Hoe heet je paard en waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:05

Ky Daula heet naar haar moeder WyDaula , over groot moeder PiaDaula , Daula II en PaDaula etc komen allemaal voor in deze stam.
De K moest ze nu mee beginnen dus het werd Ky Daula , alias Kikki :o :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:12

De mijne komt ook uit een bekende lijn, van de Rona Stables. Ze heet Girona, haar moeder Garona. Allemaal Rona’s en soms een verbastering zoals haar vader Casaron die ook gefokt is op die stal.
We noemen haar Floor. Omdat het een echte Floor is en Girona niet zo makkelijk bekt ;-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:19

Ik had een Honey-Pie, Magical Mystery, Abbey Road, Norwegian Wood, en Lady Madonna. Allemaal vernoemd naar liedjes van The Beatles.
Jamaica was dan een vreemde eend in de bijt, vond ik gewoon mooi ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:19

Dexter heette officieel 'Garff Glashtyn'. In Schotland/UK komt de stalnaam vaak vooraan, dus Garff komt van Garff Clydesdales stable.
De Glashtyn was een mythisch wezen, half mens half paard, afkomstig van het eiland Isle of Man (waar Dexter geboren is) en hij nam mooie dames van het land mee de zee in, waar hij woonde :Y)
In werkelijkheid is Dexter alles behalve een Ladies man :') Zijn roepnaam Dexter had hij al toen ik hem kocht.

Duke heet officieel 'Arclid's Duke of York', Arclid weer van de stal 'Arclid Shires & Clydesdales', dan Duke of York omdat hij geboren is in York. Hij heette ook al Duke toen ik hem kocht op 6 maanden :)

Heb beide namen gehouden bij gebrek aan inspiratie en tegen de tijd dat ze op transport gingen was ik er gewoon al aan gewend :+

jolmer20

Re: Hoe heet je paard en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:36

Peppie, heette op de manege Pepijn maar is een merrie. Vorige eigenaar noemde haar Peppa, maar deed me denken aan Peppa big.
Dus Peppie :D

Flinn heet officieel Fred Flinstone.
Fred vond ik niet leuk, dus Flinn haha.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:37

Mijn Ijslander heet Gjöf, dat betekent geschenk. De fokker heeft haar zo genoemd omdat ze de eerste merrie is uit haar merrie en daar was ze heel blij mee!

Elliottt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:40

Mijn pony heet Zaro en die naam hij al toen ik hem kocht. Zijn officiële stambooknaam is Vagebont vd. Kortenhof, dus ik snap dat ze daar Zaro van hebben gemaakt }:0 . Heb wel nog nagedacht over andere namen toen ik hem net had, maar ik vind Zaro gewoon het beste bij hem passen :D

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:45

Mijn pasgeboren veulentje heb ik DS Kalibur’s Vino genoemd..
DS voor stalnaan (Dyan Stables)
Kalibur naar de vader
En Vino omdat toen hij gemaakt werd, het paard van mijn moeder, Wino, overleed. Ik wilde iets van die naam er in verwerken en ik wil graag alle veulens die bij mij geboren worden een drankgerelateerde naam geven omdat dat altijd wel stoere namen zijn :p
Vino betekend wijn.. en toen ik hem zag wist ik dat t klopte..
Het is een zwarte hengst en ik had mezelf voorgenomen dat als het een zwarte hengst zou worden dat ik hem dan Jack Daniels zou noemen, maar Vino paste toch beter :p

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:48

Mijn bruine PRE zijn echte naam is Gladiator van Hove, maar ik twijfelde tussen Carinõ ( lievelijk/ vriendelijk) en Marron ( bruine)
Na wat denken voor Marron gegaan en toen ik dat zei bleek dat het stalpersoneel en zijn ruiter hem altijd al bruintje noemden. Hoe toevallig.

Nikita heette op papier Hanneke en werd op stal Coby genoemd maar ik wilde graag een naam met de letter N ivm stamboek van kwpn en dat makkelijker was met tellen. Mijn tante kwam met Nikita, een mooi liedje van Elton John. Zo heet ze nu alweer 20 jaar

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:58

Ik vind het een vreselijke naam, maar waarom Diva zo heet is geen raadsel. _O-

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:00

Mijn paard heet volgens stamboekpapier Giorno, wat dag betekend in het Italiaans. Ik vond dat alleen zo'n p*rno naam dat ik met de letter G wat anders wilde. Uiteindelijk twijfelde ik tussen Gameboy en Galaxy, maar Gameboy kan je zo lekker afkorten naar Boy, dus die is het geworden.

Hij is ook echt een Boy-tje, ondanks dat ie bijna 1.80 is!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:01

Die van mij heet Gale maar ik noem hem Elano.
Toen ik voor de tweede keer ging kijken en in de trein zat hoefde ik er eigenlijk niet eens zo lang over na te denken. Op een van mijn stages heette een dravershengst Elano. Ik vond het toen al een mooie naam. De draver was ook de eerste hengst (dat ouder is dan een veulen :')) die ik kende. Het idee dat alle hengsten 'wilde woeste Arabieren hengsten' zijn, ging compleet weg. Netjes opgevoed en braaf. Ik mocht als stagiar zonder met hengsten gewerkt te hebben hem gewoon naar het land brengen. Kon gewoon.
Die van mij was ook zo heerlijk braaf als anderhalf jarige hengst. Dus moest ik gelijk aan de naam Elano denken.
Ondertussen is die van mij ruin en lekker aan het puberen. Maar kan nog wel braaf zijn hoor. Als hij er zin in heeft.
Domme doos, sukkel of speklab zijn zijn bijnamen. :+

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:02

wedstrijd naam : Justa Cool Chico
gewone naam : Chico.

Hij heette al Chico op de manege waar ik werkte,
Op zijn meetbewijs stond ook al Chico,
De vorige eigenaar kunnen traceren : óók al Chico, en hij was daar 4
Dus ik heb het zo gelaten.

Bij western shows hebben ze een iets stoerdere naam, en hij was helemaal niet koel :D
en daarom deze naam gegeven..... in de hoop dat hij wél cooler zou worden , hij is nu 30.

Vrees dat hij al 26 jaar nu Chico heet.... of "laamsie" ( van Chico Lams uit fabeltjeskrant) of "Tjieks" of iedere willekeurige scheldnaam indien van toepassing... :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:04

Freek heette al zo toen hij kwam en de naam past hem, Willem heet eigenlijk Spot maar was door de vorige eigenaresse omgedoopt naar Willem, ook die naam past goed bij hem.
Mijn overleden merrie heette Mimanda ik dacht dat het Mimosa was dus dat werd al snel omgedoopt tot Moos en dat was ook echt een Moos, een bonk van een paard dat meer hengst leek dan merrie, daar paste Mimanda echt niet bij, plus dat riep ook niet echt lekker vond ik.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:18

Ik heb mijn Tinker veulentje Poppy genoemd. Dat gebruikte ik altijd al als koosnaam voor mijn andere Tinkers en als het een merrie was vond ik dat de ideale naam! Afbeelding

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:28

Mudflap.. :+ Dus in het nederlands Spatbord :')
Noemen hem wel gewoon Mud.

Het was eigenlijk een grap. Hij was een wilde hengst in de kudde, en V had hem uitgekozen voor T. V had namelijk zogezegd veel ervaring met paarden en dat zou volgens haar een mooi, goed paard zijn voor T. Paard zou voor de man van T zijn, alleen de man van T mag V niet zo. Dus om haar te plagen/ pesten hebben ze hem Mudflap genoemd :+
En uiteindelijk is hij dus bij mij beland.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:34

Mijn Haflinger zijn stamboek naam is Nero van Ruimzich, dat is ook gewoon zijn wedstrijd naam.

Maar noem hem gewoon Nero.
En zijn roepnaam is Aapie koes.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:41

Mijn tinker heet Luna. Dat betekend in Italiaans maan. Omdat ze bij volle maan geboren is.

Mijn mini heet LEB Suchabucks Dusty Crophopper.
De kinderen van de fokker mochten de naam kiezen. Toen werd het Dusty Crophopper van planes de kinderfietsen. Noem hem gewoon dusty

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:47

Mijn paarden heten;
Arijana officieel, maar ik heb haar Painted Pebbles genoemd. Met roepnaam Pebbles. Vond dat altijd zo'n leuke naam en het past bij haar.
Sunset Julie Geboren met zonsondergang in Julie.
Haar veulens heten. Julie's Fable Phoenix ( Julie's fabel Fenix/vuurvogel ) met roepnaam Phoenix en Julie's Melvern ( Julie's Opperhoofd ) Vader van het veulen heet Major.
Bodyguard heet zo op papier en zijn roepnaam is Body :P
Chainmay van de oude wilg noem ik Maisy
Nory van de Hessenweg is Noortje

Dat is ons clubje

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:54

Mijn pony's heten Ollie en Binky
Ze waren eerst van een oude man die voor de lol shetjes fokt alleen voor het vermeerderen... dus toen ze geboren werden verwachtte ik dat ze snel weggingen dus ik heb ze zomaar een naam gegeven. Uiteindelijk heb ik ze gehad van die oude man :Y)
Toch passen de namen ontzettend goed bij de pony's! Ollie is echt een clown en binky is ja echt een bink met zijn mooie dish en ranke bouw