Taxatie pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:08

xAnthea schreef:
Ik heb even verder gezocht naar de advertentie. Op Instagram is de vraagprijs tussen de 9000 en 12000. Voor die prijs vind ik toch dat de pony iets van niveau moet hebben wat moeilijk is op zo'n jonge leeftijd. Foto's zijn ook vreselijk en ik zou haar niet eens te koop aanbieden met zo'n foto's. Maak dan rijfoto's en een filmpje. Mss loopt ze wel al op goed niveau (wat mij dan ook weer af zou schrikken aangezien een 3 jarige dat imo nog niet moet kunnen).

Voor die prijs verwacht ik ook een pony die al wat gepresteerd heeft. Ik vind het wel een prachtig dier om te zien. In november heb ik voor mijn dochter van 12 een D pony gekocht; in die zoektocht heb ik bewust gezocht naar een pony bovenin de maat en die zijn gewild. Door die 2 dingen; maat en het feit dat ze 3 is en nog geen wedstrijdervaring heeft natuurlijk, vind ik de prijs echt flink te hoog. Ik zou eerder rond de 4500 verwachten (want goed papier, gewilde kleur en ik neem even aan dat ze goede gangen heeft)

lailapri

Re: Taxatie pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:24

1.41 is in de Scandinavische landen nog een c pony en voor de springsport wel gewild maar dan liefst ook al 1.10/1.20 niveau. Dan zijn ze 10.000+wat de gek er voor geeft waard.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:44

lailapri schreef:
1.41 is in de Scandinavische landen nog een c pony en voor de springsport wel gewild maar dan liefst ook al 1.10/1.20 niveau. Dan zijn ze 10.000+wat de gek er voor geeft waard.

Interessant! Ik heb er ook een lopen die me te klein is gebleven, misschien betere optie om straks de spring sport in te laten gaan dus.

TS, je zou eventueel nog in Duitsland kunnen adverteren, daar liggen de prijzen wat hoger. Maar bedenk dat alleen heel erg braaf vooral gewild is voor jongere kinderen en daarbij is kwaliteit ondergeschikt. Degene die de kwaliteit wel echt zoeken, gaan echt niet kijken onder de 146/147. Ik ben zelf je advertentie ook tegengekomen (voor dit topic hier stond), heb weleens wat staan om zo op te leiden en heb direct weggeklikt toen ik de maat zag. Waarom, ik kom er bijna niet meer vanaf, laat staan voor leuk geld.

Verdoni_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:15

bedankt voor al jullie tips!
ik ga vandaag aan de slag met nieuwe foto's en een filmpje!
Daarnaast ga ik me nog eens buigen over de prijs.
Ze moet gewoon goed terecht komen, en inderdaad, haar maat zit haar tegen.

to be continued!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:33

Verdoni_10 schreef:
bedankt voor al jullie tips!
ik ga vandaag aan de slag met nieuwe foto's en een filmpje!
Daarnaast ga ik me nog eens buigen over de prijs.
Ze moet gewoon goed terecht komen, en inderdaad, haar maat zit haar tegen.

to be continued!

Ik moest nog eens denken aan je topic, blijf me namelijk een beetje afvragen hoe je ooit op een prijs van 5, 9 of zelfs 12 uitgekomen bent. Mocht degene die ze in training heeft je dit als indicatie gegeven hebben zou ik dat namelijk echt behoorlijk banketstaaf vinden. Want ik kan me voorstellen dat je op basis daarvan bereid bent een stuk meer te investeren in de pony dan wanneer ze direct hadden aangegeven dat 3,5-4 echt wel de max zou zijn...en echt, die hogere prijzen zijn nooit realiteit geweest voor kleinere ponys ongeacht de kleur. Misschien en hopelijk zit ik er helemaal naast, maar voor het geval dat is het wat om in je achterhoofd te houden en zou ik het daar ook niet zo bij laten zitten denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:01

Niet helemaal hetzelfde maar ik heb ook eens een vierjarige van 1.42 voor meer dan 9k verkocht, weliswaar naar het buitenland maar ook zo mak als een schaap en een springer, maakte niet uit wat je hem voorzette , hij sprong echt alles met twee vingers in de neus. Heeft later het kader nog gehaald dus was wel kwaliteit die er op die leeftijd al heel duidelijk in zat.
Dus is dit qua beweging een pony die onder het zadel al echt goed loopt en ook potentie op fei of hoger heeft dan is 6 a 7 geen gek bedrag.

anjali

Re: Taxatie pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:38

je moet de juiste klant weten te vinden.