Pony te klein?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:15

Denk dat het echt ligt aan de bouw van het paard dat jullie nu op het oog hebben, puur op schofthoogte en lengte ruiter kan je je enorm vergissen. Als het past past het, maar aan de andere kant zijn jullie nog maar paar weken aan het zoeken. Bedenk even dat het soms best de moeite waard kan zijn langer te zoeken, want je zoekt een paard voor jarenlang plezier.

rien10

Re: Pony te klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:18

Zeer goed advies van Sjolvir.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 09:20

SandravdB schreef:
Volgens marktplaats is hij al gereserveerd en dus verkocht

Dat heeft een andere rede

We gaan wel kijken want idd als het wel past en klikt ben je er zuur van dat je niet geweest bent. Ik kan gelukkig wel kritisch kjken want het is niet de bedoeling dat het dier innen no time weer weg moet om wat voor rede dan ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:24

als je 1.62 bent en de pony 1.45 moet dat makkelijk kunnen. Ik reed met mijn 1.78, 63 kg op mijn New Forest x Arabiertje van 1.43 zelfs endurance wedstrijden en dat deden we behoorlijk succesvol.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:26

Hier ook een hele lange zoektocht gehad. Ik ben maanden lang ieder weekend bij verschillende paarden gaan kijken. De moed zakte me in mn schoenen. Tot ik maar eens ging kijken naar iets wat ik totaal niet wilde, een fjord. Het klikte echt meteen en ik was verliefd. Nu super blij met hem. Hij is 1.43m en ik ben 1.61m.

Ik ga dus mee met Sjolvir. Kijk goed rond en het is echt niet erg als het langer duurt om het perfecte paard te vinden.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 09:33

www nee zeker niet hoor heb in mijn hoofd er een jaar voor uit getrokken.. maar vaak zijn ze al weg of echt te duur of als je in gesprek gaat met ze niet voor onze situatie geschikt. daardoor heb ik er nu drie gezien wv een wel leuk was maar niet door de keuring kwam. de andere twee pasten niet bij ons en er was geen klik. Ik zeg nu ook wel droompaardje maar dat is ook overdreven is meer een leuke pony gezien... maar zelf zocht ik niet in deze maat.. ik zocht tussen de 150 en 163 cm zeg maar.... vndr de twijfel.. maar we gaan zowieso kijken... maar was ook benieuwd of er meer mensen een d pony berijden.. en ik weet dat je niet naar de lengte maar ook de bouw moet kijken. mijn dochter rijd er nu een van 140 maar erg rond beestje dus komt halverwege de buik zowat met der voeten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:38

lnvdh, ik ken een moeder dochters combinatie die een connamara pony hadden. De kinderen (tweeling) reden er tot op hoog niveau hun wedstrijden mee en ze begonnen toen ze nog kinderen waren, ook toen ze tieners waren en behoorlijk lang uitgegroeid, hun moeder reed er paar keer per week een bosrit mee. De pony heeft nooit iets gemankeerd en was indertijd erg oud toen wij van die stal verhuisden. Ik vond het een geweldige pony, hij was braaf, sprong erg goed dus de kinderen deden er ook springwedstrijden mee, was erg goed in de dressuur (veel 1ste plekken) en mams kon er ook heerlijk op rijden. Toen de kinderen gingen studeren deed moeder alleen de buitenritten met hem en reden de meiden in het weekend nog op hem recreatief.
Dus zeker gaan kijken want connamara pony's kunnen erg goed zijn en fijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:44

Ik ben 174 en rij op een pony van 155. Scheelt ook 20 cm net als bij jou en het kan prima. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken en gewoon gaan kijken en proefrijden.
Laat het filmen, dan kan je terugkijken.

Wat is jullie dochter er mee van plan? Wil ze de pony straks ook bij de paarden starten? Of wordt het dan verkocht voor een groter exemplaar? Ik zou dat ook nog in gedachte houden.

Is het een connemara? Oooooh, meestal top pony's! Gewoon gaan kijken :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:44

Zowel de connemara als de PRE zijn breed gebouwde paardjes, dat gaat prima passen. We hebben sowieso in Nederland vaak een beetje een vertekend beeld van wat qua lengte past, als je voeten niet bij de knieen komen kan het prima. Dus de voet aan de andere kant onder de buik uit zien is sowieso geen enkel probleem. Ik zou dus zeker gaan kijken, denk dat je er een heerlijk paardje aan kan hebben. Ter vergelijking, ik ben 1.75m en niet smal en deze andalusier is rond de 1.55m [RIJ-ITP] Andalusier Llevado eerste les bij Arne Koets

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 09:51

nee dochter heeft geen wedstrijdambities.. ja een f proefje hier op stal maar ook geen moeten.. ze wilt vnl lekker met het dier spelen en knuffelen en recreatief rijden... ikzelf wil gewoon ontspannen dus lekker naar buiten en rondje door de bak.... mijn dochter is zo goed als uitgegroeid. werd op jonge leeftijd helaas al ongesteld (11) en er zijn toen foto s gemaakt vd groeischijven die al voor 97% gesloten waren. de kinderarts heeft uitgerekend dat ze niet groter dan mij zal worden. inmiddels is ze ruim 13 en is ze nog maar 2 cm gegroeid en nog steeds onder de 160 dus ik vermoed dat we er nu zijn.. Mocht de kinderarts er echt naast zitten dan zou het dier in de toekomst misschien weg moeten maar ik ga daar niet vanuit

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:55

lnvdh schreef:
www nee zeker niet hoor heb in mijn hoofd er een jaar voor uit getrokken.. maar vaak zijn ze al weg of echt te duur of als je in gesprek gaat met ze niet voor onze situatie geschikt. daardoor heb ik er nu drie gezien wv een wel leuk was maar niet door de keuring kwam. de andere twee pasten niet bij ons en er was geen klik. Ik zeg nu ook wel droompaardje maar dat is ook overdreven is meer een leuke pony gezien... maar zelf zocht ik niet in deze maat.. ik zocht tussen de 150 en 163 cm zeg maar.... vndr de twijfel.. maar we gaan zowieso kijken... maar was ook benieuwd of er meer mensen een d pony berijden.. en ik weet dat je niet naar de lengte maar ook de bouw moet kijken. mijn dochter rijd er nu een van 140 maar erg rond beestje dus komt halverwege de buik zowat met der voeten

Joh, toen ik zocht heb ik er 60 gezien... (groot deel niet eens gereden, omdat die gewoon op de grond al afvielen, wegens scheefheid of andere gebreken, terwijl je dan door de telefoon er nog zo naar had gevraagd) 20 daarvan ook gereden (waarvan er aantal dusdanig verreden waren dat ik daar echt geen zin in had, of die gewoon niet bij me pasten (redelijk verwend met fijn te rijden pony, zocht iets wat fijn te rijden was en geen project paard)), 1 wou ik wel hebben, maar kreeg de oude rofo's niet (had die willen laten vergelijken met de nieuw te nemen, was paard met bemerking en paar jaar verder) vervolgens 1 hele gave laten keuren, kwam op foto keuring niet door (voor mijn doel) en toen uiteindelijk thuis gekomen met zwarte knabstrupper van 1.565.. En ik zocht een groot sportpaard :+ bij de afgekeurde werd dat een knabstrupper met stippen en het werd uiteindelijk een effen knabstrupper die net onder het zadel was en met geluk aansprong in galop bij het proefrijden. En ben nog steeds blij met die rare kroot (want het is wel een rare <3 )
Kortom, zoeken kan lang duren, maar dan heb je er hopelijk ook langdurig plezier van :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:58

Ik denk dat ik weet welke pony het is, staat in de buurt..
lijkt mij dat het wel past hoor, pony is redelijk breed gebouwd. Ik zou gewoon gaan proberen en kijken hoe het eruit ziet, voelt etc.
Misschien denkt hier iedereen wel dat het kan maar is het in werkelijkheid toch niks!
Succes

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 10:19

we gaan zeker kijken hoor want het verhaal klinkt heel goed... wat iig bij ons past... ik heb de eigenaresse ook gevraagd of ik erop pas en ze heeft dit bevestigd... dus we gaan idd gewoon kijken.. ik moet even aan het idee wennen denk ik dat ik al maanden naar 150 en groter keek en deze gewoon kleiner is.. het zegt idd niets..

bedankt voor jullie informatie... jullie horen het wel

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:54

Ja zou ook zeker gaan kijken!
Connemaras zijn idd hele fijne pony's.
En stel dat het hem niet wordt weet je iig meer qua maat voor je verdere zoektocht

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:10

Inderdaad gewoon gaan kijken en eens proberen. Je voelt vanzelf of het een fijne combinatie is voor jouzelf.

Ik rij met 1.73 op een pony van 1.45. Op haar past het prima, en op IJslanders van +/- 1.38 zit ik ook gewoon goed. Ik heb ook wel eens smallere pony's gereden, daarop merkte ik wel dat mijn lengte in de weg zat. Dit is de pony van 1.45:

Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:07

En TS? Hoe was het gister? :D

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 08:26

nou helaas liet de mw in kwestie niets meer van zich horen dus het is niet tot een date gekomen.. Ik ben bang dat ze hem aan een ander heft verkocht, stiekem hoop ik nog op een wonder.. Maar iig de zoektocht continues..

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:32

Een paard zoeken is best lastig. Ik kan je nog 1 tip geven: als je te horen krijgt dat een paard dat je graag zou hebben zo goed als zeker al verkocht is, toch je gegevens achterlaten en vragen om je te contacteren als de verkoop niet zou doorgaan.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:57

Ik ben 167 en 62 kilo. Me pony is 142 a 145 cm. Het is een fell pony dus stevig gebouwd. Past prima!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:32

lnvdh schreef:
nou helaas liet de mw in kwestie niets meer van zich horen dus het is niet tot een date gekomen.. Ik ben bang dat ze hem aan een ander heft verkocht, stiekem hoop ik nog op een wonder.. Maar iig de zoektocht continues..

Belachelijk zeg.. -O-

Geef dan op z'n minst een afbericht, dan weten jullie ook waar jullie aan toe zijn.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 14:35

ik weet niet of hij verkocht is aan een ander.. aangezien ik totaal geen reacties meer krijg. niet op app niet op Messenger en niet op telefoon als ik bel... vind het idd erg jammer had graag willen kijken hij klonk nl voor ons bestemd... dit is al de vijfde die ik misloop. de eerste verkocht hem 2 dagen voor ik zou komen... en ik had dinsdag afgesproken dat we zaterdag zouden komen kijken.. de tweede liet na een dag weten dat de bijrijder hem toch maar ging overkopen. De derde liet naar twee dagen weten toch een nieuwe eigenaar wilde die haar paard 24/7 buiten kon zetten. De 4e werd afgekeurd en nu dus deze.... ben er beetje moedeloos van aan het worden... Had een jaar ingecalculeerd voor het vinden van ons nieuwe paardje maar nu na 2 maanden nog 1 leuke gezien..... nou ja we zoeken maar weer braaf verder....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:42

Stuur me pb. Heb misschien een leukerd voor je staan, staat wel in boxtel? Weet niet welke regio je zoekt