Hou zou jij je paard adverteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:20

Uiteraard niet te koop, maar toch.. :')

Te koop aangeboden: Irish Cob ruin 5 jaar

Leeftijd: 5 jaar
Ras: Irish Cob (NL gefokt)
Stamboekpapier: Ja
Afstamming: Silver Cash van de Gorterstraat x Silver Spring van de Gorterstraat
Discipline: Dressuur recreatief
Niveau: B
Bijzonderheden: Braaf gereden, braaf bij smid/dierenarts/tandarts. Entingen op orde. Makkelijk alleen te laden.

Korte omschrijving:

Sneakers is met 4.5 ingereden en heeft sindsdien geen stap verkeerd gezet. Jong en oud rijdt zo met hem weg. Met beginners zeer voorzichtig, bij gevorderden toont hij zich zeer leergierig.
Houdt van een sprongetje, maar ivm angst eigenaar, alleen vrij gesprongen..
Veel mee geweest op buitenrit. In een groep nergens bang voor, alleen een beetje kijkerig, maar makkelijk erdoor te rijden met een beetje zelfvertrouwen.

Vraagprijs: €3500.-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 02-04-18 19:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:20

xMarieke schreef:
Wat een heerlijk topic. TS jouw paard wil ik kopen, ondanks dat ik helemaal geen paard wil kopen :+
Misschien dat er iets over gezondheid of blessures uit het verleden bij kan :o?

Haha jij mag hem kopen ondanks dat ik hem niet verkoop dan :P

Daar zijn we dan ook snel klaar mee; geen blessures gehad en behalve een snee achter zijn oor door een zure merrie ook nooit ziek geweest :') *hout vasthouden*

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:21

Wat een leuk paard heb je!

Ik had mijn paard zo geadverteerd, maar heb hem weer uit de verkoop gehaald een tijdje terug.

Naam: Hydalgo Roheryn Esperanzador
Leeftijd: 13 jaar
Schofthoogte: 150cm

Hydalgo staat ingeschreven bij het NRPS. Vader is de goedgekeurde peruaanse paso hengst Amaru, moeder een Draver. Het is een vijfganger, de tolt en telgang zijn alleen niet goed bevestigd.

Hy is makkelijk en heel zachtaardig in de omgang. Gaat zo de trailer op (zowel alleen als samen). Onder het zadel is hij voorwaarts en sensibel, maar zeer braaf. Hij wil heel graag zijn best doen voor zijn ruiter, werkt graag. Ook geschikt voor kinderen met ervaring. Hy vind buitenrijden geweldig, dit heb ik veel gedaan. Kan zowel alleen als in groep. Hy is 90% verkeersmak, groot (landbouw) verkeer kan hij spannend vinden.

Hij kan een sprongetje maken tot 1m.

Niet geschikt voor bange of onzekere ruiters, dit omdat daar onzeker van kan worden en hij vlot is onder het zadel met name in galop. Geen gek bok of stijger gedrag enkel wat snel.

Prijs bespreekbaar voor de juiste plek. Geen handelaren en maneges. Toebehoren tegen meerprijs over te nemen.

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:23

Granoek schreef:
xMarieke schreef:
Wat een heerlijk topic. TS jouw paard wil ik kopen, ondanks dat ik helemaal geen paard wil kopen :+
Misschien dat er iets over gezondheid of blessures uit het verleden bij kan :o?

Haha jij mag hem kopen ondanks dat ik hem niet verkoop dan :P

Daar zijn we dan ook snel klaar mee; geen blessures gehad en behalve een snee achter zijn oor door een zure merrie ook nooit ziek geweest :') *hout vasthouden*

Ik denk dat ze de jouwe bedoelt _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:29

Hou je van zandhappen? Ben je graag gefrustreerd en ontwikkel je met liefde anger-issues?
Dan heb ik het paard voor jou!
Je krijgt er nog geld bij ook want anders kom ik 'm nooit meer kwijt.

:') :') :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:36

Shirley schreef:
Ik denk dat ze de jouwe bedoelt _O-

Ja dat zei ik toch ook? Of begrijp ik iets verkeerd? :')

Shirley

Re: Hou zou jij je paard adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:38

Jouw blessures :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:39

SuperAssie schreef:
Hou je van zandhappen? Ben je graag gefrustreerd en ontwikkel je met liefde anger-issues?
Dan heb ik het paard voor jou!
Je krijgt er nog geld bij ook want anders kom ik 'm nooit meer kwijt.

:') :') :')

_O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:44

Kapot paard met goed papier te koop. Moet weg wegens aankoop van paard dat je WEL kan gebruiken.
Wegens sensibel karakter niet geschikt als recreatiepaard. Misschien kan je er mee fokken, want het is wel een merrie, maarja, omdat ik niet zeker weet of haar gebreken erfelijk zijn, geen garantie op gezond veulen. Geen handelaars aub. O ja, en ze mag nooit meer verkocht worden. Het is niet omdat ik mijn paard dump, dat jij dat mag doen.

:')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:48

Shirley schreef:
Jouw blessures :')

Whahahaha die krijg ik niet in dit vakje

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:48

Gini schreef:
Kapot paard met goed papier te koop. Moet weg wegens aankoop van paard dat je WEL kan gebruiken.
Wegens sensibel karakter niet geschikt als recreatiepaard. Misschien kan je er mee fokken, want het is wel een merrie, maarja, omdat ik niet zeker weet of haar gebreken erfelijk zijn, geen garantie op gezond veulen. Geen handelaars aub. O ja, en ze mag nooit meer verkocht worden. Het is niet omdat ik mijn paard dump, dat jij dat mag doen.

Ocharm hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:01

Gini schreef:

Hahaha dit vind ik wel een goede :P (en helaas erg ware!)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:02

Dit vind ik een grappig topic. Zal ook eens nadenken, niet dat ze weg gaan of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:04

Heb je ook wat aan een advertentie waarin een paard gezocht wordt? Ik ben stiekem wel benieuwd of ik een goede advertentie heb gemaakt voor als de tijd daar is...

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:14

Spoiler:
Het doet gewoon al zeer om dit te typen ZE GAAT NIET WEG

Naam : Ikemaheerds Lina
Leeftijd: 3,5 jaar
Stokmaat : 1.18
Ras: Welsh Mountain
Stamboekpapier: Ja
Afstamming: Gramblin Echo X Springbourne Huckleberry
Discipline: Mennen

Alleen voor de juiste persoon met 5 sterren huisje te koop. Prachtige werkwillige welsh mountain merrie te koop. Lina zoekt graag haar eigen mensen uit en zal dan ook voor je door het vuur gaan. In de wei heeft ze haar vaste vriendinnetje en houdt niet erg van delen. Zal nooit trappen, bijten of steigeren.

Momenteel staat ze voor de wagen wat ze braaf oppakt. Heeft altijd zin om te werken en zet haar beste beentje voor! Het is geen pony die gaat staken omdat ze geen ''zin'' heeft. Ze houdt niet van veel drukte en hard gepraat/schreeuwen. Zal dan direct aan de andere kant van het weiland gaan staan en de hele middag haar best doen om uit je handen te blijven :7

kortom; bloedeerlijke pony maar niet voor iedereen geschikt 8-) Maar gelukkig blijft ze lekker bij mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 20:19

MiniMeLona schreef:
Heb je ook wat aan een advertentie waarin een paard gezocht wordt? Ik ben stiekem wel benieuwd of ik een goede advertentie heb gemaakt voor als de tijd daar is...

Nou, het is niet echt bedoeld als serieus topic, als je tips of kritiek zoekt weet ik niet of je juist zit haha

maar als het een beetje grappig is, plaats gerust!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:52

Nou eens kijken _O-

Te koop (echt niet dus he) merrie van 2008 van ca 1.48/1.49
Vader is Pitalo van de Bonte Parels (dna bewezen), mijn moeder is onbekend voor iedereen maar zou een haflinger zijn geweest. Mijn verleden lijkt wel één groot leugen.

Als het mij uitkomt ben ik heel lief en kan goed meewerkend zijn.
Afbeelding
Houd wel van afwisseling, want alleen maar domweg rondjes dressuren in de bak vind ik maar stom.
Longeren met een enkele of dubbele lijnen, sprongetje vind ik erg leuk. Ben er geen natuur talent in, maar is wel iets waar ik heet van word (oeh en dan heb ik het niet over die leuke hengst als ik hengstig ben ^&+ .
Schriktraining etc is leuk, maar dan moet je baasje wel normaal doen en niet zo dom gaan staan te springen. Gelukkig ben ik voor iedereen goed te lezen in mijn uitdrukkingen.
Afbeelding

Veel mensen denken allemaal dat ik erg stoer ben, maar ben eigenlijk zo onzeker. Maar doe gewoon boos, en dan gaan mensen mij graag uit de weg (whahah trucje werkt vaak *\o/* Al heb je ook van die mensen die zeggen doe normaal, dan doe ik mijn oortjes naar voren en kom een knuffel halen).
Spelen vind ik leuk, en hou van gekkigheid, dus dat moet mijn toekomstige baasje ook zeker waarderen. Ga ook graag op de foto en laat me dan van mijn beste kant zien.
Afbeelding

Een veulentje met mij fokken gaat ook prima, ben een super mama.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto van mijn mooi kind, welke ouder is er nu niet trots op zijn eigen kind <3
Afbeelding

Lieve groetjes van mij
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:00

Leuk topic! Zal eens kijken of ik mijn ruin ook “te koop” aan kan bieden :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:11

Naam : Dora the Warrior Pony
Geslacht: merrie
Leeftijd: wordt 10
Stokmaat : +-1m45
Ras: vuilinisbak, grotendeels haflinger
Stamboekpapier: :')
Discipline: recreatief, 'mennen'

Alleen voor de juiste persoon te koop. Prachtige intelligente merrie met subtiel gevoel voor humor. Dora is een 'acquired taste' en zal dus niet voor iedereen een geschikte zijn. Knuffelen kan op haar voorwaarden, door mensen die ze leuk vindt. Uren tutten is er niet aan besteed, ze verspild haar leven niet zo maar aan hersenloos geëmmer.

Wordt onder het zadel gereden door onzekere muts, doet dat erg braaf maar wijst exact de gemaakte fouten aan. Doet dit niet vals en zeker niet op een manier dat er ongelukken gebeuren. De ruiter wordt wel vlot zadelvast. Kijkt buiten nergens van op, alleen of met meerdere (wel even kijken naast wie het klikt). Aangezien je van springen moe wordt en de huidige ruiter daar wat mutsig over is, zit die optie er met een betere ruiter vast op. Mits de motivatie gevonden is kan ze zelfs in de bak best leuk lopen. Dit vereist even soebatten, maar dan komt er een dieseltje boven met een 'dan zal ik lopen ook!'-instelling.
Is bij gerenomeerde menstal beleerd, maar daar is recent een ongelukje mee gebeurd dus dat is op eigen risico. Ze is in ieder geval bedreven in koetsverbouwingen en kan op enkele minuten een koets wat lichter en sportiever maken.

Is gewend aan 24/7 buiten, pensionstal en overdag buiten en 's nachts op stal. Is erg duidelijk in de kudde en gaat ook voor geen enkele positie lager dan alfa-merrie. Mensen worden geduld.
Heeft reeds zonder problemen een veulen gehad.

Loopt - meestal - braaf de trailer op, in orde met entingen, heeft mooie harde hoeven en braaf bij hoefsmid. Wederom is hier een hoefsmid met humor gewenst, ze mag nl graag aan de bilnaad friemelen.

Afbeelding
(drankprobleem is ondertussen onder controle)
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 02-04-18 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:15

Vorig jaar stond mijn paard zo te koop; inmiddels is ze uit de verkoop en gaat mn dametje nergens meer heen!!

Esprit
Merrie
10/04/2009
Special D x Democraat

Met heeel veel pijn in mijn hart ben ik voor mijn super stoere merrie ben ik op zoek naar een nieuw huisje. Dit omdat ik haar niet kan bieden wat ze het leukste vind.

Esprit is een onwijs lieve en zachtaardige merrie, die zodra ze je vertrouwd voor je door het vuur gaat.

Ze heeft 3 correcte gangen & is een echte allrounder. Ze werkt erg graag voor je maar is wel een paard met een karakter.

Ze wordt momenteel op B/L niveau getraind maar met de juiste ruiter zit er zeker meer in. Wel is ze wat pittig onder het zadel & daarom niet geschikt voor een beginnende ruiter.

Crossen en springen vind ze het allerleukste om te doen & ik denk dan ook dat ze zeer geschikt is voor de eventing sport. Ze heeft een zeer goed uithoudingsvermogen.

Aantal keren mee geweest naar het bos & strand en is dan erg braaf! Kan prima met andere paarden op het land, in de paddock & trailer.

28-03-13 röntgen goed gekeurd voor de sport
30-09-15 klinisch goed gekeurd voor de sport

Beide zonder enige bemerking. Rapporten en foto's zijn aanwezig.

Overkeuren mag, kosten voor de koper

Ik ben op zoek naar iemand die lekker met haar aan de slag wilt gaan & haar kan bieden waar ze het meeste plezier in heeft; crossen & springen.

€7000

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:20

Hoppit schreef:
ze mag nl graag aan de bilnaad friemelen.

:') omg

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:23

Stel dat ik haar ooit weg moet doen (nooit) dan dit: met een hele grote korrel zout.

Wil je graag elke dag zorgen voor een chagrijnig zeikwijf is dit je ideale paard. Paard kan heel braaf mee wandelen, terwijl ze na 3 minuten besluit dat steigeren, bokken en rennen toch echt leuker is. Ze is blij je te zien, daar houdt het ook mee op. Ze legt haar oren plat als je haar van stal haalt tot je haar met wat eten weer terug in stal zet. Wil je haar aaien in de box? Pas op je vingers. Ohja als er een ander paard langsloopt wil ze nog wel eens happen.
Zo’n chagrijn in een once in a lifetime paard!

Dus wil je veel geld kwijt zijn om elke dag afgezeken te worden? Here she is!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:31

hahahahaha zeikwijf :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:36

Voor als je een hond, kat, konijn, aap, kameel, lama, varken, vis en een paard wilt, maar niet genoeg tijd, ruimte en geld hebt voor allemaal, hier het alles in 1 pakket!
Daarbij is hij een heerlijke knuffelkont, goedzak en een echte clown!

Afbeelding

Niet te koop overigens en ik hoop dat dat ook nooit zal gebeuren. :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:57

Hypothetisch te koop, de praktijk wijst anders uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te koop aangeboden: KWPN ruin
Leeftijd: 17 jaar, bijna 18
Ras: KWPN (spring gefokt)
Stamboekpapier: Ja (alleen je hebt er niets aan vanwege die ‘jeweetwel’ ingreep
Afstamming: Indoctro x Feinschnitt Z x Alme Z
Discipline: Dressuur, Springen, Eventing, TREC, WE, Strandrit
Niveau: M (gemiddeld)
Bijzonderheden: Vrolijk nieuwsgierig paard, totaal niet bang ingesteld, tikkeltje dominant (moet op nieuw terrein een plas achterlaten). Braaf bij de hoefsmid en de dierenarts. Voor de tandarts heeft hij een roesje nodig, daar is hij minder van gecharmeerd. Zijn entingen op orde. Hij is makkelijk te laden, loopt voor je uit de trailer op.
Korte omschrijving: Twister is met 11 jaar ingereden, dat was precies wat hij leuk vond.
Houdt van springen, “weigeren en watervrees” staan niet in zijn woordenboek, “tempocontrole” daarbij ook niet :-). Hij gaat regelmatig mee op buitenrit, liefst voorop. Twister is dol op gezelligheid, knuffels, theekransjes of een nieuwe spannende uitdaging, hij is er voor in. Geen goede match voor een gespitste dressuurruiter. Hij zou het wel kunnen, maar daar vindt hij niets aan. Voor een allrounder is hij de perfecte match. Of... Dat zou hij zijn, want hij is trouw aan zijn baasje en zijn baasje aan hem.