Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Wanneer je een echt goede zadelmaker kunt vinden kan hij zeer waarschijnlijk de wrongen inkorten, vraag het anders eens aan de persoon waar je het zadel gekocht hebt. Het past goed op je paard maar jouw zit is overgeslagen , jammer.
moorcats schreef:Dit zadel is gewoon niet geschikt voor jou, als de beugels een gaatje korter zou doen; wat wel nodig is om je hakken uit te kunnen drukken en je onderbeen op de juiste plek te houden, dan komt je knie OP de wrong te liggen in plaats van tegen de wrong, om je knie dan aan te kunnen leggen, moet je verder naar achter gaan zitten en kom je op de lepel te zitten waardoor je idd een stoelzit creeert. Dit zadel zal je echt geen betere zit kunnen geven, hoe dan ook!
MirandaFuego schreef:Met een gaatje korter vind ik je ook beter zitten.
Maar ik zie sowieso verbetering, er zitten ook foto's bij waar je wel beter zit.
In korte tijd kun je niet direct alles veranderen natuurlijk!
Gewoon zelf telkens goed opletten dat je je bekken kantelt.
Succes!
Change3x schreef:Leuke vos!
Ik mis zover het te beoordelen valt op de foto’s losgelatenheid in de bovenlijn en lengtebuiging. Heb je ook een filmpje?
debberley83 schreef:Wat leuk dat je een fijn gevoel hebt bij deze veranderingen. Heel fijn. Dat je gevoel goed is, is het belangrijkste.
Ik heb zelf ook nog zo bizar veel te leren. Ik zie bij jou zoals eerder gezegd dat je bekken meer moet kantelen en je benen liggen nu zo ver naar achteren dat je het paard tegen werkt ipv helpt. En als je verder wilt komen liggen je benen nu al zo ver naar achteren dus kom je klem met de hulpen die je moet gaan geven.
Maar heerlijk om bezig te zijn en te werken aan verbetering. Succes! En vooral veel plezier
trysteffy schreef:debberley83 schreef:Wat leuk dat je een fijn gevoel hebt bij deze veranderingen. Heel fijn. Dat je gevoel goed is, is het belangrijkste.
Ik heb zelf ook nog zo bizar veel te leren. Ik zie bij jou zoals eerder gezegd dat je bekken meer moet kantelen en je benen liggen nu zo ver naar achteren dat je het paard tegen werkt ipv helpt. En als je verder wilt komen liggen je benen nu al zo ver naar achteren dus kom je klem met de hulpen die je moet gaan geven.
Maar heerlijk om bezig te zijn en te werken aan verbetering. Succes! En vooral veel plezier
Ja ik hou heel snel me bekken vast en daar heb ik heel vaak last van dat ik even moet stoppen en me been moet strekken ik probeer het los te laten maar weet gewoon niet hoe laatst ook zo’n heerlijke middendraf dat ik met doorzitten zo me best deed om er in mee te gaan er zijn drafpassen en blijven zitten maar toch weer dat me bekken vast kwamen te zitten ik hoop dat me instructeur me daar in ook kan helpen maar niet alles in 1 les kan alles