Pony na 1 jaar terug kopen?? + studeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:11

Floorloves4; Dankjewel voor je eerlijke antwoord.
Ja, dat zijn vervelende dingen, maar vind je jezelf/ de situatie nu stabiel genoeg om de pony
wederom te kopen?
Voor de pony is het ook niet fijn om steeds te verhuizen/ van eigenaar te veranderen.
Want ja, de pony wordt zo wie zo opnieuw verkocht, maar zie jij jezelf oprecht als de beste
keuze?
Had je het terugkopen van de pony ook gewenst als deze niet opnieuw in de verkoop
kwam?
Mogelijk heeft de vraag tot terugkopen oude herinneringen opgehaald die je op dit idee
brengen, maar wie weet als je er nuchter naar kijkt toch niet zo verstandig zijn op dit
moment.

Niemand kan ooit voorzien wat de toekomst gaat brengen, daarvan ben ik me bewust.
Dus zolang jij de beste optie bent voor de pony en je wilt er voor gaan.......waarom niet?

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 09:14

GDG schreef:
Wat zijn de redenen dat je ouders het niet zo zien zitten?

Ze vinden dat ik mijn vrijheid opgeef en ze denken dat ik dan te weinig tijd voor de uni ga hebben.
Dat ik bij alles wat ik beslis ook rekening moet houden met mn pony. Dat is natuurlijk ook zo maar ik weet waar ik voor kies omdat ik al eens een eigen pony heb gehad dus.

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 09:18

RaafSmits schreef:
Floorloves4; Dankjewel voor je eerlijke antwoord.
Ja, dat zijn vervelende dingen, maar vind je jezelf/ de situatie nu stabiel genoeg om de pony
wederom te kopen?
Voor de pony is het ook niet fijn om steeds te verhuizen/ van eigenaar te veranderen.
Want ja, de pony wordt zo wie zo opnieuw verkocht, maar zie jij jezelf oprecht als de beste
keuze?
Had je het terugkopen van de pony ook gewenst als deze niet opnieuw in de verkoop
kwam?
Mogelijk heeft de vraag tot terugkopen oude herinneringen opgehaald die je op dit idee
brengen, maar wie weet als je er nuchter naar kijkt toch niet zo verstandig zijn op dit
moment.

Niemand kan ooit voorzien wat de toekomst gaat brengen, daarvan ben ik me bewust.
Dus zolang jij de beste optie bent voor de pony en je wilt er voor gaan.......waarom niet?

Bedankt dat je zo goed meedenkt!
Nu had ik al spijt van dat ik hem had verkocht voordat zij hem nu dus gaat verkopen maar omdat ik haar en mijn pony kon volgen op fb, we goed contact hadden en ik zag dat ze het leuk hadden samen had ik mij erbij neergelegd. Maar nu hij dus weer verkocht gaat worden en ik hem straks misschien uit het oog verlies, niet weet bij wie hij terecht gaat komen en ik niet voor hem wil dat hij steeds wordt verkocht en omdat ik hem gewoon mis wil ik hem terug kopen. Het is dus niet alleen omdat zij hem nu gaat verkopen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:22

Kan je het paard zelf betalen, ook als je straks op kamers gaat? Zo nee, willen je ouders jouw hobby nog jarenlang gaan sponsoren?

Ik snap best dat je de pony graag terugwil. Maar zou dat alleen doen als je het helemaal zelf financieel kan dragen. En dat ik als uitwonende student erg lastig. Jouw ouders staan er zo te horen niet heel positief tegenover, dus willen mogelijk niet sponsoren.

Je zegt dat je weet hoe het is om een pony te hebben. Maar reken eens uit hoeveel uur je moet werken om de pony te onderhouden. En vraag je af of je naast je studie en werk straks nog tijd over houd voor je paard.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:24

Heb je ervaring in het HBO? Omdat je aangeeft een tussenjaar te hebben en HBO makkelijk doet/aankan. Ik was namelijk benieuwd of je weet hoeveel studie uren en lange lesdagen het HBO heeft en als je daarnaast ook moet werken om een pony te onderhouden dan is het héél druk. En is dit een pony die je altijd kunt houden? Als in je kunt er niet te groot of te zwaar voor worden?

ArankaM

Re: Pony na 1 jaar terug kopen?? + studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:44

Houd er wel rekening mee dat de universiteit niet zo makkelijk is als de middelbare school. Als je erin gaat met de instelling dat je er niet veel voor gaat doen, wel of geen pony, dan vraag ik mij af of je het gaat redden. Als je iets echt leuk vind, wordt het wel makkelijker om ervoor te leren, maar het gaat absoluut niet vanzelf

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:00

Op zich lijkt het alsof het gewoon kan. Ik zal mijn situatie beschrijven:

Ik zit in mijn tweede bachelor diergeneeskunde (universiteit). Ik was bijna cum laude geslaagd op het VWO (enkel Frans een 6 helaas). En nu op de Uni heb ik toch veel meer moeite om het allemaal te doen. Ik studeer na school de hele dag door.

Ik heb een pony die gelukkig met pensioen is en het dus prima vindt als ik enkel in het weekend kom. Anders had ik nooit een paard kunnen houden.

Conclusie: het makkelijk hebben op de middelbare school zegt niks over je ervaring op de universiteit. Bovendien neemt een paard erg veel tijd in beslag, ik had het niet gekund als mijn pony nog jong was.

Maar aan de andere kant, ik heb 40 uur per week college. Elke dag van 08:30-18:00. De meeste studies hebben meer zelfstudie. Dan zou een paard wel beter te combineren zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:06

Maar een jonge pony hoef je toch ook niet veel te rijden?
Hangt af van je stalling hoe vaak je moet en mag.
Hier heb ik niet eens ruiters voor onze c Pony's :')

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 21:12

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik heb hier echt wat aan gehad. Eigenlijk heb ik mijn beslissing gister avond en vanochtend gemaakt; ik ga hem terug kopen! Ik heb hier natuurlijk heel goed over nagedacht want ik wil hem absoluut niet weer zo snel verkopen en ik heb het er ook met mijn moeder goed overgehad. Deze beslissing hebben we samen gemaakt dus dat is ook fijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:13

Superleuk voor je!
Gefeliciteerd *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:19

Super, gefeliciteerd!
Ook goed dat je het overlegd hebt met je moeder. :j
Wel laten weten hoe het verder gaat he! :))

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:25

Gefeliciteerd! Heel veel plezier met hem!
Als je over een jaar toch een beetje in tijdnood komt met de uni: genoeg paardengekken in Wageningen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:22

Wat leuk! :):)