Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Weet je aan wat voor een vorm van koliek je paardje overleden is? heel veel sterkte er nog mee trouwens.
Ik denk dat de huisvestiging niet zoveel uitgemaakt heeft..koliek is dikke vette pech.
Het zou wel kunnen dat het paard bijvoorbeeld al veel zand in de darmen had oid.
Nimber schreef:Wat onwijs sneu voor je. Toch zou ik echt weer door gaan zoeken naar een andere topper. Neem je tijd. Je hebt nu pech gehad, door dit weer hoor ik veel van koliek gevallen doordat er amper gras staat krijgen veel paarden toch wat zand binnen. En nu met alle regen gaat t gras ineens groeien en is de kans ook weer groter op koliek.
Ik heb al bijna 20 jaar eigen paarden, 10 jaar pension stalling gehad met rond de 18 paarden op stal. In die 20 jaar ben ik er 1 verloren aan koliek.
Rizette schreef:Rizette
Ja ze stond op mijn werk 7 minuten bij mij vandaan
Ik dacht in eerste instantie dat je het voeren en verzorgen van het paard in eigen beheer had. Maar je paard stond dus bij anderen. Het probleem van een paard op pension is dat je niet zoveel invloed hebt op het soort gras in de weide de hoeveelheid weide , de momenten van voeren enz enz. Ik weet ook niet of dit ter zake kundige paardenmensen zijn of mensen met paarden. Ik zou zelf hoge eisen stellen aan de plek waar ik mijn paard in pension zou zetten. Als ik het goed begrijp heb je nog nooit een paard zelf in eigen stalling en beheer gehad? Dan is het allemaal ook wel heel erg nieuw voor je en dan kun je al wel jaren rijden maar de verzorgingen enz is toch heel wat anders.
davinci2412 schreef:Ik heb afgelopen jaar mijn pony in moeten laten slapen en in december een paard dat ik voor iemand anders mocht rijden ( ik wilde hem eigenlijk kopen, maar had helaas geen ruimte). Allebei de paarden geen echte duidelijke oorzaak waar precies de pijn vandaan kwam en allebei nog (relatief) jong ( 6 & 13). Ik had toen ook heel veel moeite met het opnieuw kijken naar een paardje. Wilde wel verder in de sport en daar was toch een paard voor nodig. Ik heb het rustig aan gedaan, eerst wat gekeken en toen al eens gereageerd. Merkte toch dat de stap om te gaan kijken erg groot was. Ik heb toen een advertentie gezet op sporthorses met waar ik naar opzoek was. Kreeg een appje van een fokker die een leuke merrie had staan of het wat was. De merrie had dusdanig veel kwaliteit dat ik mezelf een schop onder mn kont heb gegeven en ben gaan kijken,, ze staat nu bij me in wei
Iedereen heeft zijn eigen tempo, maar merk toch dat ondanks dat ik ze beide nog mis ik nu ook weer erg blij ben met dit paard. Ik heb wel nog steeds dat ik denk een kreupelheid of iets anders te zien terwijl dit niet zo is maar dit zal vast ook slijten op den duur
hapsenwish schreef:Elisa2 schreef:Weet je aan wat voor een vorm van koliek je paardje overleden is? heel veel sterkte er nog mee trouwens.
Ik denk dat de huisvestiging niet zoveel uitgemaakt heeft..koliek is dikke vette pech.
Het zou wel kunnen dat het paard bijvoorbeeld al veel zand in de darmen had oid.
Da zei dat het wen knoop in de darm was en opereren al niet meer mogelijk was....
Dat zou wel kunnen van dat zand
hapsenwish schreef:Rizette schreef:Het kan pech zijn, je paard kan al iets gemankeerd hebben en je kunt misscchien wel wat fout gedaan hebben. Niemand die het je ooit zeker zal gaan zeggen w.s. Maar misschien kun je op den duur toch weer een paard naar je hart zoeken maar zorg voor iemand in de buurt waar je te rade kunt gaan met je vragen en die misschien ook ongevraagd je met je paard wil helpen. Een soort paardenhoudcoach zeg maar. Een oude rot in de paarden. Het kan een enorme steun en toeverlaat zijn voor je denk ik.
Dank je voor de tip die had ik idd al, en die zegt ook was echt dikke pech, alleen mijn eigen schuld ( ik weet het echt stom) had haar niet laten keuren van te voren wat ik dus nu sowieso wel zou doen! Maar wel nog steeds contact met de vorige eigenaar en die is ook ontzettend geschrokken ervan