Myrthe3 schreef:Bedankt voor alle berichten.
Superpony, thnx voor je verhaal. Je hebt zeker gelijk. Ik hik er alleen ontzettend tegenaan om weer te gaan rijden. Deze week 1x gereden en tja dat was best leuk en ging goed. Maar daar haal ik mijn voldoening niet uit lijkt het wel.
Ik heb een paard of pony voor meer dan alleen rijden. Ik kan een prijs halen op concours maar dat geeft me niet de kick /voldoening zoals ik had bij mijn pony. Als ik zag dat ze blij in het land stond, of tevreden op stal... Dat maakte mij gelukkig.
Maar je hoeft niet te rijden he?! Ga anders band opbouwen. Pak een stoel en een boekje en ga bij hem zitten. Laat hem je hart winnen als het ware.
Of niet trainen, maar gewoon het bos in gaan, zitten en genieten, niks meer dan dat.
Je hoeft je nooit schuldig te voelen. De pony die is overleden heeft vast een mooi leven bij je gehad, maar die is er niet meer. Die doe je niks slechts aan door lief en goed te zijn voor een ander paardje.
En het paardje dat leeft, heeft ook recht op zijn aandacht en liefde, zorg etc.
De andere dingen in je leven gaan ook gewoon door en dan voel je je ook niet rot bij alles.
Geef het tijd. Misschien iets anders doen dan je anders deed? Clicker training en je paard wat trucjes leren bijv?? Gewoon iets leuks.