Mode in de paardenwereld!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:20

Ja of van looney tunes

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:27

Gwenvd schreef:
Leo schreef:
Stapje voor de ruitjesbroek: de ribbroek <<)

Jaaaa in het donkerblauw groen of paars

Vergeet de bordeaux rode niet.... Nu ik het zeg: zou het mij niks verbazen dat deze binnenkort weer ‘hip’ wordt :D

Leuk topic!

(ps Bodywarmer tot op mijn knieën in 1990 was mijn statement)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:29

Only2Bianca schreef:
(ps Bodywarmer tot op mijn knieën in 1990 was mijn statement)

Zo'n bodywarmer had ik ook.. met n fluffy paardenhoofd achterop :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:12

Vrij weinig van dit alles meegekregen gelukkig. Rijbroek was vroeger zwart en is nu nog steeds in zwart te krijgen, dus tot nu toe weinig last van mode gehad. Moet er niet aan denken om een leggingversie van een jodhpurbroek te dragen, als dat überhaupt al bestaat.
De tijd dat er ineens overal ruitjesbroeken rondliepen, kan ik mij nog wel herinneren, maar daar zijn voor zover ik heb kunnen merken, de herenmodellen nooit in meegegaan.
Vraag mij wel af wat er is gebeurd met de 'normale', beige rijbroek zonder fratsen of lederen zitvlak die vroeger de standaard waren. Worden die niet meer gedragen?

Wat ik persoonlijk jammer vind is de toename van alle blingbling-glitterglasjes die te pas en vooral te onpas overal op gesmeten worden. Zelfs in de doorgaans vrij nuchtere IJslanderwereld zijn dat soort 'ontwikkelingen' bijna niet te ontlopen.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:15

Gwenvd schreef:
Die hele hoge Anky rijbroeken, en dan vooral je shirt in de broek zodat je het logo zag :D

Ik draag er nog eentje! En zou willen dat ze nog te koop waren!!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:23

Inderdaad de rijbroek met ruitjes, maar ook de ribfluwelen rijbroek in allerlei kleurtjes. Enneh iedereen wilde ineens een zwart zadel (alles was bruin) en nu is juist bruin weer heel erg in trek. Net zoals de witte biesjes/randjes op t zadel, die waren toen ook erg populair.

Lage neusriem werd gecombineerde neusriem en nu andersom.

Ow en nog 1: tegenwoordig is het 'in' om als dressuurruiter cavalettiles te volgen. Vroeger was dat standaard onderdeel van je springles. Iedereen reed immers zowel dressuur als springles ;-)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:51

Wat heb je dat leuk omschreven! Ik herken het allemaal haha.

Begonnen met een blauw fluwelen ribbroek, fluwelen cap met kinbandje (of geen cap, zelfs niet op de manege) sportschoenen :o met chaps inclusief franjes. Truien met grote afbeeldingen van paarden er op en daaroverheen de welbekende bodywarmer met zacht paardenhoofdje. Zweepje met een paardenhoofdje, simpele katoenen dekjes idd, frontriem met driehoekjes etc etc.

En daarna door naar de ruitjesbroek met de gekleurde dekjes, inclusief bandages of peesjes bijpassend. Cap was voortaan een verstelbare. De eerste simpele lederen laarzen waren ook een feit. De wit onderlegde dubbele neusriem kwam om de hoek kijken :D

En daarna ben ik er mee gestopt om mee te gaan met de mode haha.
Ik rij nu sowieso zonder bescherming, wel nog een stubben zadel :D maar met simpele lederen singel. Ook geen setjes en of de nieuwste dekjes meer. Simpele jodphurs met chaps of basic lederen laarzen en een BR zenith cap en een charles owen (simpele versie)

Heel leuk topic haha.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:54

Ik had ooit een knalroze ribbroek, een grove rib, want je had ook die fijnere.

Die broek was zo fel van kleur dat ik al van verre zichtbaar was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:01

Je had ook op den duur die frontriemen waar je dan zelf vormpjes op kon klikken. Die had ieder meisje met eigen paard bij ons op stal.

Edit: Deze

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:09

Ik begon vroeger met een bordeauxrode ribbroek (was de absolute musthave) met een fluwelen cap en een lange waxjas of een dunne groene jas met ruitjes erop gestikt en een ribfluwelen kraagje. In mijn Deurnetijd waren lange ruitjessokken ineens de musthave. In combinatie van meer getailleerde varianten van dat groene jasje van mij. Toen kwamen ook de champignoncaps in omloop en werden de getapete frontriemen vervangen door koperen blokjes waar je heel veel aan moest poetsen voor het blingeffect. Verder werd er van mij verwacht dat ik de hele dag op gepoetste rijlaarzen liep, ook als ik niet aan het rijden was. Tegenwoordig is de musthave vooral alles wat belachelijk duur is. The sky is the limit...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:16

Ik heb gewoon nog een ruitjesbroek liggen boven :') krijgertje van iemand die hem nog had liggen :))

Wat ik jaren terug had: een fel rode rijbroek. En dan heb ik het echt over medio jaren 90. Was 1 van de eersten met zo'n broek en ik viel er erg mee op destijds.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:43

Vergeet de geruite sokken tot je knieën over je rijbroek niet.

Geloof wel dat ik alle eerder gelezen trends niet gevolgd / gedaan heb. Ik rij rustig met allerlei niet bij elkaar passende dingen; rode hoefschoenen voor (soms 1 rood en 1 zwart), zwarte hoefschoenen achter. Lichtgroen zadelvormig dekje, lichtblauwe rijbroek, zwart hemdje. Het enige wat bij elkaar past is hoofdstel en zadel (beide zwart), maar dat hoofdstel zie je zowat niet omdat ik er een beige vliegenkap overheen doe :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:49

Ik rijd nog met n bont shabrak.
Wat waren die dingen cool.
30 jaar terug. :')

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:51

10 jaar terug droeg ik mijn paarse ribbroek met een zwart doorgestikte jasje waar je dan zo de mouwen vanaf kon ritsen. Ontzettend handig, totdat ik 1 mouw kwijt was *D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:56

Mooi omschreven!
Maar was ik dan de enige die een zelf gebreide trui had met een paardenhoofd er op?
Heb overigens ook nog een ruitjes broek en een bandplooibroek liggen. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:20

Wat dacht je van de gestreepte sokken die tot over de knieën werden gedragen en dan de rubberen laars er onder. Wat ook "cool" was was die sok weer terug over de laars heen te slaan.

Caps met kinbandje. Die vreselijk lelijke champignon casco caps met verstelbare schaal.

Bodywarmers met ruitstiksel.

Op een gegeven moment de poesttasjes, -koffers en -zakken.

Op de fiets naar je paard met het zadel op je stuur.

Agostini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:21

Westhof schreef:
Ik heb daarvoor een klein heuptasje. Niet fashionable, wel heel handig :) Ik vind rijden met een mobiel in mijn zak sowieso niet fijn, mijn iPhone is daar te groot voor.

Ik heb een soort telefoonhoesje die je aan je riem kunt doen en dan kun je daar je telefoon (eventueel met gewoon hoesje eromheen) in doen, sluit met een redelijk sterke magneet en als je hem nodig hebt kun je hem zo pakken! echt super handig!

zo iets, maar ik doe heb altijd aan de achterkant
Afbeelding

Ik vind die siliconen in je rijbroek wel een nadeel: je zadel gaat er kapot van (zei onze zadelmaker tenminste)! En het ergste is dat je bijna niet meer zonder kunt kopen

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:49

ik baal er alleen maar van dat de dekjes zo dik zijn geworden. geef mijn maar de dunne katoenen dekjes.
als je zadel goed ligt is dat veel fijner.

verder houd ik mijn totaal niet bezig met de mode in paardrijden. heb simpel hoofdstel gewoon normaal zadel. dekjes van 5jaar en ouder.
cap is ook normaal geen enkele glans of bling bling.
heb dan alleen mooie bruine rijlaarzen en mijn wedstrijdsetje is bruin met champagne kleur. maar ook dit is meer toeval dan echt bewust gedaan ;)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:08

Oh jee, ik ben verschrikkelijk ouderwets haha. Ik ben echt blijven steken in 2008 ofzo :+ Alleen maar navy rijbroeken hier, altijd netjes shirtje in de broek met riempje erbij, alleen maar navy kleurige dekjes die inderdaad echt ultra dun zijn :') Echt gewoon van die simpele zweetlappen haha, mijn favorietjes zijn nog steeds die van HKM, Bucas heeft ook zo'n hele goeie dunne. En inderdaad van die lederen kachelpijpen van Petrie, geen poespas. Echt old school, ik ben veel te druk bezig met rijden en hou me echt niet bezig met outfitjes haha. Ik vind het inderdaad wel opvallend dat het terug in is om weer neutrale dekjes te gebruiken. Dat viel mij ook zeker op!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:20

Westhof schreef:
Ik heb daarvoor een klein heuptasje. Niet fashionable, wel heel handig :) Ik vind rijden met een mobiel in mijn zak sowieso niet fijn, mijn iPhone is daar te groot voor.

Heuptasjes zijn anders weer helemaal in hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:24

Wat leuk!

De jodphurbroeken waren ook even heel hip!

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:54

De 'spijkerbroekrijbroek' is ook een tijdje een trend geweest toch? Of waren er gewoon veel in mijn omgeving met zo'n broek? :+
Oh en inderdaad de ruitjesbroek en de geruite sokken. Ik heb zo voor banketstaaf gelopen. -O-

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:06

Leuk omschreven en ik herken dingen nog wel haha.
Vroegah , toen ik m'n pony had, begin tot eind jaren tachtig, had ik aigle laarzen, in die tijd heel luxe, zwart fluwelen cap met strikje achter en elastiekje om mn kin, die ik altijd over de klep droeg trouwens.
Op de cap , midden voor, heb ik nog een tijdje een zilverkleurige speld gedragen in de vorm van een hoefijzer, zat bij de penny ( blad kwam toen net uit haha).
Voor wedstrijden had ik een gebroken witte broek en onze ponyclub reed in een rood sweatshirt met rond embleem ( andere ponyclubs reden ook in sweashirts, maar elke club had zijn eigen kleur). En idd voor de lessen een donkerblauwe broek van gladde fijne ribstof.
Ik had een merkloos zadel, gewoon 1 hoofdstel met lage neusriem, en onder mijn zadel had ik een soort wit wollen sjabrak in de vorm van mijn zadel, ik had er 2 die ik afwisselde, bij elke wedstrijd een schone eronder en de gebruikte weer in de was. Ik had geen touwtjes singel, maar een dichte witte van stof.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:30

Dekje met naam van paard erop was hip nadat het zadelvormige dekje verleden tijd was
Voor je telefoon had je sjabrakjes met een vakje erin die dicht kon

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 01:00

Van die twee kleuren rijbroeken :D