[VOLG] From wild to....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 16:21

anjali schreef:
_kmbn schreef:

Jaa haar dat is haar overgroot opa! Haar opa is jet set rocker :) ! Leuk dat je komt volgen!

Jet Set was een roemrucht paard.Het schijnt dat hij tijdens een dekking is gestorven.Overigens,volgens mij heet die kleur van je merrie aan haar hoofd "Medicine Hat".Een naam die Indianen aan zoiets gaven. Je hebt een hele bijzondere merrie.

Oooo dat van die dekking wist ik niet. Ik heb wel de geruchten over het “vermoorden” van zijn eigenaresse gehoord . Maar ik weet niet hoeveel ik daarvan geloof :x
Over medicine hat ga ik is googelen.. ben wel benieuwd naar dat soort dingetjes.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:23

Wauw wat gaaf ik volg!!

Weggebokt

Re: From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:52

Heeeel gaaf! Ik ga jullie avonturen zeker volgen :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:57

ik kom ook volgen :) Ze is net een paar maanden ouder dan mijn jongste dus dat is leuk vergelijken :D

anjali

Re: [VOLG] From wild to....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:35

@kmbn: Jet Set heeft zijn eigenaresse niet vermoord.haar toenmalige vriend heeft dat gedaan en heeft toen geprobeerd om het paard de schuld te geven.Er zit een erfeniskwestie achter,die vriend zou alles erven van zijn rijke vriendin,maar toen wou zij het uitmaken.Hij heeft Jet Set met zijn witte snoet aan de vermoorde vriendin laten snuffele,toen zat er dus bloed op de witte snoet van het paard en toen zij hij dat Jet Set haar de keel zou hebben doorgebeten! Die doorgesneden was!Sorry voor dit rotverhaal maar ik ben er heel kwaad om dat het arme paard de schuld kreeg. er is toen zelfs sprake van geweest dat hij afgemaakt zou worden! dat is gelukkig niet gebeurd.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:51

wat een bijzonder dier! heel veel geluk met haar
En ook zo bijzonder dat je zo gekozen wordt door een paardje hé.
heb dit zelf ook mee gemaakt.
ging kijken voor een andere maar mijn huidige paardje bleef maar om mij heen hangen en knuffelen en hoofd op schouder leggen. Ook ik zij dat ik nooit met een merrie thuis zou komen, nou is toch niet gelukt haha
Zo bijzonder

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 17:58

anjali schreef:
@kmbn: Jet Set heeft zijn eigenaresse niet vermoord.haar toenmalige vriend heeft dat gedaan en heeft toen geprobeerd om het paard de schuld te geven.Er zit een erfeniskwestie achter,die vriend zou alles erven van zijn rijke vriendin,maar toen wou zij het uitmaken.Hij heeft Jet Set met zijn witte snoet aan de vermoorde vriendin laten snuffele,toen zat er dus bloed op de witte snoet van het paard en toen zij hij dat Jet Set haar de keel zou hebben doorgebeten! Die doorgesneden was!Sorry voor dit rotverhaal maar ik ben er heel kwaad om dat het arme paard de schuld kreeg. er is toen zelfs sprake van geweest dat hij afgemaakt zou worden! dat is gelukkig niet gebeurd.

Jaa vond het al een broodje aap verhaal.. maar echt wat een verschrikking zeg. Echt heel erg!

Tinkerbello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:04

Wat een mooi paard! Komt ze van de Eagles Ranch?

Pepfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:41

Heel leuk! Ik volg ook:)

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:17

Tinkerbello schreef:
Wat een mooi paard! Komt ze van de Eagles Ranch?

Dankjewel :) nee, ze komt van een hobby fokker op Texel

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:18

alysha92 schreef:
wat een bijzonder dier! heel veel geluk met haar
En ook zo bijzonder dat je zo gekozen wordt door een paardje hé.
heb dit zelf ook mee gemaakt.
ging kijken voor een andere maar mijn huidige paardje bleef maar om mij heen hangen en knuffelen en hoofd op schouder leggen. Ook ik zij dat ik nooit met een merrie thuis zou komen, nou is toch niet gelukt haha
Zo bijzonder

Wat leuk dat jouw paard jou ook heeft uitgekozen. Ik vond het echt zowat een magisch moment <3

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:57

Haar plaatsje is eindelijk af! Na 2 maanden hard werken heb je dan ook wat moois :) :)

Zo was het

Afbeelding

En nu is het zo

Afbeelding

Er komt alleen nog een overkapping achter de schuilstal. Buiten dit stukje heb ze ook nog een stuk weiland

Morgen is het zo ver :):) ik ben zooo zenuwachtig.. Gewoon kriebels in me buik :o

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:59

Lekker plekje! Veel plezier morgen!

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 08:21

Omdat het gister een onwijs intense dag was, en ik meteen in slaapviel na thuiskomst. Hier hoe het gister is verlopen.

Met de nodige zenuwen op zak ben ik samen met mijn vader en mijn vriend naar Texel gereden. We waren mooi optijd en het was gelukkig heerlijk weer.

Het leek de fokker het beste om haar eerst in de schuilstal te zetten en vanuit daar in de trailer. Gezien ze nog niet meeloopt aan een halstertje moesten we haar met al haar zussen die kant op sturen.

Afbeelding

Eenmaal onder de schuilstal hadden we haar gescheiden dmv een hek er tussen te zetten. Het halster ging bijzonder snel om (haar eerste keer een halster :) )Bleek dat alle halsters die ik had gekocht in cob veeelste geoot waren. Maar gelukkig hadden hun nog een kleiner halster.

Toen kon het laden beginnen. Madams zette geen stap op de loopplank. Er was geen sprankje angst te zien ze stond heerlijk te genieten met de oogjes dicht in de zon en had gewoon geen zin >;). Nog een paar keer geprobeerd er op te lopen, maar echt niet de zon buiten is toch veel lekkerder. Tijdens de laatste poging gaf ze zo een harde ruk terug dat het halstertje brak..
Dan maar een lijntje achter haar kont proberen.. ook daar gaf ze niks om en ze bleef heerlijk ontspannen staan.. Tot ze ineens schrok en ik haar op de knieeen op de laadklep zag liggen. Ik begon meteen te roepen stoppen. Even knuffelen in de schuilstal zodat ze weer wat rustiger werd. Toch maar besloten haar zussen terug te sturen naar het land omdat dat haar dan misschien tegen hield. We besloten het lijntje weg te laten omdat ik geen ongelukken wilde en zag dat ze een klein wondje had. We hebben een soort sluis gecreeerd door ene kant de muur en aan de andere kant een hek tot het dak van de trailer (ze wou er over en er onder door :(:). Een pak stro achter de kont en langzaam naar voor duwen voor de druk.. en ja hoor ze loopt zo de trailer in *\o/*

Afbeelding

De rit ging onwijs goed en ze was lekker rustig aan het eten.. wel wat bezweet maar was dan ook onwijs warm gister. Eenmaal aangekomen was ze zo uit de trailer. De toegangspoort was wat spannend maar met een plukje hooi en baby stapjes (5 meter 30 min _O- ) is het gelukt en kon ze meteen bij haar vriendjes, wat gelukkig helemaal goed ging
Afbeelding

Toen ik wel beter de wond op haar been bekijken en helaas is dat toch een vrij grote winkelhaak, wel oppervlakkig maar dat word een flink litteken. Gelukkig heb ze er geen last, en het is meteen behandeld.

Na nog een beetje gekriebeld te hebben liet ze duidelijk merken dat ze me helemaal zat was. Ik begreep get ook volkomen na deze intense drukke dag vol emoties.

Ik kan het nog niet beseffen, mijn eigen maatje is er gewoon... ze is nog een beetje schraal en heeft hoogstwaarschijnlijk wormpjes dus dat gaan we deze week even testen!

Afbeelding
Afbeelding

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:24

Wat fijn dat ze thuis is!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:20

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Altijd spannend zoiets.Hou je ons op de hoogte?

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 17:39

Was ik weer :wave:

Immidels staat ze al twee dagen op haar nieuwe plekje en ze voelt zich onwijs thuis.
Afbeelding

Onderling kunnen ze het gelukkig super goed vinden en zoeken ze elkaar beetje bij beetje op. Ik was onwijs bang dat er geen klik zou zijn, maar zo als het ee nu uit ziet word het een mooi team.

Ik vond al dat ze erg schraal was en een beetje een wormenbuikje had. Nog voor ik wen mestonderzoek kon doen vond ik 3 verschillende soorten wormen in haar mest, o.a bloedworm :n . We hebben haar meteen ontwormt, dus ik hoop dat het allemaal snel weg is. Ze eet ook echt overdreven veel maar der ribben zijn allemaal te zien.. Vanaf vanavond ga ik haar dan ook bijvoeren.
Ik verwacht dat als ze op het land kan dat ze snel bijtrekt, maar dat stukje over de weg is te riskant en ik denk niet dat ze terug komt :P
De wond op haar been geneest redelijk goed, maar helaas heeft ze overal op haar lichaam plekjes en wondjes.

Vandaag heb ik een kleinstukje in de paddock af gezet om met haar te scheiden van de anderen. Tijdens het eten lukte het me om een halster om te doen en een halstertouw vast te klikken *\o/* . Vervolgens besloot ik haar te poetsen. Het lukte gewoon met alle drie de borstels!! Ik was zo blij.. Nog nooit een borstel gezien of onder haar buik geaaid, maar ze liet alles toe.. Zo trots. Daarna nog even haar benen een voor een laten op tillen wat ze super deed. Bij eentje stapte ze weg maar na correctie kwam ze meteen terug. ik ben echt super tevreden met hoe het gaat.

Afbeelding

Maar waar madam last van heeft is weigeren mee te lopen aan het halster. Dus als iemand nog wat tips heeft?? Ze is duidelijk niet bang ze is echt onwijs nieuwschierig. Maar ze vertikt t gewoon ze laat der hoofd laag en gaat me rustig aan kijken, vervolgens vallen der ogen dicht en doet ze alsof ze wegdommelt.. heb dit nog nooit mee gemaakt :? Dus ik hoor hierom graag wat meer tips of mensen die dit hebben mee gemaakt.

Binnenkort komt voor de eerste keer de bekapper. Haar linker voorhoef is wat langer in verhouding dan de rest, ik hoop dat ze van onder beter zijn.. ze zijn allemaal veel langer dan hoort en wat gebrokkeld.

Voor
Afbeelding
Achter
Afbeelding

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:05

Wat een prachtig paard zeg! Ik volg

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:08

Denk dat hoefsmid ook nodig is :)) wat super dat je haar opvangt !!mischien elke keer een klein rukje aan het touw en zodra ze meegeeft ontspannen en bij een stapje uitvoerig belonen. Zo ging het bij onze pony perfect! Wat een leuk beestje! <3 wat zijn je plannen met haar?

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 18:17

Jannexjolink schreef:
Denk dat hoefsmid ook nodig is :)) wat super dat je haar opvangt !!mischien elke keer een klein rukje aan het touw en zodra ze meegeeft ontspannen en bij een stapje uitvoerig belonen. Zo ging het bij onze pony perfect! Wat een leuk beestje! <3 wat zijn je plannen met haar?

Jaa hoefsmid = bekapper alleen beslaat niet en werkt niet oo tradi manier. Ze blijft wel blootsvoets. Ze reageert totaal niet op druk, wel op eten maar wil dier eigenlijk vermijden..

Mijn doel is om kennis te maken met trick riding wereld met haar. Maar veel buiten, grondwerk en freestylen, en wat basis reining voor de leuk. Ook lijkt het me leuk om een x een veulen van haar te krijgen <3 als ze word goedgekeurd dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:24

Leuk, ik ga volgen.
Over het meelopen. Wat je zegt dat ze gaat dommelen, kan ook een freeze reactie zijn. Dus helemaal afsluiten omdat ze het niet snapt. Je kunt haar eruit halen door even met het touw te slingeren zodat ze kleine rukjes aan het halster krijgt. Met voerbeloning kan ook, maar persoonlijk ben ik niet voor voedselbeloning maar voor pressure-release. Dus zodra ze doet wat je vraagt, druk eraf. Dat is eigenlijk de meest paardnormale benadering, want dat doen ze in de kudde ook.

Wat je als eerste kunt proberen, is om haar eerst voor druk te laten meewenden. Voorwaarts is vaak moeilijk, zijwaarts is hierbij de truuk. Je kunt haar als het ware zijwaarts uit balans halen, zo leert ze dat ze wanneer ze voor druk zwicht, ontspanning volgt.
Lastig uitleggen, je kunt hierin heel veel spelen, maar ik hoop dat je het begrijpt :)

LedZeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:29

Wat een mooi paard! <3
Ik volg ook

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:55

Hoi,wat leuk,wij staan niet zo ver bij jou vandaan,ik heb je van de week nog gezien,ik was op de fiets met de hondekar.veel plezier met je knappe paard.

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:56

Ik volg mee :D
Veel plezier met je paard!

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:08

Joolien schreef:
Leuk, ik ga volgen.
Over het meelopen. Wat je zegt dat ze gaat dommelen, kan ook een freeze reactie zijn. Dus helemaal afsluiten omdat ze het niet snapt. Je kunt haar eruit halen door even met het touw te slingeren zodat ze kleine rukjes aan het halster krijgt. Met voerbeloning kan ook, maar persoonlijk ben ik niet voor voedselbeloning maar voor pressure-release. Dus zodra ze doet wat je vraagt, druk eraf. Dat is eigenlijk de meest paardnormale benadering, want dat doen ze in de kudde ook.

Wat je als eerste kunt proberen, is om haar eerst voor druk te laten meewenden. Voorwaarts is vaak moeilijk, zijwaarts is hierbij de truuk. Je kunt haar als het ware zijwaarts uit balans halen, zo leert ze dat ze wanneer ze voor druk zwicht, ontspanning volgt.
Lastig uitleggen, je kunt hierin heel veel spelen, maar ik hoop dat je het begrijpt :)

Super bedankt voor je waardevolle tip! Vandaag begonnen met zijwaarts en na vijf minuutjes een kwartiertje met haar door de paddock aan leadrope gestapt. Soms bleef ze nog stilstaan maar beetje druk en ze liep. Wel heb ik het met een touw halster gedaan ik merk dat ze dit wat fijner vind omdat het lichter is.

*\o/*