Tango1979 schreef:Dorine92 schreef:Mijn droompaard hoeft niet veel te kosten. Als ie maar een goed karakter heeft en een functionele (desnoods verder totaal ongewenste) bouw. De knopjes zet ik er zelf wel op.
Net een leuk paard gekocht. 5 jaar geworden dit jaar, zadelmak, zeer braaf, groooooot, leuke uitstraling, 3 goede gangen, altijd vrolijk, nergens bang voor. Maar no way dat ik van die bedragen die jullie noemen ga uitgeven. Daar kan ik al mijn stallen mee vol zetten en dan hou ik nog een heul best bedrag over. Al had ik zulke bedragen op mijn bankrekening staan, dan zouden die overigens zeker niet besteed worden aan zulke dure paarden
[ [url=m/Z1ZlLt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar gezien jouw onderschrift heb jij de ervaring (en wrs ook het talent) om een paard heel goed op te leiden![]()
Wil je een leermeester dan betaal je ook meer.
Dat hoeft ook niet per se. Je kunt ook een ouder paard kopen als eerste paard. Dan hoeft ie echt niet zo duur meer te zijn.
Daarnaast heb ik altijd mijn geld besteed aan lessen ipv een kant en klaar paard te kopen. Eerst met paarden van anderen veel gelest (soms wel 2 a 3x per week als ik dat nodig vond) en uiteraard met mijn eigen ook. Dat kostte ook klauwen met geld maar dan investeer je het geld op een naar mijn idee veel slimmere manier. Nu kan ik veel zelf dus minder intensief lessen nodig dan toen. En kan inderdaad de waarde er zelf aan rijden.
Ik zie veel mensen met dure paarden die maar aanklooien en veel frustratie ervaren. Met een goede instructie, een lief vuilnisbakkie en een lekker budget om te lessen kom je eigenlijk veel verder. Eventueel idd eerst een leerpaard, maar ook dan goeie instructie en veel les.