Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:...in de Randstad had ik een goed adres voor je geweten.
Een kleine stal met barokke paarden, goed ingereden en een 'juf' die vrijwel alleen priveles geeft. Tijdens de les gaat het voor driekwart over jouw houding, zit, ontspanning en wat al niet.
Barokke paarden zijn geen kwpn'se heethoofden.
En hoewel dit dus manegepaarden waren werden ze niet in hun mond getrokken; van gebonk op de rug kwam het ook niet, "arbeidsdraf" was daar een onbekend gegeven: als jij niet goed zat liep je dier niet.
san4nie schreef:@Roulette: jouw verhaal lijkt inderdaad wel op de mijne. Ook het bemoeien van andere mensen, zowel met paardrijden als ook met alle andere dingen die ik weer aan het oppakken ben. De ene doet alsof je een weekje griep hebt gehad en je aanstelt en de ander doet alsof je nooit weer iets kan en mag doen. Ik word er echt moe van. Wat fijn dat jij met je instructrice het zo goed en rustig hebt op kunnen bouwen. Ik ga ook maar naar zoiets opzoek binnenkort denk ik. Wat je zegt over het goed voelen klopt wel, het los stappen van de afgelopen woensdag was wel heel erg spannend en misschien wat teveel. Dat met een positief gevoel afstappen is ook een goede tip.
Zo te horen heb je nu een fantastisch dier op stal staan. Klinkt echt als een droom paard waar je heel gelukkig mee mag zijn. Hoop dat ik ook ooit zo'n paard tegen mag komen.
@alice0cullen: Ja, zo herkenbaar dat oordelen van iedereen. Vind dat echt vreselijk. Maar het doet me wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben hierin, wat betreft de angst en wat betreft het gevoel daarbij. En dat het met hele kleine langzame stapjes toch goed kan komen. Vind het echt stoer hoor, een jong paard kopen en zelf opleiden na zo'n verhaal. Grappig, wat jouw moeder zei is precies hetzelfde als mijn moeder deze week zei.
@jodi93: Wauw, wat een doorzetter ben jij zeg! Echt heel erg knap dat je hier zo goed doorheen gekomen bent. Je paard heeft het jou ook niet makkelijk gemaakt. Hoe lang heb jij haar nu? Ik moet wel zeggen dat dit al de derde keer was dat ik er hard af viel. Elke keer ben ik er weer op gegaan, maar nu was het best erg en vond ik het wel genoeg geweest. Dankjewel, ik hoop ook dat ik straks weer vol vertrouwen rond kan hobbelen.
Ik ga binnenkort maar eens achter een nieuwe bodyprotector aan, zonder ga ik er niet meer op en de oude is nu wel aan vervanging toe.
Mocht iemand nog een tip hebben voor een fijn paard en/ of een fijne instructeur in Groningen hiervoor, dan hoor ik het heel graag!