Verkoop van paard met lage overhoef - Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:49

Hier in Friesland kun je voor 120.00 in de maand stallen. Komt ze in een loopstal met veel naar buiten. Kun je vast wel iemand vinden die haar ook wil rijden. Wordt super voor de paarden gezorgd

Mag wel pb sturen voor het adres

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:55

goedkoper wil niet perse zeggen minder hoor.
Ik zou kijken naar all in stallen wat verderop (je zal straks minder tijd hebben, dus niet perse hoeven te gaan rijden, dan maakt het niet zoveel uit als je een kwartiertje langer in de auto zit als ze verder gewoon buiten komen en alles krijgt wat ze nodig); of eventueel zelfs een paddock paradise oid ?
een pensioenstal is uiteraard ook een mogelijkheid, maar daar zit je met lange wachtlijsten en wss geen faciliteiten, een all in stal wat verder weg heeft vaak wel een buitenpiste, dus dan kan je wel lekker gaan werken met je paard als je er tijd voor hebt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:04

Felien1988 schreef:
Amy schreef:
En een bijrijder een (groot) deel van de kosten laten betalen?

Per maand ben ik aan stalling + service 510 EUR kwijt.
Hoefsmid is 1 keer in de 7 weken 140 EUR.
Is inderdaad een enorm bedrag (Randstad), maar zo weet ik zeker dat ze niets te kort komt.

Een optie zou zijn om een goedkopere stal te vinden.
Maar bij goedkoper word er ook minder voor je paard gedaan waardoor je meer tijd kwijt bent en vaker erheen zou moeten. En je hebt natuurlijk minder faciliteiten.
Dat zou de bijrijdster dan ook moeten willen.
In dat geval zou het paard helemaal afhankelijk worden van de bijrijdster, andere mensen van die stal en ik.

Dan ben ik wel benieuwd waar je staat in de Randstad... Hier in de omgeving, ook randstad, heb je all in voor €350 (gemiddelde van een aantal stallen). Dus in dat maandbedrag zou je wellicht al een stuk minder kunnen betalen zonder er echt op achteruit te gaan..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:07

Women2 schreef:
Hier in Friesland kun je voor 120.00 in de maand stallen. Komt ze in een loopstal met veel naar buiten. Kun je vast wel iemand vinden die haar ook wil rijden. Wordt super voor de paarden gezorgd

Mag wel pb sturen voor het adres

Bedoel je degene bij mij in de buurt?
Dan kan ik dat zeker aanraden.
Ze hebben ook stallen waar oudjes even de tijd krijgen om speciaal/extra voer te eten.

Voor rijden is het wel wat moeilijker, verzorgsters/bijrijders zijn zeer dun bezaaid.
Ben jaren op zoek geweest en niemand kunnen vinden.
Heb nu wel een buurmeisje wat graag wil helpen, maar die heeft zelf ook al 2 pony's staan.
Maar een ouder iemand is eigenlijk niet aan te komen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:12

chocobroodje schreef:
Als lease paard is wellicht nog een optie? Wel met de optie tot verplaatsen, anders wordt het lastig denk ik. En anders lekker ergens op de wei zetten. Als je dat bv in friesland zou doen zijn de prijzen nog wel te overzien.. Met lease blijf jij eigenaar en heb je dus altijd een vorm van controlle.

Ik zou daar niet voor kiezen, dit paard heeft een beperking als iemand hem verkeerd rijd kan je daarna zelf voor de kosten opdraaien als hij kreupel wordt.

Een goedkopere stalling hoeft niet perse te betekenen dat er minder goed voor je paard wordt gezorgd.
Er zijn genoeg stallen in de buurt van de randstad, waar je paard gewoon verzorgd wordt en je minder betaald.
Wellicht zal je wel in moeten leveren op luxe zoals een binnenbak.

tengeltje11

Re: Verkoop van paard met lage overhoef - Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:05

Ook ik zou dan wat verder een veeel goedkopere stal zoeken.

Geen idee wat je allemaal hebt,maar met een stal,weide,en goeie buitenbak kom je toch ook al ergens lijkt me?
Zo'n stallen,waar alles gedaan wordt,hoeven toch geen 500 euro te kosten.

Zoals iemand reeds zei,minder tijd is minder gaan.
Als je dan weet dat je paard goed staat,is 2/week langsgaan toch ook prima?
Als je dan wat verder moet rijden maakt dat minder uit.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:21