Paarden zadelmak maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:17

Les je zelf ook nog? Je handhouding is niet correct en je lijkt erg weinig ruimte te geven van voor, wat is daar de reden voor? :)

Mondy

Re: Paarden zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:25

Maar heb je zelf ook nog les?
Hoe lang rij je al en wat is je achtergrond bijvoorbeeld

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:28

paardje1983 schreef:
Mijn hoofdtaak is om paarden zadelmak te maken, komt dat ik ook wil voorkomen met de eerste paar x erop zitten dat ze kunnen gaan bokken. Maar bedankt voor de commentaar ik zal er meer op gaan letten met de lengte in e teugels

Ik zie en help of doe zelf erg veel paarden zadelmak gemaakt worden, maar die pakken we echt niet zo strak van voor := naar mijn idee voorkom je bokken daar ook niet mee.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:29

Kan zijn dat de foto's op ongelukkige momenten zijn genomen maar ik vind de foto's geen goede reclame. Opstijgen zonder krukje waardoor er veel zijwaartse druk ontstaat, teveel druk op de teugels....mijn paard zou je aan de hand van deze foto's niet mogen inrijden.

Edit: mijn tip aan jou. Ga lessen en zorg dat je eigen rijtechniek en houding verbeterd. Prettiger voor zowel het paard als jezelf.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:33

prugelpiet schreef:
paardje1983 schreef:
Mijn hoofdtaak is om paarden zadelmak te maken, komt dat ik ook wil voorkomen met de eerste paar x erop zitten dat ze kunnen gaan bokken. Maar bedankt voor de commentaar ik zal er meer op gaan letten met de lengte in e teugels

Ik zie en help of doe zelf erg veel paarden zadelmak gemaakt worden, maar die pakken we echt niet zo strak van voor := naar mijn idee voorkom je bokken daar ook niet mee.

Kort houden van voor maakt bokken juist makkelijker.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:45

ik heb het idee dat de body portector je wat stijf maakt in je boven lichaam. Probeer iets 'trotser te zitten en breng je schouders wat meer naar achter

En of je nou wel of niet met kinbeschermer rijdt is jouw keus, als jij je er prettig bij voelt.
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 25-02-18 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:47

Deze foto's zijn absoluut geen reclame voor wat je aanbiedt. Houding is ook niet prettig om te zien en straalt een onzekerheid uit die het zelfvertrouwen van een jong paard absoluut niet ten goede komt. Neem les in rijden, geschikte foto's maken en in goede marketing, want op deze manier heb je je bedrijfje om zeep geholpen voordat het gestart is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:52

paardje1983 schreef:
Thincla schreef:
[quote="paardje1983"
Geen reacties meer? Denk zal wel veel commentaar krijgen
[/quote

Wil je dat dan graag? :+

Dacht dat ik veel commentaar zou krijgen over de kinbeschermer die ik aan mijn cap heb zitten

Daar heb je toch ook al kritiek op gehad? Eindelijk wordt iets op bokt niet 100x herhaald, is het weer niet goed ;)

Maar deze foto’s zijn inderdaad weinig representatief voor wat je aanbied, of je moet echt alleen “er kan iemand opzitten” aanbieden, want dit is rijtechnisch niet zo sterk (wat ik van de foto kan zien).
Dan vraag ik me af wie dat zou willen, dan kan je je paard beter wegbrengen naar iemand die de basis er ook een beetje netjes in gaat rijden.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:58

Ik kom terug om te kijken wat je antwoorden op mijn vragen zijn, zie ik dat je ze in de tussentijd hebt gewist? Dat vind ik apart :) ik denk dat je zelf een deel van de basis mist om paarden op te kunnen leiden (stapje verder dan enkel iemand erop) en daarom wilde ik je de tip meegeven om te gaan lessen zodat je eigen techniek fijner wordt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 06:09

Het feit dat je om reacties/commentaar vraagt en vervolgens zo veel mogelijk wist komt nu niet echt heel professioneel over.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 06:27

Zit je eerst tig berichten te zeuren dat je meer commentaar wilt hebben, krijg je commentaar, ga je alles weg halen?

Heel logisch en professioneel 8)7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:15

Denk dat hij alleen commentaar wilde op de kinbeschermer ofzo 8)7

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:29

Apart topic dit. En idd zeker geen reclame. Het is iig niet hoe ik zou willen dat een paard loopt bij 1e x onder het zadel. Daarnaast: kinbeschermer omdat de klant dit veiliger idee vindt? Sorry, maar als je professioneel zadelmak maakt is je eigen veiligheid prioriteit naar mijn mening en daar hoort een dergelijke cap/bandje zeer zeker niet bij.
En idd heel vreemd dat er antwoorden gewist zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:07

Aan de hand van de foto's zou ik mijn jonge paard zeker niet door jou laten inrijden. Sorry, maar ik vind het er totaal niet paardvriendelijk uit zien.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:22

Nou nou nou... totaal niet paardvriendelijk vind ik wat overdreven. Er zit iemand op en de teugels zijn kort, maar ik kan aan de foto’s verder weinig paardonvriendelijks ontdekken. Niet iedereen begint met een lang teugeltje aan zadelmak maken, verschil in opvatting misschien, maar het hoeft nog niet persé totaal niet paardvriendelijk te zijn.

Ik heb niet helemaal begrepen of je dit als werk doet? Ik moet zeggen dat ik ook niet met je in zee zou gaan, maar dan vooral om je communicatieve vaardigheden. Ik zou graag een goede terugkoppeling willen en naar aanleiding van je posts twijfel ik daarover.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:25

Hij heeft wat andere foto's verwijderd ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:29

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:37

Ik zie dat ik daar genoemd wordt mbt dat ik heb gezegd dat topic te maken ??

Geloof dat het niet helemaal begrepen is :\

Ts jij geeft aan meer reacties te willen.
Ik zei dat er weinig te reageren valt op 3 foto's en verder niks.
Dat je dan een nieuw topic opent met wederom geen enkele uitleg erbij is nog niet iets waar je wat mee kan als lezer

Wat is je doel van deze topics/foto's?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:30

Het topic wordt weer heropend, het moge duidelijk zijn dat het verwijderen van berichten niet de bedoeling is. Mocht dit weer gebeuren dan zal het topic definitief gesloten worden.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:39

Dit is officieel ook geen zadelmak maken natuurlijk. Zadelmak maken is enkel het gewend laten raken aan het zadel en de singeldruk. Wat op de foto's te zien is, is inrijden. Dus ook niet doorrijden, dat komt dan weer daarna.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:39

Raar topic dit...

Maar vind de foto's en niet paardvriendelijk of rustig uitzien, en zeker niet professioneel.

Lijkt mij dat een dier met ontspanning beleerd moet worden en niet met zo veel druk en spanning.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:34

Ik heb ook de foto's in je andere topic bekeken en ik wordt er nou niet echt blij van...
Ik vind het er vooral ongemakkelijk en onproffesioneel uitzien...

En die kinbeschermer.... het gaat om jou veiligheid en als het een eis van de klant is, zou je die naast je neer moeten leggen en ze de keuze geven of zonder kinbeschermer zadelmak maken, of niet zadelmak maken. Dan maak je een statement dat je kiest voor je eigen veiligheid en daar niet aan tornt. Zo op deze manier kan ik je niet serieus nemen...

En als ik de paarden zo zie gaan en jou er op zie zitten, zie ik potentieel wat later bij mij op stal komt te staan...

Al met al vind ik je topic absoluut geen reclame voor jezelf en zou ik mijn paarden nooit aan je toevertrouwen. (ook niet nodig, ik beleer ze zelf, maar toch...)
En dat je je antwoorden verwijderd uit het topic helpt er niet aan mee....

PS: filmpjes moeten we op je Facebook maar bekijken. Okay, dat snap ik. Maar nergens een link naar je Facebook te vinden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:20

Ik vind het verhaal van die kinbeschermer als "eis" enorm ongeloofwaardig.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:03

Uhm. Wat een maf topic.

Je komt ongelofelijk onprofessioneel over en de foto's vind ik er absoluut niet fijn uitzien. Ik krijg ook niet het gevoel dat je over veel kennis beschikt, eerder dat je 'maar gewoon wat doet'.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:14

Ik ga met het commentaar mee. De foto’s en het rij kwaliteit is slecht. Dit is geen inrijden enkel erop zitten en strak vast houden.

Kan ik ook wel.
Mag ik vragen of ts autistisch is? Als dat niet zo is, dan mijn excuses... in honderdvoud.
De manier van reageren en schrijven is wat bijzonder te noemen, niet erg. Maar dan kunnen we er rekening mee houden.