[VOLG] De belevenissen van Mirthe en Miel

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:06

Heel erg bedankt iedereen! Met al jullie tips moet het vast goed komen :D Ik ga vanavond nog even goed met mijn ouders praten zodat we even alles kunnen doorgespreken.En ergens deze maand ga ik langs bij de pony voor een kennismaking :o

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:24

Daar zou ik mee beginnen, straks klikt het niet en dan maak je je nu druk om niks ;)

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:39

djuulsie schreef:
Daar zou ik mee beginnen, straks klikt het niet en dan maak je je nu druk om niks ;)

Inderdaad! Ga eerst maar eens kijken. Misschien is het helemaal je type niet! En als hij dat wel is,dan heb je er ook alles voor over en hoef je er niet meer over na te denken,want dan ga je ervoor door dik en dun.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:44

Goed plannen en voorwerken (maak gebruik van tussenuren!), dan moet je er inderdaad komen. Maak ook goede afspraken met je ouders en de eigenaar, en blijf goed communiceren over hoe het gaat.
Houd er rekening mee dat je altijd langer op stal bent dan je zou denken. "Eventjes" naar stal poetsen en uitmesten is gauw een uur (zonder reistijd), en als je gaat rijden dan zou ik 3 uur rekenen. Het moet ook een bewuste keuze zijn dat je je vriendinnen een stuk minder vaak/lang zal zien, dat viel mij heel erg op toen ik nog een verzorgpaard had, je kan opeens niet meer doordeweeks afspreken want je bent elke avond op stal en/of met studeren daarvoor/daarna. Zoals anderen al zeiden echter, het is een verzorgpony, dus als het niet lukt kan je minderen/stoppen.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 15:26

Heel erg bedankt iedereen! Ik weet nu wel zeker dat ik het ga doen, met goed plannen moet het namelijk vast wel lukken. Dat ik minder vaak Mn vriendinnnen zie maakt niet uit want, ik spreek sowieso meestal niet doordeweeks af. Ik ga idd eerst maar even een afspraak maken en kijken of er een klik is (ik hoop van wel <3 ) Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte! Tips zijn trouwens nog altijd welkom! :D

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:42

Je gaat in je hele leven nooit meer zo veel tijd krijgen als nu.
Denk maar aan baan-huishouden-hobby. Nu heb je alleen school.
Dus: Doen die pony! Geniet er van .

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 19:43

Heel erg bedankt! :j

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:50

Ik zit in 3 gymnasium en heb een half paard. Zolang je als je thuis bent goed je huiswerk maakt en niet yt/netflix of andere dingen gaat doen moet het wel goed komen denk ik. Ik heb zelfs voordat ik het halve paard had een maand lang elke dag bijgehouden hoe veel tijd ik over had per dag. Zo kon ik precies zien of het haalbaar was en hoe vaak ik naar de paarden kan. Ik hoop dat het klikt want zo'n kans krijg je niet vaak!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 21:47

Ja idd ik hoop het ook echt heel erg! :))

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:53

Wat een leuke kans! Ik heb tijdens mijn gehele VWO ook heel veel tijd aan paarden besteed: gemiddeld zo'n vijf dagen per week een aantal uur per dag. Wat ik wel heb geleerd is inderdaad het plannen en je tijd zo nuttig mogelijk besteden op school. Wel wil ik je mee geven af te spreken dat je niet zeven dagen in de week voor de pony zorgt. Dit kan uiteraard wel, maar het is ook heerlijk als je af en toe niet 'hoeft'. Ik merkte dat het soms ook wel heel erg lekker was om een dag gewoon niks te kunnen doen of na school niet nog met heel slecht weer naar stal te moeten (ook al is het maar voor heel even). Dus ik zou vooral duidelijke afspraken maken over dat je de verzorging niet in je eentje hoeft te doen.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:56

Hmm dagelijks zou ik als ouders nooit goed vinden, neemt echt teveel tijd. Alleen het fietsen is al 40 minuten! En dan nog in de wintertijd. Dat red je gewoon na school niet als je voor het donker thuis moet zijn. Maar, in het weekend en wellicht een dav doordeweeks als je vroeg vrij bent, zal vast wel lukken. Dat zou ik direct aangeven. Wees realistisch naar de eigenaar, die moet weten wat jij echt kan bieden immers!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:14

Ik kan je wel adviseren dat een goede planning essentieel is! Ik heb mijn afgelopen jaar in het gymnasium niet goed gepland waardoor ik in de knoop zat en dit heeft er voor gezorgd dat ik moest afstromen naar vwo/havo. Dit jaar ga ik die fout niet opnieuw maken en ga ik gewoon een goede planning maken!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 22:51

Bedankt iedereen! Het is idd wel lastig, maar dit niveau is eigenlijk net iets te makkelijk voor me dus ik he het wat betreft leren enz heel makkelijk. Ik werk vaak ook vooruit zodat ik bijna geen huiswerk heb. Voor in de winter ga ik meteen uit school naar stal, is 5 min van school. En dan ga ik na het avond eten huiswerk maken (dat doe ik nu ook en dat gaat altijd goed). Voor in de zomer is het wel fijn om uit school huiswerk te maken en dan ‘s avond naar stal, hoef je nergens meer aan te denken :) Maar ik weet vrijwel zeker dat het wel gaat lukken :D

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 22:57

1 ding, als ik het voormekaar krijg om zo te plannen dat ik geen van beide verwaarloos en voor beide genoeg tijd heb, heb je wel meteen een hele goeie kwaliteit zegmaar. Want je leert dan heel goed plannen en daar zul je je hele leven profeit van hebben. Dus ik zie het eigenlijk ook wel als een stukje zelfstandigheid en verantwoordelijkheid voor mezelf.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 23:03

Ik ben trouwens met het rooster dat ik nu heb (verandert om de zoveel tijd) elke dag 3 uur uit, en het is ong. 5-7 min fietsen. Dus dan zou ik even ruim genomen ongeveer kwart over op stal zijn. Dan Kleed ik even om en eet en drink ik nog even snel wat dus dan is het ong half 4 als ik echt met Mn pony aan de slag kan. En de klusjes die ik ong op een dag moet doen (als ik ga rijden) zijn: stal uitmesten, poetsen en opzadelen, ongeveer 45 min rijden (is nog een jonge pony, wordt nu 3x in de week gereden), dan afzadelen en naverzorgen, en alles opruimen enz. Dus dat is zo’n beetje alles wat ik zou moeten doen.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 23:10

Sorry dat het zoveel berichten zijn er schieten me elke keer weer dingen te binnen := Maar nog even het laatste, als ik dus meteen uit school ga is het wel logisch dat ik in het donker thuiskom dus als ik 6/7 uur naar huis ga vinden ze dat niet erg. Maar stel ik zou echt rond 10 uur zoiets nog door het donker fietsen zouden ze het niet zo fijn vinden. Maar mijn moeder vindt het ook echt niet erg om me 1/2x in de week (als ik bijv laat uit ben) te brengen dus ja

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 00:04

MirtheT schreef:
Heel erg bedankt voor al jullie reactie’s! Ik ben helaas niet zo’n hele goeie planner, maar nu ik nog geen verzorgpony heb ga ik er alvast goed mee oefenen. Nog meer mensen met hun ervaring?☺️



Ontspanning zal je vast ook helpen bij school moet je maar denken. Leren plannen kan ook met een verzorgpony.. misschien word je dan zelfs beter.

Maar wees wel realistisch en laat school voorgaan.

En een tip; mocht je tentamens hebben, geef dit dan vroegtijdig door aan de eigenaar.

Geloof dat het wel ergenis nummer 1 is... niets van je laten horen als een ander wel op je rekent.

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 16:07

Bedankt voor de reactie! Ik ga in ieder geval binnenkort afspreken met de eigenaar. Dan laat ik nog wel even weten of er een klik is tussen mij en de pony :o

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 17:07

Hoii allemaal even een korte update: Morgen ga ik bij de pony kijken! De eigenaren gaan er dan op rijden zodat ik een beetje kan zien hoe ze is :o Ik heb er echt super veel zin in! Met het plannen gaat het gelukkig heel goed :)) Nu al 1 so en 1 repetitie gehad en allebei volgens mij goed gescoord (moet het cijfer nog even afwachten) dus dat komt vast helemaal goed! :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:18

Super leuk, laat je horen hoe het is gegaan morgen?

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 17:25

Zeker weten! :D

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 21:25

Hoii weer even een update!: Nou ik ben straks dus geweest en alles was eigenlijk heel positief! Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik haar samen met iemand ga verzorgen. Ik ga 2 x in de week rijden en voor de rest mag ik komen poetsen enzo wanneer ik wil :) Dus over een aantal weekjes als de pony helemaal klaar is voor een verzorger dan ga ik even kijken hoe het gaat met rijden :D Maar tot nu toe is alles dus heel positief. Mn moeder was ook meteen mee geweest en die heeft terwijl ik met de pony bezig was nog even met de eigenaar staan praten en Mn moeder vond het er ook allemaal wel goed uitzien :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:44

Super leuk!!

MirtheT

Berichten: 150
Geregistreerd: 10-03-18
Woonplaats: Ergens in Gelderland

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 21:58

Ja! Het enige twijfel gevalletje is dat ik wel geld moet betalen, maar mijn moeder vind het nog al prijzig :(

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wel of niet verzorgpony? (Vanwege school)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:03

Gaat het om een jonge, net beleerde pony?
Wat voor bedrag vraagt de eigenaar dan?