Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WietskeK schreef:upendo schreef:Dan ben je nog geen 15 dus?
Dan vind ik het sowieso een nee, ook als je wel een bijbaan zou krijgen.
Ik ging er vanuit dat je 20 was..
Ja, sorry dat 20 staat in mijn bio, lang geleden aangemaakt.
Mag ik vragen waarom het u dan niet handig lijkt want meerdere kinderen van mijn leeftijd hebben ook een eigen pony.
Sabri schreef:Klinkt leuk hoor en ook als dat je verblind wordt door een mooi plaatje voor te houden. Wat als de boer in het dorp stopt, waar zet je ze dan neer? Aanschafprijs is immers maar een klein deel in vergelijking tot de kosten van stalling, dierenarts etc etc. Waarom niet gewoon een fit jonger paard dan gelijk twee die al ouder zijn, zit je ook nog eens maal factor 2 aan kosten vast! Het klinkt alsof je nu niet al tijdenlang twee oudere eigen paarden wilt maar je dit nu zo aangeboden krijgt en niet durft te weigeren. Die mensen help je dan wel maar ze kunnen de paarden ook naar een rusthuis voor paarden brengen. Het zijn geen hobbelpaarden die je wel even gauw neemt en ergens wegzet. Er komt heel veel bij kijken, en omdat je geen eigen land of stal bezit zal ik het je afraden. Dromen kan altijd.
upendo schreef:Omdat ik nergens in het hele verhaal je ouders voorbij zie komen.
Als jij als 15 jarige 5000 euro op je spaarrekening hebt en ongeveer 600/700 euro in de maand kunt besteden aan je paarden, wellicht dat ik er dan anders over denk, maar in combinatie met school en andere verplichtingen qua geld is het een heel onverstandig idee.

upendo schreef:Als je het geld niet hebt voor de verzorging, niet doen.
Hard maar waar.
Ik ben 500 euro per maand echt wel kwijt voor 1 paard per maand, als je 'bezig bent met een bijbaantje' vraag ik me af hoe je die 500 euro per maand kunt betalen én kunt sparen?
WietskeK schreef:upendo schreef:Omdat ik nergens in het hele verhaal je ouders voorbij zie komen.
Als jij als 15 jarige 5000 euro op je spaarrekening hebt en ongeveer 600/700 euro in de maand kunt besteden aan je paarden, wellicht dat ik er dan anders over denk, maar in combinatie met school en andere verplichtingen qua geld is het een heel onverstandig idee.
Voor stalling ben ik 200 euro kwijt dus zoveel wordt het niet.
Amado schreef:upendo schreef:Als je het geld niet hebt voor de verzorging, niet doen.
Hard maar waar.
Ik ben 500 euro per maand echt wel kwijt voor 1 paard per maand, als je 'bezig bent met een bijbaantje' vraag ik me af hoe je die 500 euro per maand kunt betalen én kunt sparen?
500? Ligt er maar aan wat voor eisen je overal aan hebt.
Ik ben max 270 pm kwijt

Ik dacht dat je 20 was, eventueel klaar met je MBO en al een baan had. Lieve schat, als je aan een eigen pony begint zorg iig dat je ouders je steunen, want om je nu helemaal krom te werken in de tijd die jij aan school moet besteden om 2 pony's te onderhouden en dan in de magere tijd die je nog over hebt voor de pony's moet zorgen, dan is dat niet handig. Als je ouders je bijstaan en een groot deel van de kosten op zich nemen zodat jij je op je school en pony's kunt richten zeg ik doen, maar anders zeer zeker niet. Je ouders zijn financieel verantwoordelijk voor je tot je 21e en als je gaat studeren zelfs t/m je 24e! Dus dit soort verregaande beslissingen kun je gewoonweg niet zonder overleg nemen.
Het ene paard is het andere niet, maar 18 vind ik echt niet oud en zou mij niet tegen houden bij de juiste klik.
juval schreef:wat vinden je ouders van je idee? als zij er achter staan dan doen. 18 is niet jong, maar ook nog niet stokoud.. onze pony van 26 loopt nog steeds graag. Het risico dat ze iets gaan mankeren is er natuurlijk wel sneller.
veel succes met je keuzes! heel goed dat je er zo goed over nadenkt.
WietskeK schreef:upendo schreef:Dan ben je nog geen 15 dus?
Dan vind ik het sowieso een nee, ook als je wel een bijbaan zou krijgen.
Ik ging er vanuit dat je 20 was..
Ja, sorry dat 20 staat in mijn bio, lang geleden aangemaakt.
Mag ik vragen waarom het u dan niet handig lijkt want meerdere kinderen van mijn leeftijd hebben ook een eigen pony.