Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mygoldeneye schreef:Nee hoor. Voor mij is rijden zeker niet het belangrijkste. Ik heb hem gekocht omdat ik gewoon gek op hem ben en niet voor mijn rij plezier. Ik heb plezier in alles wat ik voor hem moet doen en alles wat ik met hem doe. We rijden natuurlijk wel maar ik vind borstelen, wandelen, spelen/grondwerk etc. minstens zo leuk, leuker zelfs. Gewoon de omgang met hem word ik blij van.
Maar elke dag rijden? Absoluut niet daar vind ik niks aan en hij ook niet.
Cinnepin schreef:Leuk die verschillende reacties.
Ik kan zeker wel genieten van het kijken naar mn paard in de wei. Ik pak een stoel en kan heerlijk genieten. Ik rijd ook helemaal niet meer zoveel ( mede ook door klachten van mijn kant ) en ik geniet minder van Niels dan voor heen.
Als we even een uurtje de tijd hebben, mest ik de stal en wei en poets hem....nee ik pak niet het zadel en ga rijden en laat hem in de stront achter,,,ergens vind ik dat ook niet eerlijk.
Niels heeft nu ook een blessure en ik heb echt niet zoiets van ojee....neehoor lekker poetsen ff wandelen heerlijk toch?
Ik zie zoveel om me heen....wat ik al zei van dat zadel...* ja volgende week komt er een ander, dus kan het wel ff * waarom moet er dan toch gereden worden?
Paard staat te zweten in de wei. Waarom moet er dan toch nog gereden worden?
Paard is ff niet in zijn hum....waarom moet er dan toch gereden worden?
Wat ik ook zie...paarden die niet helemaal rad lopen, waarom moet er dan toch gereden worden?
Cinnepin schreef:Ik ben er ook niet voor om een paard op te sluiten in de stal de hele dag...maar aandacht geven kan ook op een andere manier dan er op klimmen. Niels wil ook werken, maar dat is echt niet alleen door er op te klimmen hoor...spelen, grondwerk, wandelen, klooien, dat geeft hem allemaal voldoening.
Ook denk ik niet dat als een paard met vriendjes op de wei staat hij zich snel zal vervelen.
poes schreef:Cinnepin schreef:Ik ben er ook niet voor om een paard op te sluiten in de stal de hele dag...maar aandacht geven kan ook op een andere manier dan er op klimmen. Niels wil ook werken, maar dat is echt niet alleen door er op te klimmen hoor...spelen, grondwerk, wandelen, klooien, dat geeft hem allemaal voldoening.
Ook denk ik niet dat als een paard met vriendjes op de wei staat hij zich snel zal vervelen.
Pony waarover ik het geb staat 24/7 met vriendje. Wordt gewoon ouder en is idd blij met aandacht maar zou ook deugd hebben van fysieke training.
poes schreef:Cinnepin: o kan uiteraard ook vanaf de grondintensief rijden is ze denk ik niet meer goed voor. Ik zou eigenlijk werk aan de hand met haar willen oppakken maar moet de tijd vinden. Ik wil vooral maar zeggen: niet gewerkt worden is volgens mij ook niet beter.
Bovendien vind ik wel als je rijdt dat je dat regelmatig moet doen. Zodat je paard ook de kracht en conditie ervoor heeft.
Sodeletuut schreef:Vraagje voor de mensen die 'Ja' hebben geantwoord op de vraag of rijden het belangrijkst is: gaat paardlief weg als hij jou dit niet meer kan bieden?