Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xyzutu2 schreef:Ik vind het bizar om te lezen hoeveel mensen hier reageren met:
- maar stond je zelf dan ook niet in de weg van de ruiter (want dan mag je ook een 'k*twijf' verwachten?)
- maar misschien maakte die ruiter toevallig net zelf een foutje terwijl jij in de buurt was en moest die dat even afreageren, niet netjes maar kan gebeuren (en dus mag je als parcourshulp ook een 'k*twijf' jouw richting op verwachten?)
Bizar. Vooral de achterliggende filosofie 'het is natuurlijk niet goed te praten, maar in het heetst van de strijd doen we allemaal wel eens wat onaardigs, dat heb je nou eenmaal met sport...'![]()
Als dat soort mensen op deze manier met vrijwilligers omgaan, hoe gaan ze dan in het heetst van de strijd wel niet met hun paarden om?
En zelfs al maakt de parcourshulp een foutje - stel dat hij/zij ook maar gewoon een mens is met een leercurve - die mag dan dus gewoon uitgescholden worden? Wanneer zijn we gestopt met gewoon normaal tegen elkaar doen?
CharmingS schreef:Denk dat niemand dat zo bedoeld.. Ik in ieder geval niet, schelden hoort gewoon niet en is ook niet nodig. Maar ik kan de frustratie van die ruiters wel begrijpen (het schelden dus niet) aangezien, op de meeste wedstrijden die hier gereden worden, je ongeveer 15 tot 20 euro aan inschrijfgeld betaald, je traint hard voor een wedstrijd, en veel ruiters rijden meerdere paarden in verschillende klasse. En als er dan iemand de hele tijd in de weg loopt in je parcour is dat niet zo fijn.
Lauriannnn schreef:Aankaarten bij de organisatie zal niet veel helpen want weet je nog precies om welke ruiters het ging en misschien hadden ze slechte dag of juist zo hard getraind voor deze dag dat ze ervan baalde.
Maar daar voor uitgescholden worden? Dat zou ik absoluut niet pikken hoor. Je staat daar al je vrije zondag op te offeren zonder betaald te worden. Sclimpre schreef:Staan die ruiters zelf wel al eens een middagje als parcourshulp? Doe mij maar een systeem van beurtrol, dan kan iedereen zelf ondervinden wat een bepaalde klus inhoudt. Komt er meteen ook meer respect voor mekaar. Parcourshulp zijn is leuk, maar het betekent wel gedurende een paar uur alert blijven, een plek zoeken waar je tegelijk niet in de weg staat, maar wel snel bij elke hindernis kan zijn om balken terug te leggen, zodat de volgende ruiter onmiddellijk aan zijn parcours kan beginnen. Als iedereen nu foutloos zou rijden of 1 balkje meepakken dan zou het een rustige job zijn Maar als er regelmatig een sloper tussen zit
xyzutu2 schreef:Voor iedereen die zich af blijft vragen of ruiters haar niet gewoon (?) uitscholden omdat ze als onervaren parcourshulp steeds op de verkeerde plek stond:Amy schreef:Ik ben overigens niet de enige die uitgescholden werd, maar twee oudere mannen (60+) die dit al jaren doen ook...
Tazzey schreef:xyzutu2 schreef:Voor iedereen die zich af blijft vragen of ruiters haar niet gewoon (?) uitscholden omdat ze als onervaren parcourshulp steeds op de verkeerde plek stond:
Quote van Amy's post: "Ik ben overigens niet de enige die uitgescholden werd, maar twee oudere mannen (60+) die dit al jaren doen ook..."
Ga jij altijd uit van een eenzijdig verhaal?
CharmingS schreef:Omdat ik beide kanten goed zou kunnen begrijpen.. Niet alleen die van de ruiters, zeker ook die van de ts.. Maar je weet toch niet wat zich daar precies heeft af gespeeld. Dus je kunt wel aannames blijven maken, maar hoe het in werkelijkheid is geweest kun je niet over oordelen, aangezien dit een eenzijdig verhaal is.
Tazzey schreef:Ik ben benieuwd naar de andere kant van dit verhaal want meerdere ruiters die zonder reden beginnen te schelden vind ik een bijzonder verhaal.