Ik was er al bang voor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ik was er al bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:34

Mensen beseffen vaak ook niet dat het ook mis kan gaan en dat je daarom niet op die verantwoording zit te wachten. Ook ik snap je wel hoor, ts.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:32

Polly schreef:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen hun paarden beschrijven als levensgevaarlijke projectielen waar ze alleen zelf mee aan de gang kunnen en er dan ook nog trots op zijn.

Mijn pony is bomproof, kipmak en kan leuk lopen, ja ook met anderen en daar ben ik dan weer trots op.

Natuurlijk kan een andere ervaren ruiter zo met mijn paard wegrijden, geen probleem. Maar met een manegeruitertje wordt ze inderdaad een levensgevaarlijk projectiel want ze reageert op de kleinste hulpen en heeft daarnaast ook nog een eigen mening. Dus als het ruitertje te hard drijft dan schiet ze in draf/galop, gaat dat kind dan ook nog eens klemmen uit angst dan gaat ze nog harder. Daar vind ik niks geks aan maar dat heeft werkelijk niets met trots op zijn te maken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:41

Oh maak je hier echt niet druk om Ilona!

Het was een vraag, en nee is ook een antwoord. :j

Het zijn jouw pony’s en je bepaald zelf wie daarop mag. Ik had niet eens de uitleg gegeven dat Nor met pensioen is, al was hij in de bloei van zijn leven geweest...

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:44

Snap dat je nee hebt gezegd, anders blijf je aan de gang. "Want een vriendinnetje van dat 8 jarige meisje zou ook zo graag een keer mee komen"...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:46

Goed recht om nee te zeggen hoor. Hier is een meisje (oppaskindje van mij) die af en toe mee gaat, maar ook niet vaker dan eens per 3 maanden, ben geen gratis manege en het kost je toch ook maar zo een halve dag terwijl ik/het paard er niks aan hebben. Omdat ze het zo leuk vind is enkele keer prima, maar wel tot een bepaalde grens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:57

Dit zijn nou de mensen die ik zou vragen of ik in hun auto mag rijden want dat lijkt me zo geinig en ik heb er zelf geen dus ik mag vast wel in die van hun. En of ze even willen uitleggen hoe het werkt aangezien ik geen rijbewijs heb. Meestal snappen ze 't dan wel, en als dat niet zo is vraag ik ze of ze mij (niet bepaald een kindervriend) hun koter zouden toevertrouwen. Nee? Dan snap je vast waarom jouw koter niet mijn levende dierbare in handen krijgt.

Je hebt 't goed gedaan TS. En voortaan hoef je dus niet bang te zijn (zie topictitel), het is nu duidelijk hoe jij erover denkt.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:15

Koper schreef:
Dit zijn nou de mensen die ik zou vragen of ik in hun auto mag rijden want dat lijkt me zo geinig en ik heb er zelf geen dus ik mag vast wel in die van hun. En of ze even willen uitleggen hoe het werkt aangezien ik geen rijbewijs heb. Meestal snappen ze 't dan wel, en als dat niet zo is vraag ik ze of ze mij (niet bepaald een kindervriend) hun koter zouden toevertrouwen. Nee? Dan snap je vast waarom jouw koter niet mijn levende dierbare in handen krijgt.

Je hebt 't goed gedaan TS. En voortaan hoef je dus niet bang te zijn (zie topictitel), het is nu duidelijk hoe jij erover denkt.

Wat een goede van die auto vergelijking! Heerlijk haha.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:20

Hahaha die ga ik een keer proberen Koper.

Thanks Leane :+:

Nog niks gehoord van mn ouders, maar heb wel mn pa gesproken vanmiddag. Hij vond het ook nogal vreemd dat het gevraagd werd. Hij zou er wel over beginnen tijdens het eten :')

Ik hoop trouwens nog wel dat ik mn nichtjes mag lenen na dit. _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:29

Ik zou niet eens uitleggen, maar gewoon nee schrijven. Als ze vragen waarom niet, zeg ik gewoon dat ik een levend dier heb en geen kermis atractie die je aan en uit zet. Genoeg manege's in de buurt waar je kan knol hobbelen. En op het moment een kermis. :+

En net als wat anderen zeggen. Als pietje mag, mag jantje, henk, en kees ook. Dan wordt het straks helemaal feest. 8)7

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 19:51

Mn schoonzus gebeld, ze snapte me volledig. Ze (mn schoonzus en moeder van het kind) dachten gewoon we kunnen het altijd vragen, maar staan volledig achter mn beslissing.

Heb gelijk mn nichtje gereserveerd voor volgende maand, dus dat zit ook goed :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:07

Heel verstandig: gewoon direct contact hebben over iets wat je dwars zit. Is het enige zinvolle wat je kunt doen.
En fijn dat blijkt dat je je druk heb gemaakt om niets!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:15

Fijn dat ze het zo goed op hebben gepakt! Nu genieten met nichtje!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:31

Fijn dat ze het volledig begrijpen en lekker genieten met je nichtje volgende maand.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:34

Fijn dat ze het zo oppakt, kun je lekker snel weer je penny gevoelens oproepen met je nichtje :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:48

Dat is wel een fijne reactie!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:07

Top, niks aan de hand! :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:49

Geweldig topic om te lezen hoe anderen daar mee omgaan. Blijft een hekele kwestie, niet-paardenmensen zien paarden meer als een veredelde fiets terwijl de meeste paardenbezitters er al hun tijd, liefde, geld en zorgen erin stoppen en erg zuinig op zijn, paarden zijn hun dierbaarste bezit.
Ooit vroeg m'n schoonzus wanneer haar dochter van 15 kon komen rijden, want ze had ooit op de manege gelest en kon dus rijden. Dus niet eens de vraag of ik dat uberhaupt wel wilde, dat schoot me uiteraard direct in het verkeerde keelgat. Zeker omdat ik alleen nog stapritjes kon maken met m'n oudere paard vanwege allerlei mankementen/artrose, daar liet ik echt niemand meer op. Toen ik dat uitlegde werdt dat toch niet helemaal begrepen, want als ik er zelf toch nog op kon rijden kon dat nichtje toch gewoon ook erop?
Poosje terug was ik m'n net beleerde paard aan het longeren voordat ik les zou hebben, stond er een man te kijken. Goh, die wilde wel eens op een paard zitten, en vond de mijne juist zo mooi, of ie daar eens op kon. Was een man van rond de 50 met flink overgewicht, snapte niet echt dat ik dat geen goed idee vond. En dan voel ik me zelf nog banketstaaf dat ik nee zeg...