Hoe verder als je iets gelezen hebt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:07

Don't carry the world........

Ik heb paarden de dood in gejaagd zien worden omdat de aanhangers van een bepaalde opvatting kostte wat kost hun visie doordreven en de bewuste persoon ervan overtuigden dat de DA fout zat!!!
On-line nota-bene, ze hebben het hele paard nooit van dichtbij gezien!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:07

Echt dierenleed vind ik lastig hoor. Zeker vanachter een computer. Er wordt al zo snel geroepen dat het ergste van het ergste gebeurt terwijl dat in het echt dan meevalt.

Zou ik er 100% van overtuigd zijn en ook bewijs van hebben. Echt bewijs. Niet van horen zeggen. Dan zou ik er melding van maken. De persoon er face to face op aanspreken. Niet laf vanachter een computer.
En dan zou het ook klaar zijn.

Op bokt zou ik diegene (afhankelijk van diens reactie op mijn commentaar) vervolgens negeren. Die energie is het namelijk niet waard.

Maar nogmaals : dat dus alleen als er echt bewijs is van echt dierenleed. En bewijs is in mijn ogen niet een stukje film, een foto of van horen zeggen van iemand die je alleen via internet spreekt.

Oh ennnn: eens met ikke. Don't carry the world.
Je mag best een beetje dragen. Maar Let it go is ook een goede hit hoor ;) .
En ikke zegt soms ook wel nuttige dingen :P

troi

Re: Hoe verder als je iets gelezen hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:10

Ik neem zo iemand niet serieus. Serieus neem ik mensen waar ik autoriteit aan toe ken omdat die (waarschijnlijk) kennis hebben op dat gebied. Als je je paard mishandeld heb je dat in mijn ogen niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:11

Blijft lastig. Ik heb op bokt ook een keer een topic geopend omdat mijn paard zo dun was, toen kwam het er door een paar moraalridders ook op uit dat ik mijn paard maar moest gunnen aan iemand die er wel goed voor kon zorgen. Sta je dan, eerste eigen paard gekocht, net een paar maanden in je bezit en dan roeptoetert iemand zoiets terwijl ze niet eens de hele situatie uitvragen. :=

Paard leeft nog en is inmiddels op gewicht inclusief grasbuik. :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:14

Phoei.. Blijft een lastig iets...
Ik noem dat gewoon betweterig... Beste stuurlui staan aan wal... Maar zelf iets goed doen.. Ho maar...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:17

troi schreef:
Ik neem zo iemand niet serieus. Serieus neem ik mensen waar ik autoriteit aan toe ken omdat die (waarschijnlijk) kennis hebben op dat gebied. Als je je paard mishandeld heb je dat in mijn ogen niet.

Hhhmmm...

Ik ken een instructeur die z'n vrouw door de lichte tour stuurde met een gemak alsof ze een B-proefje reed. Die instructeur kon niet eens rijden; sterker nog, hij zat nooit op een paard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:19

Er is een groot verschil tussen de virtuele wereld en de echte wereld. Heb ik in het begin van Bokt al gemerkt en dat is nu nog steeds zo. Mensen die online een grote mond hebben maar in het echt een stille muurbloem zijn etc.
Dit is het zoiets maar dan met grote gevolgen voor het echte paard. Ik denk dat die Bokker de theorie weet en ook wel iets van de praktijk maar voor haar eigen dieren oogkleppen op heeft. Struisvogelpolitiek, als ik net doe alsof het er niet is, dan verdwijnt het.
Ik weet ook wel waar het om gaat in dit topic.

Vind het ook wel lastig en soms tenenkrommend maar probeer haar adviezen wel net als die van ieder ander te beoordelen. Uiteindelijk kan het ook gewoon best een goed advies zijn.
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 08-09-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:23

Het blijft internet hoor. Geloof niet alles wat je leest.
Daarbij hebben mensen domweg verschillende opvattingen, veranderen ze wel eens van inzicht en daarbij "niemand heeft de wijsheid in pacht".
....En irl kom je ook 'mooipraters' tegen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:30

Ikzelf reageer altijd op de post. Als ik vind dat iemand slecht of onvolledig advies geeft vul ik dat aan, ongeacht wie het post. Als ik de voorgeschiedenis van een boller weet hou ik dat natuurlijk wel altijd in mijn achterhoofd, maar in principe reageer ik alleen op de post.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:35

Ook ik weet om welke bokker/ topic het gaat.

Ik vind het walgelijk, zit eigenlijk nooit in dezelfde topics dus zal het 'advies' ook nooit lezen.
Maar deze bokker is voor mij flink gedaald in achting.

Als ik bokker en paard persoonlijk zou kennen zal ik er zeker iets van zeggen, helaas (en misschien gelukkig?) is dat niet zo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:36

Maar hoe kan je iemand serieus nemen die zn dier pijn laat lijden... Met lange IJ ja!

Weet precies om wie het gaat..
Walgelijk.. Ook bij mij is diegene tot onder het vriespunt gedaald...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:39

Zijn er wel veel die weten om wie het gaat, ligt het er zo dicht op? Zo bekent? Ik zit redelijk veel op bokt, maar ben niks tegen gekomen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:41

Jolliegirl schreef:
Maar hoe kan je iemand serieus nemen die zn dier pijn laat lijden... Met lange IJ ja!

Weet precies om wie het gaat..
Walgelijk.. Ook bij mij is diegene tot onder het vriespunt gedaald...

Maar weet jij ook het referentiekader van de bewuste persoon?

Waar je je kennis vandaan haalt, is je referentiekader.

Daarnaast, wat is JOUW referentiekader? Ben jij wel die alwetende rijder die nooit iets verkeerd doet?

Iets met balken en splinters, wellicht?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:44

ikke schreef:
troi schreef:

Hhhmmm...

Ik ken een instructeur die z'n vrouw door de lichte tour stuurde met een gemak alsof ze een B-proefje reed. Die instructeur kon niet eens rijden; sterker nog, hij zat nooit op een paard.

Maar kon hij niet rijden omdat hij dat nooit geleerd had of was hij een beroerde ruiter en stapte hij bewust niet meer op een paard. Iemands beweegredenen om iets wel of niet te doen zijn bij mij ook doorslaggevend of ik iemand serieus neem

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:46

Het is voor mij ook niet te missen, maar ik kom haar helaas wel met grote regelmaat tegen. Ik was het in het verleden al vaak (nogal stevig) niet met haar eens, maar nam haar toen nog wel serieus. Nu heb ik eigenlijk alleen nog maar gewoon het gevoel van "hou je mond". Het probleem is dat ze de adviezen nogal eens uiterst stellig brengt, terwijl het dan helemaal niet zo stellig is en regelmatig gewoon niet zo is. En dan gecombineerd met hoe het bij haar dan blijkt te gaan, maakt het extra frustrerend. En in de foei zetten gaat niet, want dan mis je waarom mensen, waaraan zij het advies geeft, bepaalde dingen gaan denken/doen, en kan je daar dus niet aan (tegen)sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:51

Ik vind de achterliggende beweegredenen toch ook wel essentieel. Als iemand een topic opent met 'hoe loopt mijn paard?' en op tientallen reacties van 'Kreupel, niet meer op rijden, eerst een dierenarts erbij halen!' ook een dierenarts erbij haalt, dan is daar niets mis mee. Iedereen ziet wel eens wat over het hoofd, zeker bij de eigen paarden.
Ik krijg pas jeuk als zo iemand alle adviezen negeert, zelfs die van de dierenarts, en gewoon doorgaat met rijden omdat hij/zij het zelf wel het beste weet en ook alle verdere professionele hulp afwijst.

Dan ga ik mezelf ernstig afvragen wat ik nog met alle verdere posts en goedbedoelde tot extreem ongenuanceerde adviezen van zo'n persoon aanmoet als je die nog steeds overal tegenkomt, zeker als je ook nog eens continu in dezelfde topics blijkt te zitten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:54

Cinnepin schreef:
Zijn er wel veel die weten om wie het gaat, ligt het er zo dicht op? Zo bekent? Ik zit redelijk veel op bokt, maar ben niks tegen gekomen..

Hier idem hoor en rete nieuwsgierig

Eerlijk? Ik zou de bokker compleet negeren ,verder onderzoek doen hoe of wat en tot actie overgaan als het echt zo is als in OP wors geschreven

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:56

belle_boef schreef:
ikke schreef:
Hhhmmm...

Maar kon hij niet rijden omdat hij dat nooit geleerd had of was hij een beroerde ruiter en stapte hij bewust niet meer op een paard. Iemands beweegredenen om iets wel of niet te doen zijn bij mij ook doorslaggevend of ik iemand serieus neem

Dat laat ik dan in het midden maar zijn letterlijke woorden waren: ik kan niet rijden, dus ik kan het je niet laten zien; maar ik laat het je wel voelen.

En ja, ik stond er meerdermalen bij dat hij anderen liet voelen wat ze fout deden en hoe het wel moest en waar dan eventueel de missende stukjes in de opleiding zaten.

StalNollie schreef:
Cinnepin schreef:

Hier idem hoor en rete nieuwsgierig

Eerlijk? Ik zou de bokker compleet negeren ,verder onderzoek doen hoe of wat en tot actie overgaan als het echt zo is als in OP wors geschreven

Welke actie?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:58

Actie word niets mee gedaan... Helaas.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:59

Ik heb net even gezocht maar ik weet eigenlijk niet eens wat ik hiervan moet zeggen, vind het eigenlijk gewoon om te janken dat je een paard zo onwijs lang met zoveel pijn laat staan omdat jij niet in dierenartsen geloofd..

Ik ben eigenlijk nog nooit zo geschrokken van een topic maar ik vind het onwijs verdrietig :n

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:00

Ikke 144 maar het zou me niet lekker zitten er niks mee te doen. Het paard in op word gewoon mishandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:06

Het punt van dit topic is dat je op een forum in een digitale wereld zit waar je over het algemeen dus helemaal niets kunt met informatie. In de echte wereld kom je langs een weiland met een ziek paard, je zoekt de eigenaar op en als die niet reageert bel je de dierenbescherming/ambulance/144. Dan heb je wat gedaan voor het dier en kun je vervolgens op basis daarvan omgaan met de eigenaar.

Online kun je niets doen als je dierenleed vermoed/ziet, je kunt het lot van het paard dus niet verbeteren, en toch blijf je die persoon tegenkomen. Dat is de situatie waar het hier om gaat en juist dat alles online is maakt het zo lastig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:08

Zou het vooral negeren denk ik. Wellicht dat ik eerst iets wil plaatsen maar na het typen toch de "frustratie" kwijt ben en het wis en dus niet plaats.
De genoemde situatie ben ik nog niet echt tegen gekomen. Toch niet dat ik me kan herinneren.

Maar wel een andere situatie. Iemand die altijd slecht passende zadels op het paard had liggen en ook paarden die weinig spieren hadden. Gewoon niet lekker in hun vel. Maar ze konden of wilden niet. Al best lang geleden dus dat weet ik niet meer. Maar goed wel bijna iedere maand nieuwe spullen, dekjes, beugels, zwepen, broeken, bitten, hoofdstellen. Noem maar op. Wel 3 zadels maar geen geld willen geven aan 1 degelijk en goed passend zadel.
Sommige mensen willen het gewoon niet zien denk ik.

Maar als ik zie hoe goed veel mensen het uit kunnen leggen, denk ik dat het toch vaak fout gaat in de uitvoering. Is helemaal niet erg maar het is wel frustrerend als iemand vol trots iets wil laten zien en het eigenlijk plaatjes zijn die verre van goed zijn. Het is jammer dat je dan wel kritisch kan zijn op een andere maar niet op jezelf. Ik zou toch 10x kijken of ik wel foto's zou plaatsen zeker als je zelf ook best aanwezig bent en je advies en/of mening klaar hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:11

HEt is idd heel duidelijk om welke bokker het gaat. Ik kan de adviezen ook niet meer serieus nemen zoals hierboven al werd gezegd. Het voelt ergens als een grote poppenkast.
Verder ben ik het met de bovenstaande posts eens, maar je kunt er helaas weinig aan doen. Heel frustrerend om de adviezen te moeten lezen terwijl je weet dat diegene zelf een pony met pijn in de wei heeft staan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:13

Geen idee wat hier gaande is, maar het klinkt als een heksenjacht.
Dat kan niet de bedoeling van bokt zijn.