[FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faitherr

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:35

Wauw aaidaa wat een knap paard! Je hebt haar mooi aan het lopen! Fijn dat je ondanks de kissing spines lekker door kan gaan!

Dit is mijn haf, ik heb haar sinds september, we hadden een lastige start en zijn nu net weet hersteld van een blessure/opbouw periode is nu voorbij dus we zijn weer lekker aan de slag! Toen ik haar net had had ze nog nooit gesprongen en alleen nog maar buiten gereden dus ook niks van dressuur. We doen alles rustig aan en spelenderwijs en ze leert zo snel! Springen ging moeizaam in het begin maar ze heeft er zoo veel plezier in nu!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:31

Altijd leuk om te zien Faitherr, een blij ei over de sprong!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:37

Wat een ontzettend leuk topic :D
Ik durfde ook geen topic meer te maken :o

Wat een mooie combinaties zie ik voorbij komen , allemaal stralen ze veel plezier uit in wat ze doen erg leuk om te zien .

Nu mijn eigen topper .
Hudson Krack C x Jazz
6 jaar een ruin .
Ik heb hem 3 jaar en we starten nu Z2 4 x gestart
Ons pr hebben we 3 weken terug gereden en staat op 244,5 <3
Ik zie dat ik geen recente foto’s heb , de trainings foto’s zijn van vorig jaar en toen trainde we op M1/M2 niveau
De strand foto is van januari . En de foto in wedstrijd tenue is van de pavocup van vorig jaar waar we 71 punten haalden .
Dit jaar doen we weer mee bij de 6 jarigen , gewoon voor de fun :D er is ook nog een foto bij van de finale van de Devoucoux finale :)
Ons motto is vooral veel plezier hebben in de dingen die we doen .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:19

@Faitherr, leuke haf! Ziet er uit alsof jullie veel plezier in het rijden hebben! En jemig, hij maakt ook wel een gave sprong hoor!!

@moniek21, stoere bok heb je! Vind het knap dat je een jong paard al zo gauw naar het Z2 hebt kunnen opleiden, dat doe ik je niet na :o Ik vind de aftekeningen op zijn koppie ook ontzettend leuk!

Ik zal ook even spammen.
Mijn merrie heet Horonae, is 6 jaar oud en 1m82 hoog!
100% tuigpaard (Atleet x Jochem)
Het is een ontzettend lief en intelligent paard wat helemaal gek is op aandacht.
We rijden nu in het L2 dressuur en ik hoop na de zomer in de M1 te kunnen gaan starten.
Naast dressuur doen we ook wel eens een springwedstrijdje en we hopen in de toekomst ook eventing te kunnen gaan starten. Uiteraard hebben we ook gewoon lol samen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een ontzettend gezellig topic is dit overigens!
Laatst bijgewerkt door DreamGuide op 19-06-18 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:20

Wat een leuk topic!

Heel stoer die sprong Faitherr!! Ik hoop ooit ook weer zo hoog te springen :)!

Moniek21, wat een onwijs gaaf paard heb jij onder je kont! Knap dat jullie al zoveel hebben bereikt in z’n korte tijd en heel leuk om te zien dat jullie naast het rijden van wedstrijden ook gewoon lekker plezier maken :))!!

DreamGuide, wat ‘n prachtig paard! Je hebt haar lekker aan het lopen :)! Heel gaaf dat springen/crossen, geloof dat ze over flink wat power bezit!

Dan nu een stukje over mijzelf en m’n vriendje:

Djimmie (Colman x Legaat, 10 jaar, ruin) is sinds oktober ‘17 mijn bijrijdpaard, we zijn dus nog niet zo heel lang een combinatie. Ik krijg centered riding les met hem en dat is best wel even wennen, haha! Verder mag ik echt alles met hem, buitenrijden, vrijheidsdressuur, niks is te gek. Sinds kort ben ik wat met hem aan het ‘springen’ (tussen haakjes, want door een lelijke val 13 jaar geleden ben ik niet zo’n held meer). Het is een heerlijk dier, heel vriendelijk en niet snel onder de indruk. Als kers op de taart gaan we binnenkort samen een weekendje weg met wat stalgenootjes, super leuk!

Hoi!
Afbeelding

Onze heldhaftige sprong
Afbeelding

Tijdens m’n les
Afbeelding

Tijdens m’n les
Afbeelding

En tijdens een buitenrit
Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:07

Wauw die springende tuiger is stoer!

En Danii, wat gaaf dat je zo veel mag met je knappe bijrijdpaard. Ziet er inderdaad super lief uit. En die sprong :')

Dat neusje van Hudson <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:48

Wat een mooi paard dreamguide! Echt mijn smaak (zeg ik met een fries bijrijdpaard...) en heerlijk veelzijdig

Leuke schimmel danii, ziet er goed uit en de lol spat er af, ga lekker zo door!

Ik heb een Friese bijrijd merrie, 15 jaar Wibe x Jurjen
Van nature ontzettend flegmatieke en hebben het nodige moeten overwinnen samen. We trainen momenteel op M niveau en pakken langzaam wat Z oefeningen mee nu, appuyeren zijn we net mee gestart en vinden we verdomd lastig. We krijgen om de week les van onze stal eigenaresse en we gaan nog steeds vooruit!
Recente foto's zijn van oktober, bedoeling is binnekort wat nieuer te maken

Eerste keer er op april 2015
Afbeelding

September 2015
Afbeelding

Onze eerste wedstrijd, koudbloedendag uden, 3e prijs oktober 2015
Afbeelding

Oktober 2017
Afbeelding
Afbeelding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:59

Bedankt TS voor dit leuke topic. Ik mis zooooo hard duimpjes! Ik wil iedereen een duimpje geven. Wat zien jullie er allemaal goed uit. Ieder met zijn eigen verhaal en vaardigheden.

En oef eens niet opgevreten en afgebroken worden. Wat kan dit deugd doen.

Dus TS... merci! _/-\o_ +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:02

@Dreamguide, dank je wel .. het ging allemaal vanzelf ben niet heel veel gestart voornamelijk jonge paarden competitities , ik mocht was klasses overslaan . Dat hebben we gedaan het M2 en het Z1 hebben we niet gereden .

Wat een onwijze mooie kleur heeft jouw paard zeg , en wat kan die springen echt heel gaaf .. ikzelf ben 100% scheiterd geworden na een enorme val ..

X__Danii , mooie schimmel echt mooi van kleur nog zeg , heel knap dat je na zon val toch weer gaat springen . Heel veel plezier alvast bij het weekendje weg .

Joanne1987 , wat zijn jullie vooruit gegaan zeg .. mooi diertje ook . Wat super leuk dat jullie aan het trainen zijn voor het Z ! Heel veel succes alvast +:)+

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:08

Dat is echt een knappe Fries Joanne! Echt heel leuk dat jullie al met de Z bezig zijn, en jullie zien er samen ook heel leuk uit!! :)
Jullie zullen vast snel in het Z terecht komen, heel veel succes verder

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:22

Hierbij stel ik mijn super lieve geweldige fjorden merrie voor: Jana, ze is nu 5 jaar en we hebben vorige week te horen gekregen dat ze zomerexceem heeft, ik vind het echt sneu, had liever gehad dat ze wormen had ofzo.
Ik heb Jana nu 4 maandjes ongeveer en in het begin was ze heel gespannen en was ik absoluut niet de baas ik ben een paar keer gevallen ze heeft vanalles geflikt, waardoor ik haar bijna wilde verkopen.
Ik moet toegeven dat ik gewoon strenger had moeten zijn dan waren een aantal dingen ook niet gebeurd.
Maar wat is dat een super brave pony zeg, ik had gewoon wat meer rust moeten nemen en alles vanuit vertrouwen!
Ik had ook angst om dingen met haar te doen en op haar te rijden durfde ik al helemaal niet.

Toen we bij haar gingen kijken. <3

Afbeelding

Deze dag viel ik voor het eerste, ik vond het superspannend

Afbeelding

Hier was ze door de poort van de bak gegaan door de stress door mij

Afbeelding

Ze houd van vrijheidsdressuur
Afbeelding

Afbeelding

Een van de eerste keren buiten wandelen en wat doet ze dat braaf!

Afbeelding

En hier rijden we weer, van de eerste keren heb ik geen foto
Afbeelding

Schriktraining dat vond ze echt heel leuk, ze vind bijna niks eng :D

Afbeelding

En ons eerste sprongetje!

Afbeelding

Ik zou haar voor geen goud meer willen missen, wat een top pony!!

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 15:23

Laibadji schreef:
Bedankt TS voor dit leuke topic. Ik mis zooooo hard duimpjes! Ik wil iedereen een duimpje geven. Wat zien jullie er allemaal goed uit. Ieder met zijn eigen verhaal en vaardigheden.

En oef eens niet opgevreten en afgebroken worden. Wat kan dit deugd doen.

Dus TS... merci! _/-\o_ +:)+

Graag gedaan! :) Leuk dat jullie er net zo blij van worden als ik! :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:25

@Moniek21 Wat een gaaf paard zeg! Rijden ziet er vriendelijk uit! Maar wat een prachtig paard :)!

@Dreamguide wauw, ik ben echt helemaal weg van jou paard, ook de springfoto sprak me heel erg aan, ik ben zelf een onwijs watje wat springen betreft, maar het ziet er heel safe uit ofzo, zo van, doet 'ie wel ff! :Y)

@x__Dani Leuke Schimmel heb je! Foto's van de les zien er goed uit!

@Joanne1987 Knappe fries! <3 Gaaf zeg, dat hogere niveau, lijkt me ook zo gaaf om te halen!

@evelien352 Leuke Fjord, lekker lang leve de lol! en ook lekker veelzijdig!

Wauw wat een gave combinatie's allemaal zeg! En wat een plezier stralen jullie allemaal uit! Ook fijn dat er foto's tussen zitten op het strand, of dressuuramazone's die eens een sprongetje wagen! Het blijft toch een beetje lang leve de lol :)

Ik wil me ook graag voorstellen, of iniedergeval, samen met mijn bijrijdpaard Jetske, een bijna 9-jarige friese merrie, met onbekende afstamming.
Ondertussen net een jaartje een startkaart, en L1+5, en we gaan kijken waar het schip strand!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook genoeg lang leve de lol bij ons :j

Afbeelding
Afbeelding

Edit: complimentjes toegevoegd!
Laatst bijgewerkt door Steffiee_ op 19-06-18 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:30

Oeps had niet gezien dat er ‘rij’ foto’s stond hhaha |o

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 15:42

Kleine reminder; ik zie dat sommigen in al hun enthousiasme 'stap 1' vergeten, nl een complimentje geven specifiek voor de voorganger. Soms wordt het wat te algemeen verwoord naar de hele groep toe. En laat stap 1 nu net de belangrijkste stap zijn, want zo is iedereen verzekerd van een complimentje! :) Kom maar op met al die gezelligheid! <3

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:44

Steffiee_: Wat een knap paard, zo te zien doen jullie naast dressuur ook heel veel leuke dingen. Mooi beengebruik heeft je paard :)

Joanne1987: Ookal zo'n mooie zwarte parel :) ik vind je erg netjes zitten, mooi rechtop en je handen dragend.

Niet geheel recent aangezien ik dit paardje niet meer rijd, maar hij was hier net 6 jaar oud, D pony v. Don Cremello du bois

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:46

wat een super topic. Zo zou bokt gewoon moeten zijn.
Wat een ontzettende blije foto's hierboven waar de band vanaf straalt.
En wat een lol hebben jullie in het water.

K ga later nog eens terugkomen in dit topic en dan ook een foto plaatsen.
Top initiatief. Want vaak wordt gewoon vergeten dat paardrijden gewoon leuk moet zijn.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:59

Orlinapaard schreef:
Kleine reminder; ik zie dat sommigen in al hun enthousiasme 'stap 1' vergeten, nl een complimentje geven specifiek voor de voorganger. Soms wordt het wat te algemeen verwoord naar de hele groep toe. En laat stap 1 nu net de belangrijkste stap zijn, want zo is iedereen verzekerd van een complimentje! :) Kom maar op met al die gezelligheid! <3

Oeps, indd, overheen gelezen, sorry! Heb mijn post aangepast!

@Keell94, Bedankt voor je compliment, maar die op jou foto's mag er ook zeker wezen!! Wat een knapperd, en wat staat dat rood jullie goed zeg! wel onwijs jammer dat je hem niet meer rijd!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:20

Wat een ontzettend leuk topic!!
Algemeen: ik zie goed verzorgde, blije paarden en mooi passende combinaties.

Volgens mij had wings nog geen compliment gehad, of ik heb er overheen gelezen, maar bij deze: wat ontzettend zonde dat jullie door een blessure moesten stoppen.
Ik vind het een stoer paard, en wat een punten op je jullie laatste concours _/-\o_
Heel knap, zeker na je inleidende stukje dat je paard het moeilijk vond om verbinding te houden.

@keelll94: wat een prachtige sjieke pony heb je! Die laatste foto is het uitvergroten waard, wauw!

Hierbij wat foto's van mij met mijn kleine grote vriend.
9jr nrps springgefokt ruin.
Bedoeling is om na 11jr weer terug de ring in te gaan, maar ik heb te kampen gehad met angst... nu dat weg is, gaan we weer hartstikke fijn gelykkig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:28

Oeh leuk! Ik doe ook mee :D
Ik neem even de hele tweede pagina;

Faitherr: kan het wat moeilijk zien op de foto's maar leuke haf heb je en wat springt ze netjes!

Moniek21: Jullie zien er leuk uit samen, op de tweede foto is je haar dezelfde kleur als je dekje :D Vind jouw paard super mooi in model

DreamGuide: Aah jouw paarden volg ik stiekem toch al wel langer, ik reageer alleen bijna nergens :=
Ziet er super gaaf uit in ieder geval, vind jullie een heel leuke combi!

x_danii: Leuke selfie :D Ik hou van schimmels! En heb je die mooi zuiver _O-

Joanne: Wat een verschil zeg! Mooie Fries!

Evelien352: Wat een superleuk koppie heeft die Fjord! Straalt stiekem een beetje ondeugd uit :=

Steffiee: Wauw die foto in het water vind ik echt gaaaf! Ziet er fijn uit bij jullie, leuke combi :)

Keel: <3 Die foto's op zich zijn gewoon al prachtig. Rood staat jullie beide heel mooi, ik ben gek van rood haha :D Vind het er heel vriendelijk uit zien :)

Hoop dat er niet te veel is bij gekomen terwijl ik dit typ, dan excuses want dan heb ik jullie niet gezien :)

En dan wil ik mijn Dexter even showen :)
Dexter is een Clydesdale van 10 jaar nu, wij rijden wat recreatief dressuur maar hij vindt er niks aan dus wij gaan vooral veel lekker buiten rijden. Hij heeft een paar optredens meegereden met ons trekpaarden showteam en dat deed hij superbraaf! Ik heb hem nu 4,5 jaar

Op het optreden
Afbeelding

Beetje aan het werk zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:28

different1: Dankjewel :) foto 1 hangt trouwens bij mij aan de muur :D afgedrukt op hout
Ook jij hebt een mooie dragende hand, knap dier heb je onder je kont

Granoek: Dankjewel, voor zijn leeftijd was hij gelukkig erg makkelijk :)
wat stoer dat jij op van die grote paarden rijd, wat een kanon zeg :D je valt zeker wel op
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 19-06-18 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:29

Wat een leuk topic dit!! Heel mooi alle blije combinaties zo te zien. Het gaat er niet altijd om of het plaatje al perfect is, maar om hoe je probeert steeds beter te worden en plezier te maken. Ik doe er altijd liever 10 jaar langer over om te komen waar ik wil als het dan op een speelse en vrije manier kan, dan dat ik mijn paard vandaag nog in de gewenste houding forceer. Ik kijk lekker verder mee naar alle fijne plaatjes :)

@DreamGuide: Hele mooie tuiger en leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn, prachtig dier!

Mijn paardje:
Goof, 10 jaar oud, ruin, 6 en een half jaar bij mij. We doen vanalles; dressuur, springen, crossen, zwemmen, buitenrijden en gewoon spelen. Sinds 2 jaar helemaal overgestapt op bitloos rijden en ook een andere instructrice waar ik me heel goed bij voel. Samen puzzelen en sterker worden zonder te forceren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door piffgek op 19-06-18 16:37, in het totaal 3 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:29

Keell: die laatste foto is super schattig!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:20

@ Granoek, prachtig beest en wat fijn dat je gewoon op een trensje kan rijden. Echt heel veel respect dat je zo'n kolos al zo goed dressuurmatig voor elkaar hebt.
@ Piffgek, wat een heerlijk veelzijdig paard heb je! Alles ziet er ontspannen uit en overal die oortjes naar voren.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:23

Ohh piffgek jouw foto's stonden er daarnet volgens mij nog niet bij, of ik heb ze gemist. Ziet er leuk uit! Lang leve de lol :D

Thanks Fangio! We hebben bitloos geprobeerd maar ik heb echt het idee dat hij dat niet prettig vindt, kan er niet goed mijn vinger op leggen :n hij is wel gewoon braaf maar zo stroef, alsof iets niet lekker zit voor hem. Met de trens rijd ik hem op mijn benen, bitloos weet hij ineens niet meer wat benen zijn :P