Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DeMolenhoek schreef:Ja klopt, even een linkje naar de bokt wiki
https://www.bokt.nl/wiki/Sabino
Ook veel tinkers hebben bv sabino. Niet onlogisch als je weet dat er heel veel shire en clydesdale is ingefokt. Bij deze een foto van mijn pasgeboren veulen met zijn moeder. Moeder draagt sabino, veulen ook, te herkennen aan de buikvlek, aftekening tussen de kaken, hoge witte voor en achterbenen en de grillige blesZoals je ziet is bij de mama het Sabino enkel te herkennen aan de witte achterbenen die in een punt eindigen en een ongelijke bles.
[ [url=m/Xl3YZc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vBIn4t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/95dkUF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p69BSh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/05NtT4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sabino kan ook 'onderhuids' doorlopen. Dus het gen loopt eigenlijk verder (waardoor je dus het maanoog krijgt) terwijl de vacht donker lijkt
JewEmm schreef:Onze eerste shire veulen had ook een (half) maan oog.
Ik vond het wel grappig om te lezen dat je schrijft: ze is voor een shire niet zo groot. Um... ze is NOG niet zo grootJe mag er ook wel om denken dat je tegen die tijd een auto aanschaft die een trailer met extra zwaar paard mag trekken
Nadiine__x schreef:Mijn pluis is ook niet groter dan 1.80m en die woog op de weegschaal toch 800kg.. En die is nog niet uitgezwaard met haar net 5 jaar
Ook is zij rijtypisch gebouwd, dus zeker niet de breedste!
Maar in de standaard trailers past ze net niet en kwa gewicht mag ze al niet meer in een 1.5 paards etaan
Dus zou idd zeker een sterke auto opzoek en een grote trailer
Daphara schreef:Nadiine__x schreef:Mijn pluis is ook niet groter dan 1.80m en die woog op de weegschaal toch 800kg.. En die is nog niet uitgezwaard met haar net 5 jaar
Ook is zij rijtypisch gebouwd, dus zeker niet de breedste!
Maar in de standaard trailers past ze net niet en kwa gewicht mag ze al niet meer in een 1.5 paards etaan
Dus zou idd zeker een sterke auto opzoek en een grote trailer
Er zijn toch ook 1,5 paard trailers met 1200 kg laadvermogen?
Kennissen van mij hebben een Ifor Williams, zij wonen alleen een uur de andere kant op, daar past wel een volwassen Shire in.
Ik heb 12 jaar geleden mijn mega bak van een auto, een Nissan Patrol verkocht, maar zat te denken weer zoiets aan te schaffen in de toekomst. Hopelijk duurt het nog even voordat ik het nodig heb. Voorlopig is ze nog mijn kleine Pleun.
Nadiine__x schreef:Daphara schreef:
Er zijn toch ook 1,5 paard trailers met 1200 kg laadvermogen?
Kennissen van mij hebben een Ifor Williams, zij wonen alleen een uur de andere kant op, daar past wel een volwassen Shire in.
Ik heb 12 jaar geleden mijn mega bak van een auto, een Nissan Patrol verkocht, maar zat te denken weer zoiets aan te schaffen in de toekomst. Hopelijk duurt het nog even voordat ik het nodig heb. Voorlopig is ze nog mijn kleine Pleun.
Klopt, maar als jou paard 800 kilo weegt en de trailer mag maximaal 1200 laden.
Dan mag de trailer zelf dus niet zwaarder wezen dan 400kg. En kan je nu al wel vertellen dat die niet bestaan, want ze moeten stevig genoeg wezen om het gewicht te kunnen dragen en dat weegt ook wat![]()
En de ifor zijn hele mooie trailers, maar ook heel zwaar
Daphara schreef:Laadvermogen staat los van het ledig gewicht van de trailer toch?
Wat van belang is hoeveel de auto mag trekken, in dat geval gaat het om laadvermogen + ledig gewicht trailer. Maar in theorie mag je volgens mij een volwassen Shire in een 1,5 paard trailer met 1200 kg laadvermogen kunnen vervoeren, mits je auto het mag trekken.
Nadiine__x schreef:Daphara schreef:Laadvermogen staat los van het ledig gewicht van de trailer toch?
Wat van belang is hoeveel de auto mag trekken, in dat geval gaat het om laadvermogen + ledig gewicht trailer. Maar in theorie mag je volgens mij een volwassen Shire in een 1,5 paard trailer met 1200 kg laadvermogen kunnen vervoeren, mits je auto het mag trekken.
Nop, dat is dus niet waar.
Heb zelf nog niet zo heel lang mijn be en 2 jaar geleden ongeveer is de wetgeving veranderd. Heb er zelfs nog met het uwv over aan de telefoon gehangen![]()
Trailer en auto staan los van elkaar. Het gaat om de gewichten op dr weegbrug.
De trailer is gekeurd tot 1200kg, dus mag hij op de weegbrug met paard erin niet zwaarder wezen dan 1200.is hij dat wel ben je strafbaar en krijg je een boete. Buiten het feit dat je paard ook gewoon door de bodem kan zakken.. Want hij is niet voor niets gekeurd op 1200![]()
En al mag jou auto 2000 trekken, dan nog is die trailer op 1200 gekeurd, dus het mag niet![]()
Onze auto mag 2000 trekken, en de meeste tweepaards trailers mogen tot 2000 laden.
Mijn paarden wegen samen 1400kg
Maar de meeste trailers wegen 750 leeg, zonder hooinet of paarden erin.
En dan ben ik dus 150kg overladen.
Dus ik heb uwv gebeld, want iemand zei mij dat je tot 10% mag overladen. Maar ook dat mag niet en is gewoon strafbaar.
Dus je moet echt de gewichten aanhouden die op je papieren staan, en alles nawegen![]()
Wat wel mag!
Ik mag wel met een trailer van 2400kg gekeurd rijden, mits deze niet zwaarder geladen is dan 2000 en ik dit kan aantonen op de weegbrug![]()
Als jullie mij niet geloven, bel uwv maar
Dapper schreef:Leuk alweer een shire, veel plezier ermee en dat zal vast wel lukken.
wij hebben hier Ace die heeft twee maanogen.
En Nadine UWV kan je die info niet geven neem aan dat je de RDW bedoeld.
Selka schreef:Oh het eerste stukje "want ik heb een super brave Shire gekocht" had ik kunnen schrijven. Zo anders dan de nerveuze KWPNers
Het tweede deel is echter compleet vreemd voor Willie. Die gaat liever ergens DOOR dan overheen
Heerlijk joh. Pleun staat thuis. Nu is het genieten!