Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:15

Anoniem schreef:
Maar als je vooraf ziet / vindt dat je paard niet oke is, waarom stap je dan op?

Dit was idd ook het eerste wat ik dacht. Al moet in een lange dure reis maken om ergens te rijden, als het paard er niet uit ziet dat ie het aankan stap ik niet op!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:16

Ach, dankzij dit soort topics leer je wel weer waar je in ieder geval géén rit moet boeken. Wel erg vervelend voor jou TS deze ervaring!
Die 160€ was duur leergeld zo te lezen.

Edit: typo’s
Laatst bijgewerkt door Mars op 07-08-18 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:16

iirrssjjee schreef:
ElizeVdS schreef:
De kans dat je om 18:30 begint en dan nog 3 uur rijdt lijkt mij niet heel groot.

Daarnaast schandalig om als bedrijf een klant zo te kijk te zetten, of het verhaal nu klopt of niet. Dit los je dan onderling op!

Dit staat er op de site;
STRANDRITTEN:

KORTE STRANDRIT 40,- duur 2 u. is incl. korte les, en 2 consumpties

LANGE STRANDRIT 50,- duur 3 u. is incl. korte les, en 2 consumpties

HALVE DAG RIT, 60,- is incl. lunch of eenvoudig diner.

Dus toch 3 uur... Vaak heb je ook maneges dat je aan komt en je paard al opgezadeld en al op stapt, dus verstrek je binnen 10 minuten...

Guido1234: Ik denk dat dit hetgeen verklaart waarom de TS nog een drankje is blijven doen, je hebt er tenslotte voor betaald :)

Verder (gelukkig) geen ervaringen hier, maar ik vind de reactie die hier geplaatst wordt van (wellicht wel/niet) eigenaar dusdanig slecht dat ik het niemand aan zou bevelen.

Anoniem

Re: Slechte strandrit ervaring in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:20

Zo hier hoef je ook nooit meer te komen. Wat een reactie Guido.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:22

Guido1234 schreef:
Florale schreef:
Ik snap niet dat deze Fries nog een "passend" zadel past opzij of haarrug. Een kennis van mij weet waar het dier vandaan komt en volgens haar is het dier niet pijnvrij. Ondertussen loopt het daar al een paar jaar.
Ik kom ze wel eens tegen in den helder op buitenrit. Ook beginners gaan mee al dan niet op gympen.

Welke kennis ?
Is dat in de echte wereld of in de fictieve bokt wereld .

In de echte wereld.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:34

Vervelend TS dat je een negatieve ervaring had met de strandrit.

Ik kan wel begrijpen waarom TS er een topic over opent, maar de reactie van Guido vind ik dan weer vreemd. Waarom zoiets 'uitvechten' via bokt? Er bestaan tig andere manieren om om te gaan met ontevredenheid van klanten. Ja, tuurlijk kan je niet voor iedereen goed doen, maar om het op deze manier - via een (negatieve) reactie op een openbaar forum - aan te pakken, vind ik dan weer niet bepaald professioneel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:58

Brainless schreef:
Om te gieren dit.
Had je er maar verstand van... mijn kennis/vriendin (Lichte Tour, Z SGW geweest), werd op die oude Fries gezet...
Want volgens jullie was zij absoluut niet gevorderd.. echt zij pieste bijna in haar broek van het lachen.
_/-\o_ :')

Toen ik openingspost las dacht ik 'he, dat klinkt bekend...' Maar mijn ervaring was met een andere stal daar in de buurt. Wel zelfde verhaal :+
Half uur lang medewerkers daar lastig moeten vallen om een dekje, waarna nr zoveel er 1 uit een kast trok, nog net 3 secondes werk. Ook ik zat op een half blind paard: strandopgang snapte ze niet, dus moest ze aan een touwtje met begeleider mee. De persoon op de fries raakten we ook kwijt op het strand. Na flink stuk doorgaloperen werd er gestapt tot de fries uiteindelijk bij was, deze begeleidster ging ook niet terug. Te vroeg stil staan op ruiterpad, waardoor ik met kippig paard nog midden op de 80 klm weg stond, in een bocht....of ze aub toch even een paar meter door wilde stappen?

Zo waren er meer van die aparte dingen. Hebben er met zn allen heel hard om kunnen lachen, en eerlijk: het was zo slecht dat we nu jaren later nog steeds napret hebben. :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:00

Maar als je denkt dat een ruiter wat minder gevorderd is, waarom zet je die dan op een dier dat blind is aan één oog? Het lijkt me dat je daar juist geen mindere ruiters op wilt hebben, omdat die niet weten hoe daar mee om te gaan :=

Oh, en over de 'fictieve' Bokt wereld: wist je dat er ook (een paar) echte mensen op Bokt zitten? Die nu waarschijnlijk je reactie lezen en wel even twee keer na gaan denken voordat ze een strandrit boeken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:14

Heel raar gezegd van mij hoor, maar als dat paard blind was aan 1 oog, waarom neem je de zweep dan niet in de hand aan de kant waar ze niks ziet?
Dan ook geen onrust. Uiteraard niet gebruiken, maar wel bij je hebben.
Als je hem dan even nodig hebt kun je hem desnoods toch overpakken naar de andere kant...

Goed dat is dan mijn visie daarop.

Het alleen laten van een ruiter dat is zeker niet netjes en zou ik ook niet erg waarderen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:40

Guido1234 schreef:
Knight_59 schreef:
Omdat we allebei een drukke agenda was het even zoeken naar een beschikbare buitenrit lokatie en dag maar uiteindelijk lukte het. :) We zijn die dag met veel voorpret en dito opwinding afgereisd naar Den Helder voor de Strandrit bij de stal Haaster en de Jong.

We kwamen aan om 18:30 en werden vriendelijk verwelkomt en na wat inrijden en borstelen gingen we op pad.

Daar gingen een aantal dingen niet goed:

De Fries waar ik op reed is was blind aan één oog vanaf de geboorte én erg oud (!) en had een behoorlijk doorgezakte rug, hij reageerde ondanks dat ik dat vooraf had gevraagd onrustig op de zweep die ik mee had, die ik later bij de begeleider inleverde. Het blinde oog was geen probleem had hij gezegd van maar op het strand zag hij een hond en later een kind over het hoofd en gleed op het eind bijna in een sloot aan zijn blinde kant.
De zweep was nodig voor de galop, en op het strand ging de groep opeens vooruit (in galop) en omdat ik geen zweep had lukte dat niet en kon ik niet mee wat ik ook deed. Vervolgens gaf mijn Fries het helemaal op en wilde alleen stappen en af en toe een korte draf. Er werd niet gewacht door de groep |( en de begeleider kwam ook niet terug om te helpen, heel erg vervelend! Mijn paard deed alleen maar waar hij zelf zin in had en reageerde nergens op. Ik heb dat vele malen tijdens de rit gemeld maar er werd niets mee gedaan. Ook reed er een meisje mee van de stal op een merrie die heel erg onrustig was en die onrust had duidelijk invloed op de andere paarden.
Er werd een half uur voor het eind gepauzeerd en uiteindelijk kon ik even ruilen en op een ander overigens erg lief paard de rit afmaken.

We hebben de paarden afgezadeld een biertje gedronken en zijn weer huiswaarts gegaan,

Al met al toch wel een grote teleurstelling, de rit had ons toch incl reis € 160,- gekost en daarvoor verwacht je toch op zijn minst een goed paard. de eigenaar appte mij nog dat ik volgende keer een beter paard zou krijgen (en dat de foto’s die hij van ons had gemaakt kwijt waren :-( ), maar ik denk niet dat er een volgende keer zal zijn.

Zoals ik ook al in de echte wereld geappt hebt naar u als u onvrede heeft waarom verteld u dat niet hier dan hadden wij naar een oplossing kunnen zoeken.
Daarbij heeft u niet bij mij maar vind je buitenrit gereserveerd en deze rit kost normaliter 100 Euro voor twee personen.
Daarbij gaf u aan gevorderd te zijn toch heb ik gekozen om u op een ouder paard te zetten omdat vele ruiters hun rijkunst overschatten en het aan ons is hier doorheen te prikken.
Dat was in dit geval ook zo.
Wij verwelkomen honderden gasten per jaar dat niet iedereen tevreden kan zijn zal zo zijn maar uw verhaal bevat veel fictie.

Wij doen altijd ons uiterste best mensen tevreden te maken en een fijne ervaring mee te geven.
Ik wens u succes in uw verdere ruiter carrière.
Jammer dat u niet hier uw onvrede uit maar gezellig blijft zitten en wat drinken.
Ik laat het hierbij.

Nou volgens mij doe je dat helemaal niet, ts heeft tijdens de rit meerdere malen aangegeven dat het niet wilde lukken met het paard. Daarnaast had de begeleiding die mee was sowieso moeten ingrijpen als ze zien dat het niet gaat, wat ook niet is gebeurd.

Tevens vind ik dat je na deze klacht zou moeten zoeken naar een oplossing. Je komt nu echt over van je vond het niet wat pech gehad de volgende keer beter. Je zou ts een gratis nieuwe rit aan kunnen bieden of haar de kosten kunnen vergoeden. Dan laat je zien wat te willen doen en nemen de mensen je serieus, maar op deze manier heb ik er geen goede woorden voor over.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:11

Foaly schreef:
Maar als je denkt dat een ruiter wat minder gevorderd is, waarom zet je die dan op een dier dat blind is aan één oog? Het lijkt me dat je daar juist geen mindere ruiters op wilt hebben, omdat die niet weten hoe daar mee om te gaan :=

Oh, en over de 'fictieve' Bokt wereld: wist je dat er ook (een paar) echte mensen op Bokt zitten? Die nu waarschijnlijk je reactie lezen en wel even twee keer na gaan denken voordat ze een strandrit boeken?

Niet!! :oo

Dus... Ik heb altijd.. tegen ECHTE mensen gepraat?

Wicked..... :))

Ontopic: wat foaly hier aankaart, ben ik inderdaad ook wel erg benieuwd naar.. Beetje aparte beredenering van zo'n stal..

Knight_59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 07:49

Cheminee schreef:
Ach vertel eens wat anders :+

Jammer dat je niet even vooraf geinformeerd hebt. Had je veel ellende bespaard :(:) er staan zat topics over hun.

Hier in den helder gaan de meeste naar noot of bruin. Maar als je toch al van ver komt, adviseer ik voor dd volgende keer om door te rijden naar texel

Ik hoop dat je ondanks het oudr paard, toch genoten hebt van ons prachtige strand!

Ik heb wel gekeken van te voren maar vond niet echt iets, zou mooi zijn als er een beoordelingssite zou zijn over buitenritten..

Knight_59

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 07:55

Cinnepin schreef:
Anoniem schreef:
Maar als je vooraf ziet / vindt dat je paard niet oke is, waarom stap je dan op?

Dit was idd ook het eerste wat ik dacht. Al moet in een lange dure reis maken om ergens te rijden, als het paard er niet uit ziet dat ie het aankan stap ik niet op!

Je heb gelijk, ik zal voortaan eerder op mijn eigen intuïtie dan op (fout) advies van afgaan van eigenaren of instructeurs. heb er spijt van en zal niet meer gebeuren. Ik heb de stal nu ook gevraagd dit paard niet meer in te zetten voor buitenritten..

Vitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:07

nine1987 schreef:
Wauw.. Of je brandt je klanten even af Guido.. >;)

Het gaat om hoe iemand een rit ERVAART.. En jouw KLANT heeft deze rit als vervelend ervaren..

Lekker prefessioneel ben jij.. :=
Op deze manier zorg je er alleen maar voor dat niemand jouw stal nog aanbeveelt.. :n

Precies dit! Wat een ongepaste reactie Guido!
Mooie reclame voor je zaak!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:09

Bij het lezen van de titel wist ik eigenlijk al meteen om welke stal het gaat, een blik in het topic bevestigd het inderdaad....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:14

Knight_59 schreef:
Cinnepin schreef:

Je heb gelijk, ik zal voortaan eerder op mijn eigen intuïtie dan op (fout) advies van afgaan van eigenaren of instructeurs. heb er spijt van en zal niet meer gebeuren. Ik heb de stal nu ook gevraagd dit paard niet meer in te zetten voor buitenritten..
Nou dat kun je op je buik schrijven, ik ken ze heel wat langer dan vandaag en dat gaat never nooit niet gebeuren. Hoogstens een enkeltje Italië ;)

Wel enorm rot voor TS, best een flink bedrag en dan van zo'n koude kermis thuis komen is niet tof.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:16

Guido is zo te horen zoeen die slachters opkoopt, ze nog een seizoen uitbuit voor de toeristen en dan alsnog afdankt.... chapeau Guido!! :r

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:18

Ailill schreef:
Knight_59 schreef:
Nou dat kun je op je buik schrijven, ik ken ze heel wat langer dan vandaag en dat gaat never nooit niet gebeuren. Hoogstens een enkeltje Italië ;)

Wel enorm rot voor TS, best een flink bedrag en dan van zo'n koude kermis thuis komen is niet tof.

Ik ken de stal nietwaar ik zou inderdaad ook niet verwachten dat ze rekening houden met jouw vraag om het paard niet meer in te zetten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:26

Billy schreef:
Guido is zo te horen zoeen die slachters opkoopt, ze nog een seizoen uitbuit voor de toeristen en dan alsnog afdankt.... chapeau Guido!! :r
Of ze worden verkocht, uiteraard na keuring van een DA. En geen andere DA dan hun eigen DA _O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:34

Of Stefan zet je paard te koop (dat helemaal niet te koop staat) en dat je dan de hele tijd gebeld wordt met vragen over de advertentie :+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 08-08-18 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:35

Goldie schreef:
Of Stefan zet je paard te koop (dat helemaal niet te koop staat) en dat je dan de hele tijd gebeld wordt met vragen over de advertentie :+
Hilarisch :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:35

Ja wel he :')

Of dat we midden in de nacht de paarden hebben gevangen omdat ze weer eens uitgebroken waren (oude locatie) en over de weg liepen en de politie bij ons aan kwam kloppen :=

Het wordt nooit saai met zulke mensen in de buurt zullen we maar zeggen :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:37

Goldie schreef:
Ja wel he :')

Of dat we midden in de nacht de paarden hebben gevangen omdat ze weer eens uitgebroken waren (oude locatie) en over de weg liepen en de politie bij ons aan kwam kloppen :=

Het wordt nooit saai met zulke mensen in de buurt zullen we maar zeggen :D
Het is natuurlijk ronduit schandalig, maar wat die lui betreft sta ik nergens meer van te kijken :n

Je bedoelt die locatie bij/aan het spoor?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:39

Ja, die bedoel ik inderdaad :j

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:58

Goldie schreef:
Bij het lezen van de titel wist ik eigenlijk al meteen om welke stal het gaat, een blik in het topic bevestigd het inderdaad....

Hahahaha volgens mij geeft iedereen uit den helder dezelfde reactie :+