Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bloodymary schreef:Ik ga alleen als ik ga rijden en dat is 3 à 4 keer per week. Verder als er iets extra's is de hoefsmid of zo. En in de zomer gaan we gerust drie weken op vakantie. Ik weet dat hij in goede handen is en lekker met zijn vriendjes in de wei staat. Dus ik maak me daar verder helemaal geen zorgen over. Heerlijk!
Kabayo schreef:Bloodymary schreef:Ik ga alleen als ik ga rijden en dat is 3 à 4 keer per week. Verder als er iets extra's is de hoefsmid of zo. En in de zomer gaan we gerust drie weken op vakantie. Ik weet dat hij in goede handen is en lekker met zijn vriendjes in de wei staat. Dus ik maak me daar verder helemaal geen zorgen over. Heerlijk!
Rij je alleen? Nooit longeren of ander grondwerk?
Suzanne F. schreef:Ikzelf kon dat niet. Ik had echt the total package nodig om me prettig te voelen en goed te kunnen presteren. Ik wilde dus zelf mesten, zelf borstelen, zelf rijden en zelf naverzorgen. Ik kon niet aan komen rijden, opzadelen en het dier weer terugzetten. Ik wil echt meer een band dan alleen dit. Ik vind dat alle dingen eromheen ook horen. Daar voel ik me in ieder geval prettig bij.
Anoniem schreef:Een stal uitmesten heeft echt niks met de band met je paard te maken hoor
En doordat iemand anders die stal uitmest, heb ik meer tijd om wel daadwerkelijk wat met m'n paard te doen
Anoniem schreef:Dus je paard stond dan op stal? Das voor mij dus een reden geen paard te houden, maar dat ter zijde
Het is niet altijd een kwestie van niet willen he? Soms ook gewoon niet kunnen. Buiten het feit dat het mesten mij fysiek te zwaar werd, heb ik ervoor gekozen goud geld neer te leggen voor een stal die de lasten van mij afneemt, zodat mijn paard alle aandacht krijgt die ze verdient. Op de doe-het-zelf stallen waar ik ruim 4 jaar gestaan heb, kwam ik met m'n 40 uur baan en HBO studie niet meer toe aan m'n paard en was ik alleen maar bezig met klusje.
Dus nee, dat paard maakt het echt geen reet uit wie z'n stal mest. Wel wie er met hem/haar vervolgens aan de gang gaat.
Suzanne F. schreef:Anoniem schreef:Dus je paard stond dan op stal? Das voor mij dus een reden geen paard te houden, maar dat ter zijde
Het is niet altijd een kwestie van niet willen he? Soms ook gewoon niet kunnen. Buiten het feit dat het mesten mij fysiek te zwaar werd, heb ik ervoor gekozen goud geld neer te leggen voor een stal die de lasten van mij afneemt, zodat mijn paard alle aandacht krijgt die ze verdient. Op de doe-het-zelf stallen waar ik ruim 4 jaar gestaan heb, kwam ik met m'n 40 uur baan en HBO studie niet meer toe aan m'n paard en was ik alleen maar bezig met klusje.
Dus nee, dat paard maakt het echt geen reet uit wie z'n stal mest. Wel wie er met hem/haar vervolgens aan de gang gaat.
Ja, ze stonden 's nachts op stal. Overdag deed ik ze er zelf uit, 's ochtends en 's middags. Ene keer paddock/wandelen en andere keer rijden/longeren. En 's zomers liepen ze in de wei.
Nee, ik snap dat het dan teveel wordt. Dat werd het mij ook. Daarom ook besloten ermee te stoppen.Ik vond dat ik met alles zelf doen een betere band kreeg met de paarden. Ook zelf buiten zetten etc. Dus ja, ook door het mesten. Je leert je paard op die manier veel beter kennen.