military

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:16

kjoetie"]
[quote="Lielle"][quote="kjoetie"]
[quote="Lielle schreef:
sporen zijn ook zielig trouwens Extreme duivel

ik rijd ook niet met sporen!!!
[/quote]
ik wel Haha!

en ik heb met springen een heel gemene val gemaakt, juist omdat de balken los lagen Knipoog
[/quote]

dankje voor je steun hahhahah maar als ze nou vast zaten hoe was het dan afgelopen?
[/quote]

dan had mijn paard haar benen gestoten maar was de balk blijven liggen en was ze over de hindernis gestruikeld ipv de koprol die we nu maakten. Overigens ben ik het dus niet met je eens Knipoog

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 18:17

maakt niks uit lielle ik blijf bij mijn mening en niemand die het verandert

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:18

fijn dat je die ook baseert op kennis van zaken en eigen ervaring Knipoog en kunt beargumenteren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:19

Als het nu iemand is, die koste wat het kost maar over een hoge vaste hindernis wil, dan vind ik het dierenmishandeling ja. Maar ik ken ook mensen in de jumpingwereld die koste wat het kost, zonder fatsoenlijke training en conditieopbouwing, slaan en schoppen om een parcours rond te komen. Ik ken mensen in de dressuurwereld, die zonder fatsoenlijke les, zagen en trekken om hun paard in de krul te houden. Maar ik ken ook paarden waar de ruiter met plezier thuis oefent met springen, en die samen gezellig over de hindernissen zweven, en ik ken dressuurruiters die thuis heel veel oefenen, en die met een zachte hand en zachte hulpen de ring in komen. En zo zijn er bij het nu eventing ook mensen die thuis hard trainen en conditie opbouwen, en die zeker geen parcours zouden lopen als hun paard het niet aankan. Die spijtige ongevallen, zijn ongevallen die evengoed tijdens een buitenrit of bij een springwedstrijd kunnen gebeuren.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 18:19

thnx lielle jij bent een positief iemand aan jou moeten we voorbeeld nemen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:22

doe dat maar Extreme duivel

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:28

Go Lielle OK dan!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 18:30

hahahahahah

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:59

Nou ik heb dit jaar geholpen bij een van de zwaarste hindernissen van military boekelo, en daar ging het echt wel goed geen paarden die been hadden gebroken en afgemaakt moesten worden (helemaal niks)
Alleen heel veel ruiters die in het water zijn gedonderd en een arm hadden gebroken maar de paarden hadden niks..

Ieder zijn eigen mening maar je moet er ook wel mee weten omgaan

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 19:03

ja okee maar het kan vaak gebeuren

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:02

we hebben hier te maken met het 'pennymeisje' en dat zeg ik niet om je uit te schelden ofzo!zelf was ik het ook ooit eens, alles was zielig!!!maar nu zit ik zelf in het wereldje en loop op het moment ook stage bij Jan van Beek die internationaal eventing rijd. en het wereldje is een stuk harder dan de ponyclub!!maar zielig is het niet hoor!de paarden hier krijgen een goede training en worden goed voorbereid we gaan ook vaak naar buiten met ze, galoptraining. Denk je dat een dressuurpaard zo een geweldig leven heeft?altijd maar in dat bakje lopen?Eventing is veel afwisseling!heerlijk voor die beesten!EN NIET ZIELIG!!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:26

Helemaal met Princess eens!!
Ik heb vorig cross-seizoen ook bij jan van beek gegroomd, en dan merk je dat hethelemaal niet zielig is.
Als je er midden in zit.
Hoe die paarden worden verzorgt en de training die eraan vooraf gaan!
Een enkel paard staat NIET te trappelen bij de startbox, de rest vind het allemaal geweldig en willen zo nog een rondje!
Kjoetie verdiep je erin zodat je niet zo voor paal staat met dit vooroordeel!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:32

Deze stelling is weer eens niet onderbouwd, niet onderzocht en totaal voorbarig en bevooroordeeld....

Zelf heb ik maar enkele malen een (oefen)cross gereden, maar heb een tijdlang meegegaan op wedstrijd als groom bij een enthousiasteling. Zowel paard als berijdster vonden het super om deze tak van sport te beoefenen!

Natuurlijk gebeurt er wel iets, maar dat gebeurt ZEKER ook in de dressuur- en springtak van de sport.

Waarom ga je niet eens een keer kijken bij een cross? Ga maar eens bij de start staan, dan zul je zien hoe de paarden (en ruiters) staan te popelen om te mogen gaan crossen.

Dus een goede raad: eerst je stelling ergens op baseren, voordat je als een kip(je) zonder kop(je) je mening gaat verkondigen Lachen .

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:49

imker schreef:
Waarom ga je niet eens een keer kijken bij een cross? Ga maar eens bij de start staan, dan zul je zien hoe de paarden (en ruiters) staan te popelen om te mogen gaan crossen.

Ik denk dat ik dit ook maar eens ga doen. Ik heb zelf totaal geen ervaring/verstand van SWG. Door de vele verhalen over "wat er allemaal kan gebeuren bij swg", heb ik ook niet zo`n positief beeld van deze tak van de paardensport Bloos . Maar, ik kan wel m`n mening gaan vormen aan de hand van verhalen van anderen, het lijkt me beter om eens zelf te gaan kijken Nerd . Misschien (waarschijnlijk) ga ik er dan veel positiever tegenaan kijken... (verstandig he Knipoog )

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:54

Kom dan (volgens mij) op 30/31 maart naar Chaam, dan ben ik er ook!

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:23

Lijkt me gezellig!! Ik zal even kijken of ik weer in NL ben (ga vanaf 14 februari `n paar weken op stage naar Engeland).
Als ik kan, zal ik er zeker zijn !!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:24

en ik ben er ook (start in het B)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:37

kjoetie schreef:
Afbeelding

ik moet toch zeggen dat ik moest lachen bij dit plaatje. ik weet niet of het paard er zo bovenop is gestort, dat zou wel zielig zijn, maar hij ziet er niet uit of hij pijn heeft. zoiets hebben wij ooit in de bak gedaan met een hindernis: paard zo neer zetten, en dan de balk precies tot z'n buik zo hoog, en dan foto's maken Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:17

Ik vind het echt belachelijk dat zo veel mensen zo een vooroordelen hebben tegen SGW,
Ushi is gek op lekker crossen in het bos en ook springen vind ze helemaal het einde.
Daarom had ik eens tegen wat vriendinnen op de manege gezegd dat ik wel wou gaan crossen later,
en meteen kreeg ik naar mn hoofd gesmeten dat het super gevaarlijk is en dat ik wel gek moet zijn.
Volgens mij zou Ushi het fantastisch vinden en het lijkt me ook wel een leuke uitdaging,
dus in de zomer gaan we lekker veel wandelen en springen, om later eens een cross te gaan meedoen. Haha!
Ik ga zeker niet onvoorberijd ineens een echte cross meedoen, en zelf als ze getraint is,
zou ik Ushi nooit over een hindernis heen SLAAN (zoals ik wel vaker zie op jumpings) als ze niet wilt.
Volgens mij heeft elke tak van de paardensport zijn gevaren, en SGW is niet veel gevaarlijker dan andere takken.
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 01-02-04 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:19

Als je je paard echt een plezier wilt doen laat je hem vrij op de prairie toch??? En zo af en toe als je dan zin hebt in rijden fluit je een keer en spring je erop zonder zadel en hoofdstel.....

Geen paard met een beter leven als een SGW paard....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:00

Anjatjeuh schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat zo veel mensen zo een vooroordelen hebben tegen SGW,

Nou, op onze vereniging zijn maar 3 ruiters die SGW rijden/hebben gereden. Er zijn diverse ruiters die Z springen en hoger. Maar als ze horen dat je aan eventing doet dan kijken ze je aan alsof je niet normaal bent hoor. Verward Je ziet gewoon het denkwolkje boven hun hoofd van... wat een dierenbeul. Niet dat ze ooit op een wedstrijd zijn wezen kijken hoor. Ik heb ook totaal geen zin om mezelf tegenover die mensen te gaan verdedigen en negeer het denkwolkje dan ook maar. Hoeveel ongelukken heb ik al niet op gewone wedstrijden zien gebeuren. Overigens de meeste daarvan op het terrein waar de trailers staan geparkeerd en de paarden opgezadeld worden. En is er op zo'n gewone wedstrijd een veearts aanwezig die kijkt of het paard goed in conditie is, en wel zuiver loopt???? Nee dus.

Ook niemand die weet dat de hindernissen in de B rubriek maar op 80 cm staan, en dat daar dus breekbomen liggen???? Nee, want als het al eens op tv komt zie je meteen de hoogste rubriek en hindernissen van 1.20 ++. En als er al iemand valt wordt dat meteen breed uitgemeten in de media. De media is hier overigens voor een groot gedeelte schuld aan. Boos!

Ik nodig iedereen uit om op 28 maart in Chaam te komen kijken. Zeker ook Kjoetie! Knipoog

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:06

Ik ben absoluut niet tegen eventing Zelf hou ik van zowel dressuur als springen en het is een misvatting dat bij eventing alleen maar ongelukken gebeuren. De hindernissen zijn goed te nemen en worden gecontroleerd van te voren. Evenals de paarden bij een wedstrijd, die worden goed gecontroleerd. Is er iets mis met je paard, dan wordt het publiekelijk omgeroepen dat je je kan melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:30

kjoetie schreef:
Afbeelding

Volgens mij leeft ie nog, al moet ik zeggen dat hij er inderdaad wel wat onhandig bij staat...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:33

ik heb niets tegen eventing. Bekijk het zelfs graag en apprecieer een goed gereden rit. Alleen heb ik er het lef niet voor om het zelf te doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:02

daarbij heb je bij eventing toch bij "gevaarlijke" hindernissen altijd een alternatieve route?