Paard gestolen/vermist

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:11

Tazzey schreef:
Nee, zo werkt het gelukkig in het Nederlands recht niet en naar mijn weten ook niet in het Belgisch en Duits recht. Het is een verhaal dat ooit eens de wereld in geholpen is maar dat geen fundering in de wet vindt. Gelukkig ook maar want het was een bonte boel geworden als dat zo gemakkelijk was geweest. De eigendom van een goed, en een dier is voor de wet een goed, kan alleen door schenking, verkoop of vererving overgaan in andere handen.

Toch kan iemand niet oneindig blijven betalen voor andermans paard natuurlijk.. Ben benieuwd hoe het hele verhaal nou in elkaar zit, waar zien jullie die fb berichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:17

Nee, iemand die een paard verzorgt wordt niet zo maar eigenaar.

Maar ergens snap ik de staleigenaar wel een beetje: TS staat onder beschermingsbewind schreef ze eerder, enhet lijkt me erg sterk dat de bewindvoerder akkoord is gegaan met de aankoop en vervolgens een stallingsovereenkomst met een pensionstal. En als je als staleigenaar in de smiezen krijgt dat iemand onder beschermingsbewind staat (en dus helemaal geen overeenkomsten mag sluiten zonder toestemming van de bewindvoerder) dan voel je als staleigenaar ook op je klompen aan dat het je vele maanden en vele procedures kost om je geld nog te krijgen. Als je het nog krijgt. En al die tijd dat jij geld moet steken in juridische bijstand en procedures, staat dat paard daar, moet je ervoor zorgen en vreet ie je hooi weg. En dat terwijl je de box ook had kunnen verhuren aan een betalende klant. En als die eigenaar dan ook nog langdurig buiten beeld blijft en je hoort verder niks.... Dus nee, zomaar een anders paard verkopen mag niet, maar ergens snap ik wel dat ie er waarschijnlijk flink mee in z’n maag zat.

Lunahilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:20

Juut schreef:
goeroe schreef:
Ik heb het andere topic ook gelezen en zoals je het beschrijft klinkt het niet ok zoals het gegaan is TS. Ik kan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent. Maar eerlijk? Ik denk dat het wel een aantal problemen voor je oplost en dat je het daarom misschien beter kunt laten rusten. Je hebt niet meer de verantwoordelijkheid voor een dier waar je toch al weinig naar omkeek, een grote schuld is afgelost en je andere schulden kunnen sneller worden afbetaald nu je deze maandelijkse kosten niet meer hebt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je paard gaat, maar misschien kun je dat dan beter de insteek van je speurtocht laten zijn en niet dat het dier bij je terugkomt.

WTF? Paard wordt zonder medeweten eigenaar opgehaald....natuurlijk laat ze dat niet rusten! Is heel wat anders dan zelf bewust je paard verkopen...

TS: sterkte. Met alle wendingen en kleine details lijkt het me wel handig een goed gesprek met politie en bewindvoerder te houden wat nu met wie gaande is, en welke afspraken al gemaakt waren.

Er wordt net tegen mij gezegd dat de eigenaar al maanden geen stalkosten heeft betaal nooit naar de veearts gaat en al een jaar niet bij het paard is gaan kijken. Maar ik weet het ook niet zeker of het waar is
Laatst bijgewerkt door Lunahilly op 12-08-18 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

De staleigenaar word op fb en hier door het slijk gehaald maar wanneer ik reacties lees van sommigen op fb dan is het aan hem te danken dat het dier zelfs nog leeft want vanaf April is de ts er een paar keer geweest en verder kwamen er allerlei figuren langs. Staleigenaar zorgde voor afspraken smid en weidegang en de ts had vanaf april nog geen cent betaalt aan stallingsgeld.

Kidde

Tazzey schreef:
Nee, zo werkt het gelukkig in het Nederlands recht niet en naar mijn weten ook niet in het Belgisch en Duits recht. Het is een verhaal dat ooit eens de wereld in geholpen is maar dat geen fundering in de wet vindt. Gelukkig ook maar want het was een bonte boel geworden als dat zo gemakkelijk was geweest. De eigendom van een goed, en een dier is voor de wet een goed, kan alleen door schenking, verkoop of vererving overgaan in andere handen.

De stadhouder wordt inderdaad geen eigenaar en mag het paard dus niet zo maar zonder tussenkomst van de rechter verkopen. Hij kan wel zijn retentierecht uitoefenen: http://www.paardenadvocaat.nl/posts/kra ... -dank-102/

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:22

bigone schreef:
De staleigenaar word op fb en hier door het slijk gehaald maar wanneer ik reacties lees van sommigen op fb dan is het aan hem te danken dat het dier zelfs nog leeft want vanaf April is de ts er een paar keer geweest en verder kwamen er allerlei figuren langs. Staleigenaar zorgde voor afspraken smid en weidegang en de ts had vanaf april nog geen cent betaalt aan stallingsgeld.

Mocht dit waar zijn kan ik het me van de stalhouder zeker voorstellen, maar juridisch gezien heeft hij het niet netjes opgelost als hij haar daadwerkelijk verkocht heeft: http://www.paardenadvocaat.nl/posts/kra ... -dank-102/

pateeke

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:30

Het lijkt mij een vaag verhaal met inderdaad 2 kanten aan.
De enige raad die ik kan geven TS: als je aangifte hebt gedaan, wat ik dacht dat je inderdaad gedaan hebt, laat dan de politie zijn werk doen en zoeken naar je paard en verwijder dit topic en je fbposts. Op deze manier gaat het van mond tot mond en wordt het verhaal er niet beter op. Je haalt je een hoop miserie op de hals door dit topic te laten staan en je fbpost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:35

...en het is natuurlijk maar de vraag of de staleigenaar het paard zonder toestemming heeft verkocht. Wie weet had hij toestemming van de bewindvoerder en was dat voldoende om dit te mogen doen? Of is hij wel langs de rechter geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:36

Waarom moet de ts alles gaan verwijderen? Ze is op zoek naar haar paard punt. En zelfs als het allemaal waar blijkt te zijn van de beschuldigingen naar haar kant toe, mag een stalhouder nog steeds een paard van een ander niet verkopen, zonder eerst een uitspraak van een procedure te hebben. Ik vermoed dat als die er wel is en de ts dit heeft verzonnen om achter de verblijfplaats van het paard te komen, dit heel snel boven water zal komen. Want een stalhouder zit hier natuurlijk ook niet op te wachten.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:47

MiniMeLona schreef:
Waarom moet de ts alles gaan verwijderen? Ze is op zoek naar haar paard punt. En zelfs als het allemaal waar blijkt te zijn van de beschuldigingen naar haar kant toe, mag een stalhouder nog steeds een paard van een ander niet verkopen, zonder eerst een uitspraak van een procedure te hebben. Ik vermoed dat als die er wel is en de ts dit heeft verzonnen om achter de verblijfplaats van het paard te komen, dit heel snel boven water zal komen. Want een stalhouder zit hier natuurlijk ook niet op te wachten.

Het verhaal wordt gewoon steeds groter en na verloop van tijd gaat er vanalles de ronde, oa over TS, waar nog maar weinig van klopt. Lijkt me dat dat TS ook niet bepaald veel goed gaat doen en ze haar paard er ook niet makkelijker door gaat terugvinden.
Bv, als je leest, lees je eerst dat ze 3 maand geen stalgeld betaald heeft en niet naar haar paard gegaan is, dan wordt er al ergens gezegd 6 maand, dat wordt dan ineens ergens 9 maand en zelfs een jaar...
En heel dat verhaal met alle vuile was van TS wordt nu gewoon de wereld in gestuurd via social media. Ik zou daar persoonlijk mee opletten, maar goed, dat ben ik.
En nee, volgens mij heeft een staleigenaar ook geen recht om een paard te verkopen, maar als je alle berichten leest, is het zelfs niet zeker dat het paard verkocht of gestolen oid is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:48

Het andere topic is al weg?
Maar als ik zo de andere kant van het verhaal lees is het paard nu wel beter af.
TS, ik denk dat dit een mooie tijd is om aan je problemen te gaan werken. Het is rot hoe het gelopen is, maar zie het als een levensles.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:48

Ik vind dat er op fb maar veel geroepen wordt zonder bewijs. Wie weet of het paard verwaarloosd werd, ik heb de stalhouder niet gehoord hierin.

Als het paard van ts echt weg is zonder haar weten hoop ik echt dat ze het paard terug krijgt en haar leven meer orde geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:49

Daar heb je een goed punt pateeke, maar als ts oprecht is in haar verdriet en niet weten wat er nu echt gebeurd is, kan ik mij voorstellen dat je dat voor lief neemt, omdat je er alles aan wilt doen om je paard te vinden. Wijs, nee waarschijnlijk niet, maar ik begrijp het wel...

Amber_anne

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:50

Ik denk eigenlijk dat is beter de reacties onder het bericht kan uitzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:55

MiniMeLona schreef:
Daar heb je een goed punt pateeke, maar als ts oprecht is in haar verdriet en niet weten wat er nu echt gebeurd is, kan ik mij voorstellen dat je dat voor lief neemt, omdat je er alles aan wilt doen om je paard te vinden. Wijs, nee waarschijnlijk niet, maar ik begrijp het wel...

Ja, dat snap ik ook heel goed. Al gaat er misschien veel mis in je leven en ben je niet altijd in staat om de meest verstandige keuzes te maken, dat betekent niet dat je niet reteveel om een dier geeft natuurlijk.

Ik hoop ook van harte dat ze m terugvindt. En dat hij op een fijne plek staat en goed verzorgd wordt. En dat haar dat een stukje rust geeft en ze het daarmee ook los kan laten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:56

Ik plaats hier een slotje voor overleg.