Wat fijn al de reacties en er zo even over te sparren!
@alice0cullen, dat is een mooie uitspraak die je daar doet. Het past in het plaatje dat ik eigenlijk degene ben die mijn 'lijden' veroorzaakt en dat niet de eigenaresse per definitie dat was. Ik blijf er ten slotte zelf over malen terwijl zij mij misschien allang vergeten is. Ik probeer dit al te overstijgen en blijkbaar vraagt het ergens om verwerking/diepere reden zoeken als het blijft opkomen.
@kelly_ann, daar doe je een mooie aanvulling! Ik ben inderdaad geneigd om als ik een fout maak, de fout vervolgens te verbergen. Als we dat alsmaar doen zal dit terugkomen. We hebben onszelf vaak gedragspatronen aangeleerd om iets van onszelf wat we niet fijn vinden te verbergen (bijv onzekerheid). Maar hoe mooi is het om dit inderdaad volledig onder ogen te zien, te benoemen als het paard of persoon hard op die 'knop' drukt, ook al haalt het even veel (pijn) naar boven. Dan kan het hopelijk juist mooi gaan oplossen.. De roos van leary ken ik inderdaad. Ik ben zelf psycholoog/coach en bekend met heel veel schema's. Desondanks ik goed ben in relativeren & denken maar Doen is een ander aspect ^^
@mystery1980 ik heb het niet eerder zo benoemd maar ik denk inderdaad dat dit zo kan zijn, ook al heb ik daar in andere alledaagse situaties weinig last van.
Thanks @Freetorun! voor je berichtje en geeft me extra kracht bij
Ik moet ook wel een beetje lachen om de bunders die hier genoemd worden... @Jolien87
'Om vervolgens op 1 schoen terug te komen omdat je in alle hectiek in de diepe blubber bent gaan staan' . Dat klinkt als een kers op de taart op de rest van je verhaal haha ! Zit hier hardop te lachen erom.
Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen en blunders

Voor iedereen wens ik ook het beste toe die het soortgelijks hebben! En chapeau voor degenen die er (al een stuk) overheen zijn gekomen