Jonge Appaloosa, uiterlijk? Kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flash111

Re: Jonge Appaloosa, uiterlijk? Kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 05:20

"Een goed paard heeft geen kleur". Daarom zelf jaren geleden voor de kinderen ooit een appaloosa aangeschaft. Wedstrijdruiter zijnde vond ik haar als paard echt niet mooi en manen en staart zagen er niet uit maar nooit hadden we een betrouwbaarder, eerlijker en gezonder paard op stal. Ze was de voorloper van meerdere andere Am.App. en heb thans nog steeds een eigen kweek volbloed x Appaloosa op stal voor recreatief gebruik.

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 16:25

Joolien schreef:
Idd niet alleen maar uitkiezen omdat je m mooi vind he. Kijk vooral of je je fijn voelt bij hem.
En mocht je m kopen, dan vooral laten keuren, en ook al zegt de eigenaar dat het niet nodig is, regel 1: ga nooit blind af op wat de verkoper zegt. Nooit, hoe lief of leuk de verkoper ook is.

Ja dat vind ik zo lastig want dan ben ik bang dat het overkomt alsof je ze niet vertrouwt enzo en ik ben dan bang dat ik mensen beledig haha. Maar ik snap wel dat het heel belangrijk is

Lynnepinny

Re: Jonge Appaloosa, uiterlijk? Kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:34

Nee hoor, is hartstikke normaal bij het kopen van een paard! Beter dat je het voor de zekerheid gewoon wel doet ipv dat je straks met een verborgen gebrek zit omdat je het wel vertrouwde zo ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:44

RiverHunter schreef:
Ja dat vind ik zo lastig want dan ben ik bang dat het overkomt alsof je ze niet vertrouwt enzo en ik ben dan bang dat ik mensen beledig haha. Maar ik snap wel dat het heel belangrijk is

Als mensen doen alsof ze beledigd zijn als je een paard door wilt laten keuren hebben ze iets te verbergen! Een klinische keuring is heel gebruikelijk.

Ook laten keuren door een dierenarts die je zelf uit hebt gekozen, niet de DA van de verkoper.

Ik hoop voor je dat het doorgaat en dat je er een super paardje aan hebt.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:45

RiverHunter schreef:
Joolien schreef:
Idd niet alleen maar uitkiezen omdat je m mooi vind he. Kijk vooral of je je fijn voelt bij hem.
En mocht je m kopen, dan vooral laten keuren, en ook al zegt de eigenaar dat het niet nodig is, regel 1: ga nooit blind af op wat de verkoper zegt. Nooit, hoe lief of leuk de verkoper ook is.

Ik zei tegen de heel aardige, zeker weten betrouwbare verkoper: ik vind het voor ons allebei fijn en belangrijk om zeker te weten dat alles op het moment van aankoop goed was. Ook voor jou, want stel dat ze over een maand kreupel is ofzo, dan hoef je je daar ook niet vervelend over te voelen.
Zo komt het niet over als wantrouwen, maar juist voor alle partijen verstandig.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:19

Mijn appie heb ik ook gekocht zonder keuring of 5-paneltest.. De verkoper ging helemaal uit z'n panty toen ik daar over begon.. Heb er absoluut geen spijt van dat ik haar toen toch gekocht heb, maar koop nooit meer een paard zonder test..

Haar staart Was een hangend zooitje pluis.. Ze krijgt nu sinds 2 jaar elka dag biotine en af en toe cowboy magic detangler door haar haar heen en sinds een jaar is haar staart eindelijk dikker en veel langer.. Haar staart kwam nooit verder dan de hak en het hangt nu onder haar kogel.. Dus het kan wel degelijk..

Ze is m'n eerste paard, maar heb zelden een betrouwbaarder paard gezien.. Ze heeft poedersuiker (lees: humor), maar is absoluut nooit gemeen..

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:03

Rex_Rolfo schreef:
RiverHunter schreef:

Als mensen doen alsof ze beledigd zijn als je een paard door wilt laten keuren hebben ze iets te verbergen! Een klinische keuring is heel gebruikelijk.

Ook laten keuren door een dierenarts die je zelf uit hebt gekozen, niet de DA van de verkoper.

Ik hoop voor je dat het doorgaat en dat je er een super paardje aan hebt.

Thanx, ik ook!

RiverHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 14:05

rainbow8 schreef:
Mijn appie heb ik ook gekocht zonder keuring of 5-paneltest.. De verkoper ging helemaal uit z'n panty toen ik daar over begon.. Heb er absoluut geen spijt van dat ik haar toen toch gekocht heb, maar koop nooit meer een paard zonder test..

Haar staart Was een hangend zooitje pluis.. Ze krijgt nu sinds 2 jaar elka dag biotine en af en toe cowboy magic detangler door haar haar heen en sinds een jaar is haar staart eindelijk dikker en veel langer.. Haar staart kwam nooit verder dan de hak en het hangt nu onder haar kogel.. Dus het kan wel degelijk..

Ze is m'n eerste paard, maar heb zelden een betrouwbaarder paard gezien.. Ze heeft poedersuiker (lees: humor), maar is absoluut nooit gemeen..

Dat hoor ik vaak dat ze betrouwbaar en goudeerlijk zijn. Hij heeft overigens een hele mooi dikke lange staart maar alleen niet echt manen