trailermak was. Maar goed, kwam de dag erna. Die dag gewoon lekker laten wennen in de wei en was heel grappig hoe Mirza aan Falco duidelijk maakte dat zij de baas was. Geen strijd, wel een vermakelijk showtje. 'S avonds waren ze al vriendjes

Mirza overleed en Falco werd verkocht. Toen kwam Whitney, ook zij werd gebracht. Voelde zich al meteen op haar plaats en meteen heel aanhankelijk. Eerste dag gewoon beetje laten wennen en af en toe komen aaien

Toen kwam Honeyfee als gezelschaps shet. Haar hebben we zelf opgehaald, was super braaf op de trailer. Aankomst was wel heel spannend want was wel even een strijd met Whitney. De eerste dagen moest ik bij het eten erbij blijven omdat Whitney anders Honey weg zou jagen (hebben samen 1 grote stal). Na een paar dagen waren ze vriendjes.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:13

Mijn eerste paard stond op de handelsstal waar ik reed, bij hem was het dus niet zo spannend.

Tweede paard zijn we op zondag wezen kijken en hebben we de dag er na op maandag opgehaald. Was wat spannender, een groene 4 jarige zo uit het weiland, meteen 1.5 uur op de trailer mee naar huis. Ging allemaal goed, tijdje op stal gebleven waar hij apart stond van de kudde en toen de rust overal weer was teruggekeerd zelf ook naar huis gegaan.

De twee mini's hebben we er pas bij nu de paarden aan huis staan, we zijn wezen kijken, ingeladen en thuis in een apart stukje van de paddock gezet. Ook niet zo spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:23

Ik herinner de aankoop van mn 2e paard nog als gisteren. De eigenaren wilde hem komen brengen want dan 'konden ze kijken hoe waar hij terecht kwam'. Dat ie uiteindelijk 2.5 uur te laat helemaal over zn theewater van de trailer af kwam zagen we nog niet als een probleem b ook niet toen we de uitgewoonde en afgeleefde verkopers ermee zagen worstelen met uitladen.
Enfin, paard was er en lekker aan de slag. Na een paar weken gingen we op concours. Vol goede moed liep ik naaf de trailer, alleen paard besloot dat dit niet zo'n tof idee was. Gevolg, paard draait 180 graden om en sprint weg. En ik maar vast houden... Door de bosjes, over het gras... Enfin. Ook wij waren 2.5 uur te laat oo wedstrijd en duurde het 4 uur voordat hij weer mee naar hujs ging.
Toen snapte we pas -hoe naïef- dat paard niet zo fan was van de trailer :') en waarom de eigenaren zo graag de nieuwe stal wilde zien. Wsnt als we er 2.5 uur over zouden doen om hem te laden(en wat ie dan allemal uitspookte) hadden we hem mooi laten staan :=

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:33

Mijn beste vriendin ging mee bij mijn eerste pony ophalen.

Had alles al gekocht wat ik nodig had in het begin zadel nog niet.

Zaten samen op de avond voor ophalen op mijn studenten kamer. Toen er bericht kwam van de persoon die haar samen met ons ging ophalen (had het zelf aangeboden) dat de lichten van de trailer kapot waren en dat ze niet kon komen daarom. Dit was laat in de avond.

Paniek sloeg toe. En nu? Kende niemand die een trailer had.
Na veel denken en op zoeken wou de vader van mijn beste vrienden wel rijden moest wel van ver komen. Nu nog een trailer.
Was nog een optie de stal eigenaren waar ze zou komen vragen. Dit was onze eerste optie en gelukkig wouden ze ook.

Hele instructie gekregen om haar te laden wand ze laad niet makkelijk. En manege van de school waar ze van was was er niet.

Ik kende de pony en school en mensen die er waren gelukkig wel goed. (Had zelf op de school gezeten en hielp daar regelmatig in het weekend en had de pony een paar jaar gereden).

Nou trailer naast de muur gezet. Longeer lijn bij de hand en hadden veel tijd gerekend er voor.
Liep ze zo met mij de trailer op. Zonder problemen (was eerste en laatste keer dat het zo makkelijk ging).

Op naar nieuwe stal. Even op stal alles inruimen en toen op de wei.

Haar met rust gelaten. In de avond weer terug gegaan. Dit was 16 oktober 2005 (in ieder geval herfstvakantie dat jaar)

Mijn moeder zusje en mijn beste vrienden waren mee.

Nu inmiddels woon ik op de pensionstal waar ze staat. Wel andere dan de 13 jaar geleden. En is zij 27 jaar en rijden en verzorgen 2 hele lieve meiden haar.

2de pony was juli dit jaar. Zochten een jongere kleine pony waar ik mee kan mennen en mijn kinderen op rijden (nu nog zitten zijn 2 en 4 jaar). Zij was niet helemaal de leeftijd en ervaring die ik zocht. Maar ja de markt is ontploft qua prijs.

Goede ervaringen gehoord over deze fokker (zij was aangekocht door hem). Toch maar gaan kijken na wat geïnformeerd te hebben door een vriendin die mee helpt met de verzorging met haar dochter.

Samen met haar en mijn jongste dochter gaan kijken op dinsdag ochtend. En waren op slag verlieft.

Toch ever ver gedacht en overlegd met mijn man.
Die avond besloten te doen ondanks dat ze maar 3 haar is en net beleerd.

Vrijdag avond gaan ophalen. Op stal gezet en regelmatig even wezen kijken. Voordeel van aan huis hebben.

En wat een super brave en lieve pony is ze. Doen nog rustig aan. Maar pakt alles snel op en is echt heel braaf.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 05:44

Ik heb mijn paard uit Hong Kong gehaald en hij zou naar mij gebracht worden van het vliegveld. De avond dat hij zou arriveren was er ineens radio stilte en hij kwam maar niet. Bleek dat het vliegtuig hier niet kon landen vanwege een storm en moest uitwijken naar een ander vliegveld. Hij heeft hierna nog een hele nacht op transport gestaan om naar mij te komen. Ik was op dat moment net paarden aan het voeren toen ik een vrachtwagen zag. Ik ben zo hard terug gevlogen met de voer auto dat ze dag erna overal hooi en biks vonden :’)
Ik heb hem meegenomen naar zijn weiland en toen kwam mijn kleuter droom uit, S avonds in je pyjama je paard wortels geven terwijl je op het hek zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:11

Joolien schreef:
Ik herinner de aankoop van mn 2e paard nog als gisteren. De eigenaren wilde hem komen brengen want dan 'konden ze kijken hoe waar hij terecht kwam'. Dat ie uiteindelijk 2.5 uur te laat helemaal over zn theewater van de trailer af kwam zagen we nog niet als een probleem b ook niet toen we de uitgewoonde en afgeleefde verkopers ermee zagen worstelen met uitladen.
Enfin, paard was er en lekker aan de slag. Na een paar weken gingen we op concours. Vol goede moed liep ik naaf de trailer, alleen paard besloot dat dit niet zo'n tof idee was. Gevolg, paard draait 180 graden om en sprint weg. En ik maar vast houden... Door de bosjes, over het gras... Enfin. Ook wij waren 2.5 uur te laat oo wedstrijd en duurde het 4 uur voordat hij weer mee naar hujs ging.
Toen snapte we pas -hoe naïef- dat paard niet zo fan was van de trailer :') en waarom de eigenaren zo graag de nieuwe stal wilde zien. Wsnt als we er 2.5 uur over zouden doen om hem te laden(en wat ie dan allemal uitspookte) hadden we hem mooi laten staan :=

O dat is wel heel erg :=

Eerste paard wat mijn man en ik samen kochten is door onze staleigenaar ergens opgehaald. Die was dus al op stal. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat we een telefoontje kregen (wij waren op vakantie op de Veluwe) met de letterlijke woorden "ik heb er 1 voor jullie". Wij moesten ons oude paard in laten slapen, vanwege een blessure en onze staleigenaar wist wat we zochten en zou voor ons op pad gaan. Chaplin zag er niet al te fraai uit, weinig bespiering en knokig. Hij was heel druk (vond ik) eerst mijn man erop. Chaplin gelijk in draf als je maar 1 voet in de beugel deed. Toen ik er op. Ook bij mij vertrok hij vlot. Maar het voelde safe. De rem deed het als je erop zat prima. Dus hup paard de trailer weer in en mee naar de camping. Mensen daar verklaarden ons voor gek toen we hem in de wei zetten. Die krijg je nooit meer te pakken. Chaplin vertrok namelijk gelijk met de staart erop en gaf een showtje weg. Maar in de avond konden we hem zo pakken, hij kwam zelfs naar ons toe gelopen. Vanaf dag 1 een superfijn paard aan gehad. Helaas maar 6 jaar van mogen genieten.

Daarom deze zomer een nieuw paard gekocht, Hocus. Ook nu waren we op vakantie (hoe plannen we het) toen we hem op konden halen. We hebben erg getwijfeld of we hem mee naar de camping zouden nemen. Maar de kilometers om te komen naar waar hij gestald stond trokken ons over de streep. We zijn welgeteld 1 keer daar geweest om hem te rijden (uiteraard wel vaker om proef te rijden), de keer erop hadden we de trailer mee en hebben hem naar de camping meegenomen. Wat heel goed ging, hij at niks op de trailer (spanning) en hij had 1 handje op zijn kont nodig om erop te gaan. Maar hij deed het heel braaf. En ook op de camping gedroeg hij zich meteen voorbeeldig.

Pony van onze dochter ging nog weer anders. Ze had proef gereden en was meteen verkocht. Ik nog niet meteen want ik zag wel dat het een flink projectje was. Maar daar was de prijs ook naar. Afgesproken dat we wel zouden proberen of ze braaf in de les mee kon lopen op de manege, plan was toen dat onze dochter daar wekelijks mee zou lessen op Cato. Als dat beviel zou Cato bij ons op de trailer mee naar haar nieuwe stal gaan. Nou ja die les :+ :') haha laten we het erop houden dat ze flinke pony streken heeft. Maar er zaten ook al hele goede stukken tussen en het was geen rottigheid. In de omgang was het meteen al een superlieve pony. Dus hebben we haar mee genomen. In de groepsles mee rijden is niks meer geworden trouwens met Cato, na de 3e keer dat we de pony mee hadden hebben ze ons gevraagd of we haar de volgende keer ajb thuis wilden laten. Dus hebben we een prive instructrice gezocht, en gevonden via bokt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:13

Ik heb Zorro zelf opgehaald met de trailer. Bijna een jaar geleden al weer.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:21

Vreselijk.... op mijn verjaardag! Om 13.00 kwam de da om hem te keuren rond 15.00 kwam al het bezoek...
Keuren duurde meer als een uur. Toen de formaliteiten nog ( paspoort,betalen, enz. )
Toen werd gigi thuis gebracht en ik zat al bij men bezoek met de kids. Mijn vriend heeft hem op stal gezet. Wilde alleen maar daar heen!
Gelukkig 2 vriendinnen die wilde gaan kijken dus 2x snel heen en weer gereden!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 07:11

Bij mijn fjord gingen we haar halen op de fjordenkeuring in Rolde. Haar fokker was daar met een flinke groep en mijn paard werd met haar moeder bekroond met het hoogste fjordenpredikaat. Direct daarna hebben we haar ingeladen en zijn we naar huis gereden. We waren pas om tien uur s'avonds thuis en ze heeft toen heerlijk in het weiland gestaan. De volgende dag begon haar nieuwe leven :+

Mijn jongste kreeg ik van onze bekapper in bruikleen, omdat zij een overcompleet aan paarden had. En ik zocht een verzorgpony om mijn opleiding mee te doen, omdat de hierboven genoemde fjord al wat ouder werd. Hij zou tussen 13:00&14:00 komen en kwam uiteindelijk 1 minuut voor 14:00. Hij durfde de trailer niet af en viel vervolgens bijna van de dijk af het stalterrein op _O- Daarna heeft hij best rustig in de bak gestaan en daarna mocht hij op zijn privé paddock.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:17

De kennismaking met mijn merrie ging heel goed samen met mijn nieuwe ruin.Alleen had zijn vorige eigenaar heel veel moeite om hem achter te laten.Ze was behoorlijk overstuur en heeft wel 5 afscheid van hem genomen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:20

Mn eerste paard heb ik met hulp van een lieve Bokker uit de omgeving kunnen ophalen. Wij hadden geen trailer en bijpassende auto. Zij woonde vlakbij en wilde ons wel helpen +:)+ . Nog steeds eeuwig dankbaar voor :-)

Twee anderen kwamen uit de UK/Ierland en werden dus gebracht per enorme vrachtwagen. Dan zit je dus de halve dag nagelbijtend op stal te wachten. Zo'n reis vreet ook wel aan de paarden dus allebei kwamen ze nogal vermagerd en vermoeid van de wagen :(:)

Een paard hebben we aan de andere kant van het land opgehaald. 2 uur heen, 2 uur terug. Paard was gewend om te reizen, dus dat was geen enkel probleem.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:34

Noeska kreeg ik cadeau voor mijn 8ste verjaardag. Ik wist nergens van en ineens stond er een pony op t erf. Dolblij natuurlijk! <3 <3

Peter was een heel ander verhaal. Had mn andere pony laten inslapen en veearts vroeg of ik er weer een pony bij wilde, zodat Noeska niet alleen kwam te staan. Ik kon namelijk gratis een pony overnemen, maar dan moest ik hem wel 2 dagen later al ophalen. Eigenaar van Peter was namelijk erg plotseling overleden en de familie ‘moest’ van de pony af. Heel gedoe met vervoer regelen, maar het lukte gelukkig. Ophalen was wel erg raar, die mensen nog vol in verdriet, want hadden de dag ervoor hun moeder en oma begraven, en nu gingen haar paarden ook weg. Peter hadden ze zelf gefokt. Hij ging gelukkig binnen 5 minuten de trailer op, ookal had ie daar nog nooit opgestaan. Eenmaal thuis even een rondje gelopen en via het hek laten ruiken met Noeska. Maar minuutjes later hem erbij gezet en het was gelijk goed.
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 15-10-18 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt