Paard uitkiezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:30

DeMolenhoek schreef:
Die ga je daar niet vinden. De meesten hebben zelfs meerdere meters en peters :)

Dat zou mij ook niet verbazen :o

henst

Re: Paard uitkiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:31

Wat?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:34

Dat de paarden van tohl vaak meerdere meters en peters hebben... Meerdere mensen doneren geld voor hetzelfde paard.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:38

Maximuss hoe weet je dat ben jij ook meter van een paard ?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:41

Ik ken de werking van tohl... Die paarden kosten veel geld in onderhoud. Had je nu echt gedacht dat je de enige meter/peter ging zijn voor dat paard?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:42

Ik heb de site bekeken.Dat is een prima instelling!In Nederland hebbenwe wel de Paardenkamp,maar dat is echt een bejaardentehuis,terwijl TOHL een opvang is.Ze hebben er ook hele leuke paarden\ezels!Als je leest hoe verwaarloosd sommigen daar aankwamen,niet te geloven.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:44

henst schreef:

In het nieuwsoverzicht staan geen berichtjes van pietje heeft Karin als meter enz, wanneer er daar niet vermeld worden dat paarden/pony’s peters hebben gekregen kunnen ze dezelfde steeds opnieuw een Peter/meter geven.

Het is meer symbolisch vermoed ik.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 17:48

Ik weet niet hoe dat werkt . Ik heb wel een kind dat ik op afstand sponser en daar ben ik aleen meter van en ik dacht dat dat met paarden ook zo was. In nederland is er ook een opvang voor verwaarlosde paarden . Paardzoektbaas. kan je ook meter worden van de paarden bij paardenkamp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:49

henst schreef:

Als er 1tje overlijd zie op Facebook ook altijd: Bedankt aan de meters en peters voor de jarenlange steun (al dan niet met naam) Sommige hebben meer dan 10 meters en peters. De TOHL werkt volledig op vrijwillige basis. Zelfs adopteren is gratis (doch sinds enkele jaren ben je verplicht 5 grondwerklessen te volgen ivm te vaak terug keren van de geadopteerde paarden)

Is het zo belangrijk dat je alleen meter wordt dan?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:50

Kies gewoon degene waarvan je denkt dat die je geld het best kan gebruiken. Als ik moest kiezen tussen meter van een verwaarloosd paard dat gewoon oud en mager is, of eentje die insuline resistentie heeft gekregen door verwaarlozing, heel slechte tanden heeft, etc... zou ik die boven het 'gewone' magere paard kiezen. Speciaal voer kost veel geld, allerlei medicijnen ook. Dus ik denk dat je de stichting het meest helpt door een paardje uit te kiezen waar zij veel kosten aan moeten maken. Als ze dan enkele meters/peters vinden voor dat paard is het voor hen meteen veel haalbaarder om alles te financieren.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 24-05-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:50

henst schreef:
Ik weet niet hoe dat werkt . Ik heb wel een kind dat ik op afstand sponser en daar ben ik aleen meter van en ik dacht dat dat met paarden ook zo was. In nederland is er ook een opvang voor verwaarlosde paarden . Paardzoektbaas. kan je ook meter worden van de paarden bij paardenkamp?

Paard zoekt baas is eerder een handelstal, geen stichting zoals de paardenkamp of TOHL. Zij verkopen gewoon paarden dus denk niet dat zij zoiets nodig hebben om geld bij elkaar te krijgen omdat ze anders niet rondkomen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:51

Wat is het probleem als je niet alleen meter van een dier bent?

Het is niet alsof het geld enkel voor dat dier gebruikt wordt, gaat gewoon op de grote hoop.
Ik neem aan dat je het doel/stichting wilt steunen en dat doe je dan nog steeds toch?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:53

Heleennn schreef:
Kies gewoon degene waarvan je denkt dat die je geld het best kan gebruiken. Als ik moest kiezen tussen meter van een verwaarloosd paard dat gewoon oud en mager is, of eentje die insuline resistentie heeft gekregen door verwaarlozing, heel slechte tanden heeft, etc... zou ik die boven het 'gewone' magere paard kiezen. Speciaal voer kost veel geld, allerlei medicijnen ook. Dus ik denk dat je de stichting het meest helpt door een paardje uit te kiezen waar zij veel kosten aan moeten maken. Als ze dan enkele meters/peters vinden voor dat paard is het voor hen meteen veel haalbaarder om alles te financieren.

-O- zou wat zijn als Pietje medicatie nodig
Heeft maar dat niet krijgt omdat de peters/meters te weinig betalen. :')

En Jantje heeft veel gulle peters/meters dus die krijgt extra snoepjes en luxe spullen?
Laatst bijgewerkt door cobiie op 24-05-18 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:54

Wauw, omdat het ineens niet meer "exclusief" is, ga je naar iets anders op zoek... Tot zover dan je zogezegde nobele motief van "verwaarloosde paarden" helpen.
Wat wil je nu eigenlijk?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:59

cobiie schreef:
Heleennn schreef:

-O- zou wat zijn als Pietje medicatie nodig
Heeft maar dat niet krijgt omdat de peters/meters te weinig betalen. :')

En Jantje heeft veel gulle peters/meters dus die krijgt extra snoepjes en luxe spullen?

Wat is dat nou voor belachelijke onzin reactie? Waar haal je het toch vandaan dat die paarden hun medicatie niet zouden krijgen zonder steun van meters/peters, of dat ik dat zelfs insinueer. Domme opmerking dit en totaal overbodig
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 24-05-18 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:00

Demolenhoek ben jij meter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:03

Nee, ik heb er 2 geadopteerd. Maar effectief geadopteerd in de zin van: Ze (nu nog maar 1 helaas, ander is overleden van ouderdom) lopen bij mij op de weide :) Wel al vaker zo maar gedoneerd, zowel materiaal als geld :)

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:04

Kan je daar ook matriaal adopteren?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:04

DeMolenhoek schreef:
Nee, ik heb er 2 geadopteerd. Maar effectief geadopteerd in de zin van: Ze (nu nog maar 1 helaas, ander is overleden van ouderdom) lopen bij mij op de weide :) Wel al vaker zo maar gedoneerd, zowel materiaal als geld :)

Even offtopic

Heb jij dan misschien een idee hoeveel ze hebben aan materiaal donaties? Zoals halsters, touwen, dekens etc,..? Ik heb altijd het idee dat ze meer hebben aan gewone geld-donaties maar jij hebt misschien ook ervaring van dichtbij en hoe het er op de stichting zelf aan toe gaat?

_PantaRhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:05

Wat mooi dat je dit wilt doen. Even de site bekeken, blijf het erg waarderen dat mensen zich inzetten voor dit soort plekken. Ik zou ook zeker langsgaan en kijken met welke je het meest een klik voelt, je kunt hierbij gelukkig geen verkeerde keuze maken :)

_PantaRhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:07

maximuss schreef:
Wauw, omdat het ineens niet meer "exclusief" is, ga je naar iets anders op zoek... Tot zover dan je zogezegde nobele motief van "verwaarloosde paarden" helpen.
Wat wil je nu eigenlijk?

Ik lees nog niet dat TS schrijft dat het niet meer doorgaat. Maar hoop inderdaad dat zoiets geen reden is om het toch niet door te zetten!

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:08

Ik ga zeker eens kijken probeer morgen eens langs te gaan.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:09

Wat bedoel je pantsrhei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:14

henst schreef:
Kan je daar ook matriaal adopteren?

Nee. Dat kan niet.

Heleenn: Halsters, touwen, winterdekens etc kunnen ze altijd gebruiken. Ook bepaalde soorten stalbedekking zijn handig. Wat ze niet kunnen gebruiken, zoals hoofdstellen, getten etc komt elke maand te koop op hun opendeurdag. Cash geld is voor hun inderdaad handiger, want dan kunnen ze kiezen wat ze er mee doen, maar ze zijn even goed dankbaar met degelijk materiaal (geen halster dat op 2 plaatsen al kapot is en meer kost aan reparatie dan dat het nog waard is). Ik heb er 2 jaar geleden nog een hele doos afgegooid van 1 op 1 meter. We mochten zelfs nog om 21.30 er mee komen, ze waren er echt heel blij mee :)

henst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 18:18

Zouden ze ook rijbroeken hebben?