Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SUSANNEx

Re: Als ik geen paard(en) zou hebben dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:17

Zonder paarden zou ik veel meer kunnen reizen, want dan heb ik meer tijd, meer geld en minder stress :+

Maar ik zou niet weten wat ik met mijn vrije tijd moet en zou m'n lieve beestjes niet willen missen <3

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:24

Ik zou het niet weten want ik heb al bijna mijn hele leven (vanaf 5 jaar) pony's en paarden gehad.

Denk dat als ik geen paard had dat ik een verzorgpaard zou hebben of een heel andere sport zou doen, geld maak je toch wel op is het niet aan het ene dan wel aan het andere, tijd vult zich met andere bezigheden als je niet anders gewent bent.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:25

Dan zou ik een arm mens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:35

- Zou ik veel en veel meer reizen
- Meer kunnen sparen
- Meer kunnen doen van de dingen die ik graag wil (als in meer tijd en meer geld)

- Zou ik mijn steun en toeverlaat moeten missen
- Zou ik geen plekje mer hebben wat echt van mij is
- Zou ik een stuk minder rustig zijn als in; stress van werk en studie niet kunnen relativeren
- Meer moeite hebben met mijn hoofd leeg krijgen
- Veel levenslessen mislopen, of misgelopen zijn zonder de paarden

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:44

Zonder mijn paarden zou ik heel veel geld overhouden, maar nooit zo rijk zijn als met.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 16:29

Goof schreef:
RoyceMack schreef:
- zou ik heel rijk zijn
- veel minder stress hebben
- veel tijd over houden
- nooit stinkende of vieze kleding hoeven wassen
- nooit meer in de kou staan te bevriezen of zitten verkleumen in het zadel.
- veel meer ruimte in mijn huis hebben (ik heb een volledige paardenkamer thuis, inclusief 6 hoofdstellen, twee zadels, drie dekens, 20 zadeldekjes etc etc etc

Maar....
- zou ik veel minder buiten komen
- geen passie hebben
- geen gezamelijke activiteit hebben met mijn partner
- heel veel ervaring en kennis mislopen
- me heel erg vervelen

- ik vrees dat ik me veel meer zou focussen op mn werk terwijl ik juist twee middagen vrije tijd wil voor mn paard.
- zou ik ook mijn fantastische dier niet bij me hebben gehad.

Wat zou er in jouw leven veranderen als je geen paard(en) zou hebben?

Dikgedrukte hangt natuurlijk niet enkel maar samen met het hebben van een paard.
Er zijn andere redenen om buiten de deur te komen, er bestaan andere hobby's en passies, andere activiteiten die je samen met je partner kunt ondernemen en er zijn 1001 dingen te doen dus vervelen hoeft ook niet.
Kennis en ervaring kun je ook opdoen op andere gebieden, leuk juist, weer eens iets nieuws leren!

Ik heb geen paard meer en vind het heerlijk. Ik heb een hond, kom veel buiten, verveel me niet en doe kennis en ervaring op op andere gebieden. Het leven houdt echt niet op zonder paard, je vindt wel andere invulling.

Bovenstaande geldt voor mij persoonlijk. Ik heb geen andere reden om dan buiten te komen. Hooguit mn werk. Das auto in auto uit.

Hopelijk hebben we volgend jaar een hond in huis. Zou tof zijn. Kan die ook mooi mee naar stal.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:34

Het enige wat ik niet zal missen is al die botbreuken (lees ondertussen ieder botje in mijn lijf), en ritjes naar het ziekenhuis. Wat ik ook niet zal missen zijn sommige paarden mensen (mensen met paarden)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:40

Ik zou niet weten wat ik met al die tijd aanmoet denk ik. Als ik nu eens een dag thuis zit zonder paarden verveel ik me al :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:42

Zonder paard zou ik nu nog in Noord-Holland wonen in een nieuwbouwwoning (nu op een boerderij) en zou ik waarschijnlijk meer geld uitgeven aan kleding, make-up, uitjes etc :+ Ook zou ik veeeeeel minder buiten komen (in de winter gewoon helemaal niet :') ) en meer achter de laptop zitten, oh en misschien eindelijk eens tijd hebben voor de sportschool :))

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:46

Geen paard meer hebben zou me veel geld en stress schelen.

Maar dan was ik er ook allang niet meer geweest, paard is echt mijn redding geweest.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:11

Als ik geen paard zou hebben/nooit paardgereden zou hebben, dan zou ik nooit aan mijn studie diergeneeskunde begonnen zijn.

Maar dan zou ik misschien wel een beroep gekozen hebben met meer werkzekerheid

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:20

Dan zou ik met mijn ziel onder de arm lopen... :n

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:36

Goof schreef:
RoyceMack schreef:
- zou ik heel rijk zijn
- veel minder stress hebben
- veel tijd over houden
- nooit stinkende of vieze kleding hoeven wassen
- nooit meer in de kou staan te bevriezen of zitten verkleumen in het zadel.
- veel meer ruimte in mijn huis hebben (ik heb een volledige paardenkamer thuis, inclusief 6 hoofdstellen, twee zadels, drie dekens, 20 zadeldekjes etc etc etc

Maar....
- zou ik veel minder buiten komen
- geen passie hebben
- geen gezamelijke activiteit hebben met mijn partner
- heel veel ervaring en kennis mislopen
- me heel erg vervelen

- ik vrees dat ik me veel meer zou focussen op mn werk terwijl ik juist twee middagen vrije tijd wil voor mn paard.
- zou ik ook mijn fantastische dier niet bij me hebben gehad.

Wat zou er in jouw leven veranderen als je geen paard(en) zou hebben?

Dikgedrukte hangt natuurlijk niet enkel maar samen met het hebben van een paard.
Er zijn andere redenen om buiten de deur te komen, er bestaan andere hobby's en passies, andere activiteiten die je samen met je partner kunt ondernemen en er zijn 1001 dingen te doen dus vervelen hoeft ook niet.
Kennis en ervaring kun je ook opdoen op andere gebieden, leuk juist, weer eens iets nieuws leren!

Ik heb geen paard meer en vind het heerlijk. Ik heb een hond, kom veel buiten, verveel me niet en doe kennis en ervaring op op andere gebieden. Het leven houdt echt niet op zonder paard, je vindt wel andere invulling.

Dat dus! Ik mis echt het gezeik niet uit het paardenwereldje. Bizar dat juist dat leuke wereldje zo bol staat van.. Nouja, vul zelf maar in :). Ik zou mijn oude poown kunnen pakken wanneer ik wil, maar denk dat de laatste keer alweer 2 jaar geleden een strandritje is. Vind het nog steeds een heerlijk beest en ben nog steeds gek van 'm, maar een paard past gewoon echt niet meer in mijn leven. Zou het ook echt nooit meer willen. Bij het idee aan een paard aan huis zou ik gillend gek worden.

Geld hou ik ook echt niet over, zat andere dingen om aan uit te geven. Las ook nog wat argumenten als stinkende kleding, maar die kun je ook zonder paard krijgen. Evenals dik worden zonder paard... Er zijn sportscholen, bootcampklassen, je kunt gaan wandelen, hardlopen, skaten enzovoorts. Tijd teveel? Nee hoor, vul je heel snel in met andere dingen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:40

Goh ik heb dat nu.
En ik vin dhet heerlijk _O-
- Geld over (naja, over :+ )
- Geen moeten elke dag
- Geen rekening meer hoeven te houden met
- Geen zorgen over welzijn van
- Gewoon na werk op de bank kunnen hangen zonder iets te moeten
- Meer kunnen sporten (andere sporten dan paardrijden bedoel ik)
- Niet meer bijna elke dag mn haar hoeven wassen (deed ik altijd ivm cap/zweten)
- Geen stinkende paardrijkleding meer
- Geen auto onder het stro meer :+
- Meer reizen
- Geen gezeik van paardenmensen meer

Moet ik doorgaan := ik vind het heerlijk! Soms zou ik zelfs willen dat ik er nooit aan begonnen was :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:10

Toen mijn vorige was overleden deed ik niets anders dan internet afzoeken totdat ik weer een "nieuwe" had.Zonder paard voel ik me gehalveerd.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:22

Dan had ik ongetwijfeld wel een andere sport gevonden om over-fanatiek in te zijn zonder ooit mijn ambities en dromen waar te maken... :+

Maar verder, ik heb als kind de keuze gemaakt tussen atletiek en paardrijden, achteraf gezien zonde dat ik niet voor de atletiek ben gegaan. Daar was ik veel beter in, had een mooie toekomst kunnen zijn. Maar ach, paarden zijn ook hartstikke leuk en tijdens gym op de middelbare was ik toch de beste van de klas met hordelopen dus mijn leven is alsnog een succes geworden *D :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:26

Zonder paard ben ik strontchagrijnig!
En als ik chagrijnig ben geef ik geld uit, dus kan ik beter een paard hebben en geld daar aan uitgeven. Dan geef ik het blij uit !

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:29

Als ik geen paard had gekocht in het eerste jaar dat ik ging studeren (was een universiteitspaard toentertijd), had ik allerlei mensen nooit leren kennen, had mijn studie een ander verloop gehad waarschijnlijk, had ik waarschijnlijk nu niet mijn hond gehad, had ik niet gewoond waar ik nu woonde, het bedrijf niet gehad dat ik nu (zeer parttime, maar toch) heb en weet ik eigenlijk niet of ik de carriereswitch had gemaakt die ik afgelopen juli heb gemaakt.

Overigens had ik zonder dat eerste paard ook mijn moeder niet de paarden ingekregen, met alle daardoor volgende consequenties.

Daarnaast had ik niet allerlei paardenlevens op mijn naam gehad. Niets laat me meer glimmen als het bericht: "zonder jouw advies had mijn paard het waarschijnlijk niet gered".

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:47

Zonder paarden had ik nu waarschijnlijk geen fatsoenlijke job gehad en mijn leven niet op de rails gekregen en ging al mijn geld op aan stappen en drinken. Ik heb als 14 jarige mijn pony verkocht, en heb toen precies een jaar geen eigen pony gehad. Ik werd echt gek, ging nog amper naar school en had foute vrienden. 2014 kocht ik mijn eerste eigen ponytje terug en sindsdien heb ik altijd minstens 2 ponys gehad met op zijn ergst 5 ponys.

Nu staat de teller op 3 en ze geven me zoveel meer structuur en plezier in het leven. Ze kosten me af en toe handen vol geld, vooral nu eentje al sinds juni in training staat en tot eind volgende maand sowieso nog niet naar huis komt maar dat heb ik er voor over!

Soms denk ik wel eens, als ik ze verkoop hou ik zoveel meer geld over, maar waarschijnlijk verbras ik dat toch aan een veel te dure en snelle auto of aan op stap gaan, om dan uiteindelijk over 10 jaar nog thuis te wonen omdat ik alsnog niet heb kunnen sparen :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:20

Ik kan alleen maar denken..: 'Ik wil ooook een paardenkamer thuis!'.. :oo

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:27

Celiien schreef:
Goh ik heb dat nu.
En ik vin dhet heerlijk _O-
- Geld over (naja, over :+ )
- Geen moeten elke dag
- Geen rekening meer hoeven te houden met
- Geen zorgen over welzijn van
- Gewoon na werk op de bank kunnen hangen zonder iets te moeten
- Meer kunnen sporten (andere sporten dan paardrijden bedoel ik)
- Niet meer bijna elke dag mn haar hoeven wassen (deed ik altijd ivm cap/zweten)
- Geen stinkende paardrijkleding meer
- Geen auto onder het stro meer :+
- Meer reizen
- Geen gezeik van paardenmensen meer

Moet ik doorgaan := ik vind het heerlijk! Soms zou ik zelfs willen dat ik er nooit aan begonnen was :o

Hier net zo hoor. Het enige wat ik wel eens mis zijn de vakanties met m'n paard naar de Veluwe en het strand.
Maar heb er een heleboel andere leuke dingen voor terug gekregen (precies wat jij op noemt). Heb prachtige jaren gehad met paard en had het absoluut niet willen missen. Er is ook wel een tijdje overheen gegaan voordat ik me echt goed ging voelen zonder paard. Maar zou er niet meer aan beginnen nu.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:45

Vinden jullie paardrijkleding dan stinken? Ik vind het juist lekker ruiken en was het alleen uit vanwege het gezanik van niet-paardenliefhebbers waar ik soms mee omga.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:56

anjali schreef:
Vinden jullie paardrijkleding dan stinken? Ik vind het juist lekker ruiken en was het alleen uit vanwege het gezanik van niet-paardenliefhebbers waar ik soms mee omga.

Het stinkt ja, paarden zelf valt best mee maar een broek waar stront, kwijl of zweet in zit stinkt gewoon. Dus ik was m’n kleren omdat ze vies zijn en niet omdat anderen er over zeuren :’) Dus als niemand tegen jou zeuren zou je je kleren niet wassen? :’)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:01

- Een irritant verwend kreng zijn

Dan zou ik stoppen met werken en gewoon heel de dag met de honden spelen, katten aaien en tv kijken.

De paarden maken mij een leuker mens. Socialer, actiever en dankzij mijn werk minder wereldvreemd :')

Na 6 maanden zonder paard smeekte vriendlief mij om weer een paard te kopen. Hij heeft zelfs de helft betaald. Nu staan er 4 en heeft hij misschien af en toe een beetje spijt ;)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:25

Zou ik teveel tijd hebben om:

- te eten ennnn dicht te slibben
- lui te zijn
- na te denken over wat je allemaal wel niet voor een luxeproblemen hebt in het leven
- het huishouden te doen :x :r
- workaholic te worden en carriere te maken.
- mijn kast vol onnodige items te shoppen
- naar de sportschool te gaan en een fitchick te worden
- vriendje te irriteren
- te irriteren aan de mensheid in het algemeen

En voor de rest denk ik nergens over na :+

Mijn paard is echt de beste stap ever. Ook al denk ik er natuurlijk wel eens anders over als ik eens aan het eind van de maand een stukje geld tekort kom, in de stromende regen op stal sta, of de paardenpoep van mijn nieuwe, zuurverdiende nikes moet schrapen.
Ik heb een paard gekocht om bij mij dood te gaan, mits het financieel haalbaar blijft en ik haar kan blijven bieden wat ze nodig heeft (in de breedste zin van het word). En dat blijft zo.